Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا خجسته معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد راه‌های شریانی و اصلی و ۳۵ درصد راه‌های فرعی و روستایی خراسان رضوی نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.
او افزود: از میان راه‌های شریانی استان جاده‌های باغچه - نیشابور - سبزوار- کاهک، تربت‌حیدریه - رشتخوار - خواف - قاین و همچنین جاده مشهد - فریمان با بیشترین آسیب‌دیدگی، نیازمند ترمیم و اصلاح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه هزینه نگهداری جاده سه تا پنج درصد قیمت و ارزش کل هر مسیر جاده‌ای است، ادامه داد: اگر عملیات ترمیم، اصلاح و نگهداری آسیب‌های وارده به جاده به موقع صورت نگیرد هزینه آن بخاطر تخریب راه مضاعف می‌شود.   بیشتر بخوانید تردد در جاده های خراسان رضوی ۴۰ درصد کاهش یافت
خجسته بیان کرد: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالت در جایگاه دوم کشور در مقایسه با دیگر استان‌ها از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

او تصریح کرد: هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال پروژه در شش ماه نخست امسال توسط این اداره‌کل در مسیر جاده‌های خراسان رضوی اجرا شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: ۹۷۰ میلیارد ریال از این طرح‌ها مربوط به ارتقای کیفی لکه گیری، روکش آسفالت و اجرای آسفالت در راه‌های استان بوده است.
خجسته اظهار کرد: در قالب طرح ملی ابرار و اقدامات عمرانی دولت برای راه‌های اولویت دار روستایی، ۵۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده است.
او افزود: به تازگی نیز عملیات اجرایی روکش آسفالت در ۳۰ کیلومتر از محور پر تردد و شریانی نیشابور- سبزوار با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه های عمرانی راهداری خراسان رضوی جاده های خراسان رضوی خراسان رضوی میلیارد ریال اداره کل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: اکنون ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نیز در جاده‌های هرمزگان مستقر است.

عباس شرفی افزود: با توجه به شدت بارندگی در استان هماهنگی‌های لازم اندیشیده و راهدارخانه‌ها برای کمک به مسافران تجهیز شده است.

وی گفت: هم اکنون محور فرعی جاسک به جکدان کیلومتر ۴۵ رودخانه شریفی یک، و بندرخمیر به بندرلنگه کیلومتر ۱۵ (آبنمای کنخ) بعلت طغیان رودخانه فصلی تا اطلاع بعدی بسته است و رانندگان وسایل نقلیه سبک تا بازگشایی مسیر می‌توانند از جاده جایگزین بندرخمیر - دژگان به بندرلنگه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مسدود شدن دو محور در شرق هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: جاده جکدان به جاسک کیلومتر۲۳ بعلت طغیان رودخانه فصلی دازکان و جاده بشاگرد به قلعه گنج کیلومتر ۲۰ آبنمای گوهران هم بسته است.

شرفی گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی شهروندان قبل از رفت و آمد در جاده‌ها از طریق تماس با سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی، جوی، راه‌ها و محور‌های مواصلاتی آگاه شوند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان
  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • انعقاد ۵ قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان