Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@13:31:44 GMT

سوءتدبیر عامل بسیاری از مشکلات است نه تحریم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۴۶۱

سوءتدبیر عامل بسیاری از مشکلات است نه تحریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد صالح جوکار در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 9 مهرماه 99) مجلس گفت: امروز در تحولات منطقه غرب آسیا شاهد آن هستیم که آمریکا و متحدانش در سطح منطقه به بن بست سیاسی گرفتار شده‌اند و ذخایر تفکر راهبردی آنان در برابر انقلاب اسلامی رو به پایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اراده جبهه مقاومت بر آن است که منطقه را از لوث وجود نیروهای متجاوز تروریست آمریکا پاکسازی کند و این جبهه قدرتمند امروز در جوار دیوارهای بتنی رژیم صهیونیستی صف‌آرایی کرده است.

وی افزود: در چنین شرایطی که دشمن به وحشت افتاده است و با احساس شدید ضعف در درون خود جلوه دیگری از دشمنی‌های بی حد آمریکا در مقابل ملت ایران و تهدید کشور ما به فعال سازی مکانیسم ماشه و گسترش بیشتر تحریم‌ها را شاهد بودیم.

جوکار خاطرنشان کرد: باید گفت که چنین تهدیدهایی نمی‌تواند به عزم و اراده ملت بزرگ ایران خللی وارد کند چه رسد به آنکه آرزوهای آمریکا در تسلیم این ملت برآورده شود و این بار نیز با مقاومت فعال ملت افول سیاسی آمریکا را به رخ سردمداران مستکبران خواهیم کشید.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: در عین حال مطمئنا مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد آمریکایی‌ها هر بار با چنین تهدیدات و ترفندهایی سبب جنجال سیاسی علیه کشور و موجب التهاب و تشویش شوند. در صورت ادامه چنین فرایندی مجلس باید در خصوص عاقبت برجام نافرجام تصمیم قاطع بگیرد که در این صورت برای طرف‌های غربی قطعا پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور که متأسفانه مردم در گیرودار رفع نیازهای اولیه زندگی خود و در زیر بار فشارهای اقتصادی ایام سختی را می‌گذرانند مگر می‌شود در چنین تریبونی حاضر شده و از این دردها سخن نگفت. هرچند ممکن است برخی از مسؤولان آزرده خاطر شوند اما کافی است همین افراد از حلقه‌های پیچیده‌ای که خود را در آن محبوس کرده‌اند و از پشت میزها به میان مردم بیایند تا ببینند مردم با لحنی به مراتب تندتر مطالبات خود فریاد می‌زنند.

جوکار خاطرنشان کرد: امروز خواسته اصلی مردم از مجلس انقلابی پیگیری مطالبات مردم، اقدامات قانونمند و نظارت دقیق جهت رفع مشکلات اقتصادی است؛ چراکه مردمی بودن و انقلابی بودن مجلس نه در گفتارها که در عملکرد مدبرانه و به دور از کشمکش‌های بی اساس سیاسی معنا می‌یابد.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: امروز مسائل مشکل‌سازی مانند اوضاع معیشت و بی‌ثباتی در بازار به ویژه در اقلام ضروری و مایحتاج زندگی مردم، عدم امنیت در بازار کار و سرمایه، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و رشد افسارگسیخته  تورم و بروز معضلات اجتماعی حاصل از آن و مسائلی از این دست که کاملا در جامعه نمود پیدا کرده است، باعث شده امید و انگیزه مردم آسیب ببیند به گونه‌ای که عملا شاهد بلاتکلیف بودن مردم و کارآفرینان در برنامه ریزی برای اقداماتی همچون سرمایه گذاری و اشتغال هستیم.

وی افزود: نمونه بارز این بی‌ثباتی‌ها و نبود امنیت سرمایه گذاری را می‌توان در وضعیت بورس مشاهده کرد،‌ اوضاعی که از سویی با شعار حمایت دولت در بورس مردم را به سرمایه گذاری در این عرصه تشویق می‌کنند و از سوی دیگر با سوء تدبیر و وعده‌های عجیب مثل گشایش اقتصادی، سرمایه و اعتماد مردم را به باد می‌دهند.

جوکار خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی، افزایش بی سابقه قیمت ارز،‌ سکه و طلا و تأثیرات واضح آن در کاهش قدرت خرید و به تبع آن کوچک‌تر شدن سفره مردم نیز سند روشنی بر عدم برنامه ریزی دقیق در عرصه اقتصاد است. این که مردم ببینند برخی صاحب منصبان مطلع شدن از مشکلات را به صبح جمعه، حل بحران‌ها را به شنبه و بهبود شرایط اقتصادی را به دوشنبه موکول می‌کنند، درد آنها را دوچندان می‌کند.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: آنچه باید به عنوان مسأله مهم مدنظر باشد این است که برخلاف برخی اظهارنظرها عامل این مشکلات در کشور بیشتر از آنچه موضوعاتی مثل تحریم و فشار خارجی باشد، سوءتدبیر، فقدان برنامه‌ریزی‌های واقع‌بینانه و عدم اقدام و عمل مؤثر است.

وی افزود: بی‌توجهی جدی به اهداف برنامه ششم و عدم تحقق موارد مهمی از این برنامه یکی از عوامل ایجاد شرایط کنونی در کشور است.

جوکار خاطرنشان کرد: دولت باید پاسخگو باشد در شرایطی که برخی از هزینه‌های درمان برای مردم از درد بیماری جانکاه‌تر شده، چه اقدام موثری جهت پوشش بیمه سلامت انجام داده است.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: آیا انجام تکالیف محوله در برنامه ششم در حوزه تسهیل فضای کسب و کار و رفع موانع تولید ارتباطی با تحریم دارد؟ آیا اصلاح ساختار بانکی و مالیاتی کشور، جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا و حمایت از تولیدکنندگان، نظارت و ثبات در بازار خودرو، ساخت مسکن و تأمین مایحتاج اولیه مردم هم نیازمند مذاکره با طرف‌های خارجی است؟

وی در پایان گفت: آیا احراز اهلیت افراد در تخصیص ارز دولتی و جلوگیری از تاراج اموال مردم به دست نااهلان و قطع دست دلالان از سر سفره مردم و یا ممانعت از جولان آقازاده‌های رانت‌خوار در مقابل چشم جوانان جویای کار هم ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                                                              

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم یزد در مجلس مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: دولت در راستای رفع مشکلات به شدت تلاش می‌کند و شاکله مدیریتی دولت هم بسیار همراه است.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید دنبال ابتکارات و برنامه‌های جدید باشیم افزود: با توجه به مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی که در استان داریم باید وقت بیشتری را به تلاش و کار اختصاص دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: برای عبور از مشکلات و رفع عقب‌ماندگی‌ها باید هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد وقت بگذارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: بیش از ۱۵۰ سفر به شهرستان‌ها، بخش‌ها و نقاط مختلف استان داشته‌ام و موضوعات را احصاء کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: برای امسال نیز ٢٠ سفر به بخش‌های مختلف را برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم تا به صورت میدانی مسائل را ببینیم و مشکلات را احصاء نمائیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: در اجرای پروژه‌ها باید اولویت‌بندی صورت بگیرد، برخی پروژه‌ها نیاز به اعتبارات کمتری دارند و می‌توان آنها را خیلی سریع جمع کرد لذا احصاء و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس اولویت‌بندی باید در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: همه باید کاری بکنیم که اتفاقات خوبی را که اسباب توفیق مردم باشد را در این سال آخر عمر دولت رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه خوشحالی و نشاطی که در بین مردم وجود دارد ما را خوشحال می‌کند، اضافه کرد: نگاه ما به مردم در مرحله اول نگاه انسانی و در مرتبه بعد شهروندی است از این رو باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات و رفاه بیشتر آنها بکار بگیریم.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان کردستان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در سال گذشته گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با مدیریت صحیح مصارف و هزینه کرد بودجه توانست بسیاری از اهداف دولت سیزدهم در استان را محقق کند که امیدواریم این روند نیز در سال جدید همچون سال گذشته با جدیت پیگیری شود .

کردستان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در سخنانی گفت: نرخ بیکاری استان با کاهش ٦ درصدی به ١٤/٥ درصد رسیده‌ و بیشترین کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور به شمار می‌آید.
وی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات حوزه عمرانی استان کردستان به ٦٢ درصد رسیده که تنها ١٠ درصد آن اسناد خزانه است.

وی افزود: ٩٠ درصد مابقی تخصیص‌های عمرانی معادل یک ‌هزار و ٦٧٨ میلیارد تومان نقدی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای بنا به دلایل مختلف از جمله اعمال فوق‌العاده ویژه و غیره در سطح کشور و استان مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور مرتفع گردید.

محمدی ادامه داد: در کنار تخصیص‌پروژه های ملی و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان ، امسال در مجموع حدود ٥ هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی تخصیص یافت.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای سال گذشته استان هم ٩٩٣ میلیارد تومان بود که ٧٦٩ میلیارد تومان آن مربوط به حقوق بود.
محمدی بیان داشت : اعتبارات هزینه‌ای استان هم در طول سال مدیریت شد و اجازه ندادیم دستگاه‌ها کسری بودجه داشته باشند و خوشبختانه تا پایان اسفند ضمن تامین کامل حقوق ، مشکل کسری هم حل شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: اصل اول سازمان رعایت عدالت است و در توزیع بودجه هم بر همین مبنا و اساس حرکت کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به نامگذاری سالجاری توسط مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به نام " جهش تولید با مشارکت مردم " و آغاز برنامه هفتم توسعه در کشور گفت : برنامه ریزی های لازم جهت تحقق منویات معظم له در انتخاب شعار سال و اهداف مهم برنامه هفتم توسعه ( تورم تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی 8 درصد ) صورت خواهد گرفت.

در پایان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به بعد نظارتی سازمان به عنوان یکی از اولویت های کاری این سازمان در سال جدید گفت: برنامه داریم در سال‌جاری حداقل یک بازدید میدانی از تمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان داشته باشیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887890

دیگر خبرها

  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند
  • روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود!