Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده هشدار وزیر خارجه آمریکا درباره بستن سفارت این کشور در عراق برخی از مقام‌های پنتاگون را شوکه کرده است.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی گزارش داده هشدار «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به مقام‌های عراق درباره اینکه واشنگتن ممکن است تصمیم به تعطیلی سفارت خود در بغداد بگیرد، برخی از مقام‌های پنتاگون را شوکه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از سه مقام آمریکایی مدعی شده پامپئو، مقام‌های عراقی را تهدید کرده چنانچه دولت عراق نتواند حملات به تأسیسات آمریکا را متوقف کند، آمریکا ظرف چند هفته سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.
نیویورک‌تایمز نوشته بسته شدن سفارت آمریکا در عراق این پیام را مخابره خواهد کرد که واشنگتن «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را تنها رها کرده است.
کاظمی ماه پیش با ترامپ در واشنگتن دیدار و تلاش کرد او را نگاه داشتن نیروهای آمریکا در عراق متقاعد کند. چند هفه بعد، دولت ترامپ اعلام کرد شمار نیروهایش در عراق را تا آخر ماه اکتبر به ۳۰۰۰ نفر کاهش خواهد داد.
با وجود این، سفر کاظمی نشانه حمایت گسترده کاخ سفید از او بود و درست به همین دلیل است که تهدیدهای پامپئو مقام‌های عراق را گیج کرده است.
تهدیدهای وزیر خارجه آمریکا ممکن است تا حد زیادی هیاهوهای مبالغه‌آمیز با هدف مجبور کردن دولت عراق به انتخاب میان ایالات متحده یا ایران باشد.
با وجود این، مقام‌های آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند وزارت خارجه آمریکا بررسی برای بستن سفارت را آغاز کرده است و انتظار می‌رود قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم لازم در این خصوص گرفته شود.
مطابق این طرح، سفیر آمریکا در عراق یا به کنسولگری آمریکا در اربیل و یا به پایگاه هوایی الاسد در استان الانبار منتقل خواهد شد.
یک مقام آمریکایی گفته پامپئو در یکی از تماس‌های تلفنی خود با مقام‌های عراق گفته در صورت تصمیم به خروج از عراق، نیروهای آمریکایی، «تک تک اعضای کتائب حزب‌الله» را خواهند کشت.
نیویورک‌تایمز نوشته برخی از مقام‌های پنتاگون و فرماندهان نظامی آمریکا از هشدارهای پامپئو به عراق شوکه شده‌اند. این مقام‌ها می‌گویند آنها برنامه‌های فوری برای کاهش شمار بیشتری از نیروهای آمریکا را نداشته‌اند.
مقام‌های نظامی آمریکا طی روزهای گذشته ابراز نگرانی کرده‌اند که کاهش شمار نیروهای آمریکا به دولت الکاظمی لطمه خواهد زد و روحیه ارتش عراق را تضعیف خواهد کرد. برچسب ها: پومپئو ، عراق ، پنتاگون

منبع: خرداد

کلیدواژه: پومپئو عراق پنتاگون مقام های پنتاگون نیروهای آمریکا نیویورک تایمز مقام های عراق خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست

رئیس پنتاگون که کشورش بزرگترین تامین کننده تسلیحات اسرائیل به شمار می‌آید، روز سه‌شنبه در دیدار با وزیر جنگ اسرائیل گفت که تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالا بوده و حجم کمک‌ها به این باریکه نیز بسیار کم است.    به گزارش فارس؛ «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در جریان دیدار با «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل گفت که حمایت فلسطینیان از آزار و اذیت، اقدامی اخلاقی و راهبردی است.   وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: «آمریکا تا بازگشت تمامی آوارگان راحت نخواهد نشست».   آستین اضافه کرد: «تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالا بوده و کمک‌ها به این باریکه نیز بسیار کم است».   وی در ادامه هشدار داد: «غزه از فاجعه انسانی رنج می‌برد و اوضاع در این باریکه وخیم‌تر می‌شود.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست