Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@13:37:34 GMT

کاهش وزن با راه رفتن به سبکی خاص!

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۶۶۴

کاهش وزن با راه رفتن به سبکی خاص!

پژوهشگران آمریکایی معتقدند سبکی خاص از راه رفتن به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش شریان نیوز،محققان دانشگاه یوتای آمریکا نتایج پژوهشی را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد راه رفتن منظم بر روی انگشتان پا، به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

در این پژوهش ۲۷ نفر که سنینی بین ۲۰ تا ۴۰ سال داشته، انتخاب شدند. این افراد انواع مختلف راه رفتن را امتحان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مشاهدات، افرادی که با نوک انگشتان پاهایشان راه می‌رفتند، نسبت به کسانی که با کف پاهایشان راه می‌رفتند، ۸۳ درصد بیشتر انرژی مصرف می‌کردند.

محققان می‌گویند راه رفتن بر نوک انگشتان پا، باعث افزایش فعالیت عضلات مچ پا، زانو و لگن می‌شود؛ بنابراین آن‌ها توصیه می‌کنند روزانه پنج دقیقه بر روی نوک پاهایتان راه بروید.

منبع: شریان

کلیدواژه: راه رفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سریع‌تر بدویم؟ | این راه ساده به شما کمک می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تکناک، ورزشکاران همیشه به دنبال چیزهایی هستند که بتوانند به آنها در بهبود عملکرد کمک کنند. بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان کنکوردیا در مجله Physical Activity and Nutrition منتشر شده است، آنها می‌توانند از مزایای ذغال‌اخته برای ریکاوری پس از ورزش بهره‌مند شوند.

در یک سری آزمایش که شامل دوندگان مسافتی آموزش دیده بود، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف مکمل ذغال‌اخته به مدت ۲۸ روز متوالی، منجر به بهبود قابل‌توجهی در عملکرد و خستگی عضلانی پس از آزمایش‌های زمانی ۱۵۰۰ متری می‌شود. در این آزمایش‌ها سرعت اکسیژن‌رسانی مجدد سریع‌تر بود و سرعت دویدن شرکت‌کنندگان ۱.۵ درصد بهبود یافت.

آندریاس برگدال، نویسنده ارشد این مقاله می‌گوید: وقتی صحبت از ورزشکاران حرفه‌ای به میان می‌آید، هر مزیتی می‌تواند بین پنجم یا اول شدن روی سکو تفاوت ایجاد کند.

اثرات سیستم‌های مختلف انرژی

محققان ۱۴ دونده سطح بالا را از تیم دوومیدانی دانشگاه کنکوردیا و از دو باشگاه دوی مونترال که حداقل پنج ساعت تمرین استقامتی در هفته انجام می‌دادند، انتخاب کردند.

ورزشکاران دو تایم تریل را در سه دیدار مجزا انجام دادند، یکی در ۱۵۰۰ متر و دیگری ۴۰۰ متر. از اولین بازدید به عنوان خط پایه استفاده شد. در مرحله دوم، دو ساعت قبل از دویدن، یک دوز زیاد عصاره ذغال اخته به آنها داده شد. سپس به ورزشکاران دستور داده شد که روزانه دوز کمی از عصاره ذغال اخته را به مدت ۲۸ روز مصرف کنند و پس از آن برای سومین بار دویدن را تکرار کردند.

فرانسیس پارنتئو، نویسنده اصلی مقاله می‌گوید: ما این فاصله‌ها را برای آزمایش تأثیرات عصاره ذغال اخته بر سیستم‌های انرژی مختلف انتخاب کردیم. مسافت ۴۰۰ متر کوتاهتر و با شدت بالاتر است و سیستم بی هوازی را شامل می شود. مسافت ۱۵۰۰ متر از سیستم هوازی استفاده می‌کند اما کوتاه‌تر از آنچه ورزشکاران معمولا می‌دوند است. از آنجایی که آنها برای دویدن آن مسافت تمرین نمی‌کنند، ما توانستیم اثرات تمرین را به عنوان یک متغیر جدا کنیم.

علاوه بر زمان دویدن، محققان لاکتات خون پس از ورزش را که نشانگری برای خستگی عضلانی و کمبود اکسیژن است، اندازه‌گیری کردند. همچنین آنها یک دستگاه طیف‌سنجی نزدیک به مادون قرمز قابل حمل را به دوندگان متصل کردند تا سطح اکسیژن‌رسانی ماهیچه‌ها را قبل، در حین و بعد از دویدن اندازه‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید:

انسان‌ها از چه زمانی شروع به حرف زدن کرده‌اند؟

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، محققان به این نتیجه رسیدند که ۲۸ روز مصرف عصاره ذغال اخته روند افزایش سرعت را در آزمایش زمان مسافت ۱۵۰۰ متر نشان می‌دهد اما در ۴۰۰ متر نه. با این حال، آنها متوجه شدند که تجمع لاکتات پس از ۴۰۰ متر کاهش یافته است، اما نه در ۱۵۰۰ متر در مقایسه با خط پایه.

همچنین داده‌ها نشان داد که عصاره ذغال اخته باعث استخراج بهتر اکسیژن توسط عضله، بهبود پاکسازی لاکتات و کاهش اکسیژن زدایی عضلات می‌شود.

ذغال اخته، بهترین دوست دونده‌ها

ذغال اخته به‌طور خارق‌العاده‌ای غنی از پلی فنول است که یک ترکیب طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی است. این ویژگی‌ها به محافظت از بدن در برابر اثرات مضر مولکول‌های رادیکال آزاد تولید شده توسط ورزش شدید کمک می‌کنند.

برگدال می گوید: زیبایی یافته ما این بود که کاملاً طبیعی است. ذغال اخته یک ماده کمکی ارگوژنیک است به این معنی که عملکرد را افزایش می‌دهد، اما یک استروئید آنابولیک نیست. ورزشکاران فقط با مصرف بیشتر ذغال اخته می‌توانند این تقویت مهم را در عملکرد خود ببینند.

کد خبر 840978 برچسب‌ها انسان میوه و تره بار ورزش

دیگر خبرها

  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟ | این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • غذای نئاندرتال‌ها چه بود؟
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • مار چهار متری به فضا فرستاده شد / عکس