Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مجتمع علوم و تحقیقات استان فارس برای توسعه فعالیت‌های فناورانه اظهار کرد: این مجتمع اکنون تحت نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت درحال فعالیت است که ظرفیت بسیاری بالایی نیز در حوزه تولید و فرآوری گیاهان دارویی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحال رایزنی و آماده‌سازی پیش‌نیازها برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده در وهله نخست و استقرار مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی در این مجتمع تحقیقاتی هستیم. با رشد فعالیت‌های فناورانه و جذب هسته‌ها و واحدهای فناور حوزه گیاهان دارویی، می‌توانیم در آینده به راه‌اندازی سرای نوآوری تخصصی نیز امیدوار باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بیان کرد: این مجتمع ظرفیت استقرار و فعالیت پردیس پارک علم و فناوری را نیز دارد که با تکمیل زیست بوم فناوری در آن حوزه تخصصی به این مرحله از توسعه نیز خواهیم رسید. تنوع گیاهان دارویی در این منطقه بسیار بالاست و ظرفیت‌های بالفعل و زیرساخت‌های موجود فرصت مناسبی برای توسعه کسب‌وکارهای این حوزه فراهم می‌کند.

جباری با اشاره به فعال‌سازی ظرفیت واحدهای دانشگاهی کوچک در صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات گفت: طبق برنامه‌ریزی و مطالعاتی که صورت گرفته واحد دانشگاهی فیروزآباد و مرکز مِیمند در حوزه «عصاره‌گیری و ماده موثر» گیاهان دارویی فعال شوند. پیش از این فعالیت‌هایی در ابعاد کوچک در واحدهای دانشگاهی مذکور شکل گرفته که مقرر شده فعالیت‌ها در قالب مراکز رشد تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم و پارک علم و فناوری استان فارس منعقد شده که براساس شتاب‌دهنده تخصصی «مرکبات و خُرما» درحال شکل‌گیری و پیگیری راه‌اندازی است. باوجود مرکز رشد فعال در واحد جهرم پیش‌بینی می‌شود به‌زودی سرای نوآوری تخصصی در این حوزه نیز به صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان فارس راه‌اندازی شود.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز خاطرنشان کرد: مجوز قطعی راه‌اندازی سرای نوآوری صنایع برق و الکترونیک دانشگاه آزاد شیراز نیز تا پایان مهر ماه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074519 برچسب‌ها سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس مرودشت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس مرودشت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیاهان دارویی سرای نوآوری راه اندازی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی بعد از ظهر یکشنبه در نشست ترویج و توسعه گیاهان دارویی و کم‌آب‌بر اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و حفظ و توسعه مزارع دشتستان در بخش زراعی و جلوگیری از ایجاد بیکاری ناشی از بحران آب و همچنین کمک به رفع محرومیت از جامعه، آماده همکاری برای سرمایه گذاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی و کم آب هستیم.

فرماندار دشتستان گفت: آماده‌ایم که زمینه سرمایه‌گذاری این مجتمع را با هدف محرومیت زدایی و واگذاری فرصت‌های شغلی ایجاد شده به مددجویان کمیته امداد در حوزه کشاورزی فراهم آوریم.

در این نشست به پیشنهاد مدیرکل مجتمع اقتصادی کمیته امداد جنوب کشور و موافقت فرماندار دشتستان، مقرر شد کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در شهرستان راه‌اندازی شود. و این مجتمع در شهرستان در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 6084709

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • یک رشته دکتری به رشته‌های دانشگاه آزاد لامرد افزوده شد/ هفت رشته دیگر در مسیر تصویب نهایی
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود