Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@14:29:03 GMT

پته در کرمان مستند سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۶۰۵۰

پته در کرمان مستند سازی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان امروز در نشست فعالان گردشگری استان کرمان گفت: نقش گردشگری در توسعه شهر‌ها بسیار موثر بوده و اشتغال پایدار ره‌آورد این صنعت است.

او افزود: حوزه گردشگری نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور‌ها دارد و موجب رقم زدن توسعه پایدار می‌شود و همچنین احیای بنا‌های تاریخی یک فرصت مضاعف دیگر این صنعت است، ضمن آنکه در توسعه فرهنگ و هنر، تجارت بین‌المللی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیز نقش بسزایی دارد.

عالم زاده رشد سرمایه گذاری را از دیگر نعمت‌های رونق گردشگری برشمرد و بیان داشت: حفظ محیط زیست، رونق حمل و نقل، احیای صنایع دستی و احیای بسیاری از تولیدات و هنر‌های گذشته از دیگر دستاورد‌های توسعه گردشگری است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: رشد متوازن گردشگری در شهر‌ها باعث رونق اقتصاد هر منطقه‌ای خواهد شد پس باید این ظرفیت اقتصاد شهری در شهرداری‌ها ایجاد می‌شد تا امروز به کمک بخش گردشگری آمده و شاهد تعدیل ۴۳ درصدی نیرو‌های آن‌ها نباشیم.

شهردار کرمان با تبیین اقدامات شهرداری کرمان در بخش گردشگری تصریح کرد: تاکنون از فرصت ظرفیت مقبره شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان به خوبی استفاده نکرده ایم و امیدواریم تا قبل از سالگرد این شهید دلها، حداقل کلنگ احداث پروژه‌هایی که شهرداری در این زمینه تعریف کرده است، به زمین زده شود.

شهردار کرمان ساخت مستند پته و بحث خواهرخواندگی با چند شهر جهان را از دیگر برنامه‌های کاری شهرداری کرمان برشمرد و گفت: از پارسال بحث برپایی جشنواره‌های فصلی را در شهر کرمان آغاز کرده ایم که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آن‌ها را ادامه دهیم و اگر ویروس کرونا این فرصت را به ما دهد، در سالگرد ۱۰۰ سالگی شهرداری کرمان برنامه‌هایی خواهیم داشت که می‌تواند باعث جذب گردشگر در شهر کرمان شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پته دوزی مستندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری