Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: روابط خوب، راهبردی و همه جانبه تهران – باکو با طرح شایعات بی‌اساسی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و تحرکات بدخواهان روابط دو کشور، نتیجه‌ای بدنبال نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، محمود واعظی در تماس تلفنی «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان با وی، گفت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان از جایگاه مهم و خاصی برخوردار است و ما همواره از هر فرصتی برای تقویت و توسعه روابط و مناسبات خود با این کشور استفاده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نگرانی از مناقشه و درگیری ایجاد شده بین آذربایجان و ارمنستان، گفت: تحولات اخیر را با دقت و جدیت دنبال می‌کنیم و آماده هرگونه کمک برای حل و فصل اختلافات دو کشور از طریق گفت و گو و مذاکره در چارچوب قوانین و مقررات حقوق بین‌المللی هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ارسال کمک از سوی ایران به ارمنستان در مناقشه بین دو کشور را بشدت تکذیب کرد و گفت: این شایعات کاملاً بی اساس بوده و با هدف برهم زدن روابط خوب ایران و آذربایجان مطرح می‌شود.

واعظی تاکید کرد: بی‌تردید روابط خوب، راهبردی و همه جانبه تهران – باکو با طرح چنین شایعات بی‌اساسی تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و تحرکات بدخواهان روابط دو کشور، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

شاهین مصطفی اف نیز در این گفت و گوی تلفنی، جمهوری اسلامی ایران را همسایه خوب و کشور دوست آذربایجان دانست و گفت: دو کشور روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند و نباید اجازه دهیم این روابط خوب با تلاش‌های مخالفان خدشه دار شود.

وی با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ایران و آذربایجان افزود: مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط تهران – باکو زحمات زیادی کشیده اند و امروز این روابط در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

کد خبر 447219

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور باكو آذربايجان جمهوری آذربایجان تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روابط خوب دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران بنا بر دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان برای بازدید سه روزه فردا (دوشنبه ۳ اردیبهشت) به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از دفتر روابط عمومی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ممتاز زهرا با صدور بیانیه‌ای گفت که دکتر سید ابراهیم رئیسی در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و برای دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی فردا به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

وی افزود که سفر رسمی آیت‌الله رئیسی بنا بر دعوت محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان صورت می‌گیرد و در طول این بازدید رئیس جمهوری ایران به شهر‌های لاهور و کراچی نیز سفر خواهد کرد.

ممتاز زهرا گفت که همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این سفر، دکتر رئیسی را همراهی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که رئیس جمهور ایران با همتای پاکستانی خود و همچنین نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، تحولات منطقه‌ای، مسائل بین المللی از جمله جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

ممتاز زهرا اعلام کرد که این اولین سفر یک مقام بلندپایه کشور در سطح رئیس دولت به پاکستان پس از برگزاری انتخابات این کشور و تشکیل دولت جدید است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط دوجانبه مستحکم مبتنی بر مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی برخوردارند و این سفر فرصت مهمی را برای تقویت بیش از پیش این روابط فراهم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: دو طرف دستور کار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط و تحکیم همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، ارتباطات، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.

وی افزود: سران ایران و پاکستان همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم گفتگو خواهند کرد

دیگر خبرها

  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • تهران و اسلام آباد در مسیر گسترش روابط