Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با رویکرد جهش تولید و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان، چیزی غیر از ایجاد زیست‌بوم جدید نیست که در این نوع اقتصاد به دنبال مفهوم توسعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او یادآوری کرد: توسعه، یک امر درون‌زا بوده و نمی‌توان انتظار داشت که فردی از بیرون بیاید و توسعه را ایجاد کند بلکه خودمان در داخل باید به دنبال آن باشیم.

ستاریبا اشاره به اینکه سیستم دولتی باید بتواند مسائل مربوط به فضای و کسب و کار را تسهیل و حل کند، ادامه داد: راه اندازی پارک‌های علم و فناوری پیش از آنکه اتفاق سخت‌افزاری باشد، اتفاق فرهنگی است و نباید این پارک‌ها مشکل زیرساختی زمین و ساختمان داشته باشند که در صورت عزم جدی در استان‌ها این مسائل برطرف می‌شود.

او با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت متعددی در زمینه گیاهان دارویی، صنایع‌دستی و برق دارد، اظهار داشت: هم اکنون ۹۳ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود، اما میزان صادرات آن حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار است.

ستاری افزود: نفتی که هر بشکه آن با هزاران زحمت بین ۲۰ تا ۳۰ دلار فروخته می‌شود در خارج از کشور ۳۰ هزار برابر ارزش افزوده ایجاد کرده و دوباره وارد کشور می‌شود لذا دانش و نوآوری که بر روی مواد اولیه می‌نشیند بسیار مهم است.

او به ضرورت اصلاح آموزش در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:بر همین اساس دانشگاه‌ها باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و اثر گذاری لازم را در جامعه داشته باشند و این مراکز باید بتوانند عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش تکنولوژی، قرارداد‌های منعقده و ارتباطات با بخش صنعت کسب کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با اینکه دانشگاه‌ها باید مراکز نوآوری، رشد و پارک علم و فناوری داشته باشند، گفت: این مراکز باید از محل خروجی شرکت‌ها درآمد کسب کنند که می‌توان این مهم را در سایه تعامل با جامعه، صنعت و محیط پیرامونی به درستی اجرا کرد که این یک فرهنگ بوده و خوشبختانه در استان زنجان، در حال جا افتادن است.

ستاری ادامه داد: دانشگاه‌های استان زنجان با تکیه بر مزیت‌های ذاتی و پایه توسعه اقتصاد تلاش کنند تا نوآوری‌ها و ابتکارات جوانان عرضه شود و از آنجایی که محصول، حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است، بدون بخش خصوصی نوآوری آنگونه که باید و شاید توسعه نمی‌یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به مصوبات سفر خود به استان زنجان، گفت: همه مواردی که نیازمند بودجه باشد، به زودی هماهنگ و تامین می‌شود و باید به پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی به عنوان پایه رشد استان زنجان توجه شود و واگذاری زمین آن در اولویت قرار گیرد.

ستاری با تاکید بر تقویت پارک علم و فناوری به ویژه صندوق پژوهش و فناوری زنجان گفت: این صندوق به دلیل اهمیت بالایی که دارد باید تقویت شود تا بتواند حمایت از استارتاپ‌های داخل استان زنجان را انجام دهد.

او با بیان اینکه داشتن صندوق پژوهش با مبلغ سه میلیارد تومان مناسب استان زنجان نیست، افزود: این صندوق باید با حمایت بخش خصوصی توسعه یابد و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این امر مشارکت می‌کند.

ستاری گفت: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پژوهش و فناوری زیان‌ده نبوده و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری سودآور است و در نهایت نتیجه کار اقتصاد دانش‌بنیان باید در زندگی مردم دیده شود، علاوه بر آن نتیجه و اثر وجود دانشگاه‌هایی با تراز بالا باید در زندگی مردم زنجان نمود پیدا کند.     منبع ایرنا انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علم و فناوری معاون رئیس جمهور علمی و فناوری رئیس علم و فناوری استان زنجان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ابوالقاسم محی الدینی در دیدار با مدیران مجموعه پارک علم و فناوری استان گفت: پیشنهادی از سوی شهرداری مطرح شد مبنی بر این که طرح اولیه‌ای با همکاری مشترک شهرداری و پارک علم و فناوری استان تهیه و ارائه شود تا دیوار‌های مقابل کارخانه برداشته شده و فضای مقابل کارخانه که در اختیار مجموعه کارخانه هم باشد، به عنوان یک فضای شهری زیبا برای استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار یزد افزود: با افزوده شدن این فضا به فضای در دسترس شهروندان، علاوه بر زیباسازی بصری شهری، تعامل بین مردم و مجموعه فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مدیران مجموعه پارک و علم و فناوری استان پس از بررسی‌های لازم، آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنند.

محی الدینی در خصوص مباحثی که در حوزه اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهر یزد مطرح شده بود، گفت: متأسفانه پیمانکاران شرکت سرمایه گذار مشکلاتی در اجرای فیبر نوری ایجاد کرده بودند که مقرر شد با اخذ تعهدات لازم و همچنین پرداخت هزینه خسارتی که این شرکت‌ها وارد کرده اند، مجوز جدیدی صادر می‌شود تا شبکه فیبر نوری در سطح شهر تکمیل شود.

شهردار یزد درباره تعامل و همکاری شهرداری با صندوق پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: با توجه به این که شهرداری یزد از سال گذشته سهامدار این صندوق شده است، به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و رئیس صندوق امضا خواهد شد که انشاالله بستر همکاری‌های سازنده بین دو نهاد در زمینه‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری و ایجاد ناحیه فناوری هم مقرر شد مجموعه پارک علم و فناوری استان طرح‌های خود را درخصوص ایجاد این ناحیه به شهرداری ارائه کند تا پس ازبررسی این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، جهت اخذ مجوز به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند