Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین شماره ماهنامه روسی ـ قرقیزی «میراث» با موضوع جامعه و فرهنگ ایران از سوی رایزنی فرهنگی كشورمان در قرقیزستان منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در هفتمین شماره نشریه «میراث» که در 63 صفحه از سوی رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان تهیه شده شامل مطالبي چون زندگینامه، آثار و تألیفات حضرت آیت الله تسخیری،‌ روابط فرهنگی ایران و قرقیزستان در دوره کرونا/ مصاحبه خبرگزاری اوراسیا قرقیزستان با رایزن فرهنگی ایران در بیشکک‌ و همچنين،‌ شهریور روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع دستی برتر ایران که در جهان حرف اول را می‌زنند، بهترین بازیگران مرد ایران در سینمای امروز،‌ نامه‌ای به فرزندم (حداد عادل)/ برگرفته از کتاب دو جلدی نامه‌ای به فرزندم/ نامه‌ها و مصاحبه‌هایی از مفاخر و چهره‌های ماندگار معاصر ایران به فرزندان و جوانان کهن دیار ایران زمین،‌ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران (به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس)،‌ شخصیت‌ها و مفاخر برجسته که زادروزشان در تقویم فرهنگی ایران شهریور ماه ثبت شده است (ابن سینا؛ زکریای رازی؛ ابوریحان بیرونی) و تقویم مهمترین رویدادها و مناسبت‌های فرهنگی ایران در شهریور ماه 1399 از ديگر مطالب اين ماهنامه است.

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: میراث قرقیزستان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرهنگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم راه‌اندازی چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: می‌توانیم برای ایجاد چایخانه‌های حضرتی ثابت و پرتابل از تجارب سایر شهرها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در سال ۱۴۰۳ بعدازظهر امروز -یکشنبه بیست‌وششم فروردین- به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور مهری‌ السادات تقوی عضو کمیسیون، محمدرضا قافله باشی مدیر مسئول هفته‌نامه پیام شهر و با محوریت بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش رو در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه اظهار کرد: طی سال‌های اخیر این رژیم غاصب، تعدادی از دانشمندان هسته‌ای و نخبگان و فرماندهان نظامی را در عملیات‌های گوناگون به شهادت رسانده است و این اقدامات دیشب پاسخ به تمامی جنایت‌های گذشته اسرائیل بود.

وی تأکید کرد: اسرائیل اگر دچار خطای محاسباتی دیگر شود می‌داند که ایران پاسخ جدی و سیلی محکم‌تری را خواهد زد و معادلات در منطقه غرب آسیا با نقش محوری ایران رقم خواهد خورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین همچنین از تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و دیپلماسی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این اتفاق را رقم زدند قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم که با نابودی رژیم غاصب صهیونیستی شاهد برقراری آرامش و صلح در منطقه باشیم.

اللهیاری خواستار برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برنامه‌های مدیریت شهری در ایام پیش رو از جمله دهه کرامت، روز دختر و ولادت حضرت رضا (ع) و فضاسازی متناسب با این برنامه‌ها شد.

وی بر لزوم ایجاد چایخانه‌های حضرتی به صورت ثابت و پرتابل در برنامه‌های مذهبی سطح شهر تأکید کرد و گفت: می‌توانیم از تجارب سایر شهرها در حوزه ایجاد چایخانه‌های حضرتی به صورت ثابت و پرتابل استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: روز ارتش را به تمام دلاورمردان و غیور مردان عرصه دفاع از کشور که استوار و محکم در دفاع از آرمان‌های کشور ایستاده‌اند، تبریک می‌گوئیم.

در ادامه جلسه علیرضا منجم، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در تشریح اقدامات انجام شده در مناسبت‌های ماه‌های اخیر تاکید کرد: در دو ماه اخیر ۱۰ برنامه مهم و بزرگ داشتیم که متناسب با آنها فضاسازی و زیباسازی شهری انجام شده است.

وی تصریح کرد: سه برنامه مهم در ایام پیش رو شامل گرامیداشت دهه کرامت، اعیاد قربان و غدیر و مناسبت‌های ایام محرم وجود دارد که برای آذین‌بندی شهر و همچنین فضاسازی برنامه‌ها تمهیدات لازم اندیشه شده است. تمام تلاش ما این است که تمامی آذین بندی‌های شهر دائمی باشد تا بتوانیم در مناسبت‌ها مدیریت خوبی داشته باشیم.

کد خبر 744481

دیگر خبرها

  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • پرداختن به نقش زنان در جبهه مصداق جهاد تبیین است
  • چند میلیون گردشگر خارجی سال گذشته به ایران آمدند؟
  • ثبت مراسم آبگیری آب‌ انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود