Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت‌الله نجفی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تخصیص سوخت برای ماشین آلات کشاورزی که در کشت پاییزه فعال وارد کار و فعالیت می‌شوند بر اساس یک فرایندی است که در استانداری مصوب و به جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود.
وی گفت:پس از جمع بندی سطح زیرکشت ، موضوع به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران منتقل و میزان مورد نیاز سوخت به ما ابلاغ و بر همین اساس کل سوخت تخصیصی به صورت یکجا برای توزیع به اداره‌های شهرستانی جهادکشاورزی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با بیان اینکه در صورت توزیع درست سوخت ، کمبودی وجود نخواهد داشت موضوع عدم تخصیص یا کمبود سوخت (گازوییل) برای کشت پاییزه را رد کرد و اظهار داشت:شرکت متبوع نمی‌تواند مسوولیت نادرست توزیع سوخت توسط برخی اداره‌های جهادکشاورزی را بپذیرد.
از سوی دیگر رییس مجمع صنفی کشاورزان شوش از کمبود و ناکافی بودن سوخت برای کشت پاییزه در منطقه انتقاد کرد و آن را چالشی دیگر بر سر راه کشاورزان این منطقه توصیف کرد.
عبدالرحیم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص ۲۰۰لیتر گازوییل برای هر دستگاه تراکتور بسیار ناچیز بوده و منطبق با نیاز حداقلی کشاورزان نیست.
وی گفت:چنانچه سوخت مورد نیاز برای کشت پاییزه در این شهرستان شوش تامین نشود بخش کشاورزی این منطقه با چالش بزرگی رو به رو خواهد شد.

تخصیص ۸۰۰هزار لیتر سوخت برای کشاورزان شوشی
مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از تخصیص ۸۰۰هزار لیتر سوخت برای کشاورزان شهرستان شوش خارج از سهمیه به منظور رفع کمبود سوخت برای کشت پاییزه در روزهای آینده خبرداد.
نجفی افزود:این تخصیص جدید با هدف اطمینان خاطر کشاورزان این شهرستان و ازسرگیری کشت پاییزه به خصوص چغندرقند و کلزا صورت می‌گیرد.
وی گفت:هرگونه اختلال و سوء مدیریت در توزیع سوخت می‌تواند دوباره به کمبود سوخت در شهرستان شوش دامن بزند از این رو مسوولان جهادکشاورزی باید سوخت را بر مبنای درست و منطبق با مصوبه کارگروه سوخت انجام دهند.
با وجود مشکلات عدیده‌ای که امسال درتامین نهاده‌های مورد نیاز به وجود آمده عملیات کشت پاییزه و آماده سازی زمین‌های کشاورزی در روزهای اخیر در بیشتر شهرهای شمالی خوزستان شروع شده است.
سطح زیرکشت پاییزه در خوزستان حدود ۸۰۰هزار هکتار است که ازاین میزان حدود ۶۲۰هزار هکتار آن برای کشت گندم و دانه روغنی کلزا خواهد بود.

برچسب‌ها طرح تخصیص سهمیه سوخت اراضی کشاورزی شوش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح تخصیص سهمیه سوخت اراضی کشاورزی شوش طرح تخصیص سهمیه سوخت اراضی کشاورزی شوش اخبار کنکور برای کشت پاییزه کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی گندم را مهم‌ترین محصول کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول راهبردی از ۲۰ فروردین آغاز شده است و ۱۰۵ مرکز مسئولیت خرید این محصول از کشاورزان را بر عهده دارند.   وی با بیان اینکه تاکنون ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران در استان خریداری شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم خرید خوبی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.   انتقال ۱۲ هزار تن کلزا خوزستان به کارخانه‌های روغن‌کشی   سیداحمدی در خصوص برداشت کلزا می‌گوید: برداشت این دانه روغنی از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده و در حال حمل به کارخانجات است.   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبه‌های کشاورزان توسط بخش خصوصی، اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.   وی ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه، ۱۰ هزار تن بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و امیدواریم نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.   خوزستان دارای بیشترین سطح چغندرقند پاییزه کشور   سیداحمدی در خصوص برداشت چغندرقند گفت: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه راهبردی است که بیشترین سطح چغندرپاییزه با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.   وی افزود: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام پیگیری‌ها برای این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.   سیداحمدی ادامه داد: انتظار می‌رود امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

دیگر خبرها

  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست