Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس امروز (چهارشنبه 9 مهرماه 99) طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: دولت طبق این اصل موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم همه امکانات خود را برای امور زیر به کار بگیرد که در بند دوازدهم آمده پی‌ریزی اقتصاد صحیح، عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت رفاه و برطرف کردن فقر و هر نوع محرومیت در زمینه مسکن، کار، بهداشت و تأمین بیمه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که آقای روحانی! امروز بازار چه وضعیتی دارد، افزود: مرغ کیلویی 22 هزار تومان، تخم مرغ شانه‌ای 38 هزار تومان و سیب زمینی کیلویی 4 هزار تومان، آیا اینها تقصیر آمریکاست؟ ما که نمی‌توانیم همه چیز را به گردن آمریکا بیندازیم.

دهنوی بر این باور است که بسیاری از این مشکلات که در کشور وجود دارد به ویژه بازار نتیجه سوء مدیریت است.

وی با بیان این که به خداوند سوگند که ما خجالت می‌کشیم بین مردم برویم، گفت: شخصی برای من پیامکی فرستاده و نوشته که من کارمند دولت هستم، حقوق و مزایای ما در سال 94 برابر خرید دو عدد سکه تمام بهار آزادی بوده و اکنون معادل یک ربع سکه شده است، ما باید چگونه زندگی خود را اداره کنیم.

وی با اشاره به طرح مجلس در باره تأمین کالاهای اساسی گفت: نماینده دولت می‌گوید ما نمی‌توانیم این طرح را اجرا کنیم. در حالی که کل مبلغی که برای این طرح لازم هست 30 هزار میلیارد تومان است، به عبارتی نزدیک یک میلیارد دلار، اما دولت می‌گوید بار مالی دارد و ما نمی‌توانیم منابع آن را تعیین کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در دولتی که تکلیف 20 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی نامشخص است و معلوم نشده به چه کسی دادند و هنوز هم وضعیت آن دلارها معلوم نیست، به کجا رسیده، برای یک میلیارد دلار تأمین مایحتاج مردم می‌گوید که پول نداریم. ما فریاد به کجا بزنیم؟

دهنوی با بیان این که برخی‌ها می‌گویند می‌خواهید کشور را کوپنی اداره کنید، اضافه کرد: شما کشور را به وضعی رساندید که چاره‌ای نداریم که به این سمت برویم. ما باید مطمئن باشیم در کشور کسی گرسنه نمی‌ماند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: دلار ارز قانون اساسی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پنجاهمین سالگرد بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین المللی برای تأمین مالی بانک توسعه اسلامی است که امسال ۵۰ امین سالگرد تاسیس آن است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌ها مرتفع شود، و بدهی‌های جمهوری اسلامی را به صفر برسانیم.

خاندوزی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم بانک توسعه اسلامی برای ۱۱ پروژه تأمین مالی کند ما بدهی‌های قبل از ۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تأکید کرد: امیدواریم در نشست ریاض مجوز پرداخت‌های بیشتری را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود