Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی اینفوگرافیک جدید خود را با عنوان «فرماندهی امام(ره) در جنگ» تولید و منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری اخیرشان با جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، بخش‌هایی از خصوصیات مدیریت جنگی امام(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، ملهم از بیانات اخیر مقام معظم رهبری، اینفوگرافیک جدیدی توسط پایگاه اطلاع‌رسانی معظم‌له تولید و منتشر شد.

این اینفوگرافیک «فرماندهی امام(ره) در جنگ» نام دارد.

خزائی: جنگ فرصت خلق آثار بدیعی را برای هنرمندان جوان فراهم کرد/ اتفاق مهمی که به‌‌واسطه هنر دفاع مقدس رخ دادشیخ‌رضائی: جامعه طراحان گرافیک نسبت به دفاع مقدس بی‌توجه بوده‌ است/ 4 چالش مهم هنر دفاع مقدسضربه‌ای که هنر دفاع مقدس از شهردار طیف کارگزاران خورد/ هنرمندان انقلابی چطور در دهه دوم انقلاب به حاشیه رانده شدند؟پیشنهادات عملی رهبر انقلاب برای مبارزه با خطر تحریف دفاع مقدس+اینفوگرافیک

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی گرافیک جنگ دفاع مقدس امام خمینی ره هنرهای تجسمی گرافیک جنگ دفاع مقدس امام خمینی ره دفاع مقدس امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جایگاه افغانستان در قلمرو زبان فارسی فرمودند: افغانستان یکی از اصلی‌ترین مراکز زبان فارسی است و باید ان‌شاءالله زبان فارسی در آن اوج بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در ششمین روز سال نو در نیمه ماه مبارک رمضان و در شب ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار سه شاعر سرشناس مهاجر افغانستانی، محمدکاظم کاظمی، نجیب بارور و سیدحکیم بینش نیز به شعرخوانی پرداختند.

سید حکیم بینش، شاعر افغانستانی شعری با مضمون و توصیف فضای همدلی مردم ایران و افغانستان خواند.

در بخشی از این سروده می‌خوانیم:

تکّه‌ها را دوباره وصله بزن

هرچه درز است بخیه خواهم کرد

پُل بزن بین بلخ و نیشابور

هر دو اقلیم یک خراسان است

رهبر معظم انقلاب بعد از تحسین محتوای شعر بینش، با بیان اینکه «افغانستان محل زبان فارسی است» درباره جایگاه افغانستان در قلمرو زبان فارسی، افزودند: افغانستان یکی از اصلی‌ترین مراکز زبان فارسی است و باید ان‌شاءالله زبان فارسی در آن اوج بگیرد.

در شعر بلند نجیب بارور، ارزش‌های فرهنگی-تمدنی مشترک کشورهای فارسی‌زبان مورد تأکید قرار گرفت.

این سروده و مثنوی بلند با این بیت شروع می‌شود:

گاه ما را رستم است و گاه ما را حیدر است

هفت‌خوان قصه‌ تاریخ، یاران خیبر است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحسین مضامین و محتوای شعر، خطاب به شاعرش افزودند: موضوعِ وحدت ملت‌های فارسی‌زبان که مورد نظر شماست از مهم‌ترین مسائل امروز مجموعه‌ این کشورهاست.

محمدکاظم کاظمی هم در این دیدار، غزل کوتاهی درباره تحولات افغانستان خواند که مشکلات اقتصادی مردم افغانستان در آن با دغدغه‌مندی توصیف شده است:

قِرانی مانده از قرنی غریبی در کف ملت

که بین دزد خوب و دزد بد تقسیم خواهد شد

به قانونِ خدا نانِ حلالی مانده مردم را

که آن هم با قوانین بشر تحریم خواهد شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از استماع شعر کاظمی افزودند: شعرهای توصیف ایشان از وضع کشورشان، همیشه توصیفاتی رسا، بلیغ و گویاست و [از لحاظ] لفظ در وضع خوبی است. ایشان، شاعر خیلی خوبی هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب برگزار شد