Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - اجاره کارت‌های بانکی پوششی برای فعالیت‌های مجرمانه است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب و کارت بانکی برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل ‌قبول نیست.
رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری هشدار داد: اجاره کارت‌های بانکی پوششی برای فعالیت‌های مجرمانه است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب و کارت بانکی برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل ‌قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افراد کلاه‌ بردار با اجاره کارت‌های بانکی افراد دیگر ناچیز اقدام به فعالیت‌های مجرمانه همچون قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی می‌کنند، هشدار داد.

سرهنگ عسگری بیان کرد: متأسفانه افراد بی‌اطلاع و یا نیازمند بدون دانستن عواقب و مسئولیت ناشی از واگذاری کارت‌ها و حساب‌های بانکی به افراد غیر، اطلاعات حساب‌ها و کارت‌های بانکی خود را در قبال پرداخت مبالغی بعضاً اندک به افراد سودجو واگذار می‌کنند.

وی با بیان اینکه افتتاح حساب و دریافت کارت برای همه هم‌میهنان به سهولت میسر است، افزود: اجاره کارت یا حساب صرفاً برای پوشش اقدامات مجرمانه، پول ‌شویی و فرار مالیاتی کاربرد دارد مجرمان برای فرار از دست قانون از اطلاعات و امکانات دیگران استفاده می‌کنند تا ردی از خود بر جای نگذارند، اجاره کارت‌های بانکی برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه است که می‌تواند برای شهروندان تبعات قانونی داشته باشد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری به شهروندان توصیه کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌شود بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل ‌قبول نیست.

این مقام انتظامی از هم‌وطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارید.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کارت بانکی عابربانک پلیس فتا اجاره کارت های بانکی فعالیت های مجرمانه حساب و کارت بانکی اجاره دادن حساب پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد

سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محموآباد گفت:در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان ومسافران مبنی بر برداشت غیرمجاز ۵ میلیارد ریال از حساب بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود:شاکیان در اظهارات ابتدایی خودشان بیان داشتند با توجه به اینکه از این کارت هیچ گونه تراکنش اینترنتی نداشته اند، از نحوه‌ی برداشت مبالغ از حساب خود بی اطلاع بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: درادامه روند رسیدگی به پرونده تشکیل شده، پرونده‌های متعدد دیگری نیز با عنوان مشابه در پلیس فتا شهرستان محمودآباد تشکیل شد.

او افزود:با توجه به تعدد پرونده‌های واصله و پیچیدگی موضوع، تیم کارشناسان پلیس فتا شهرستان با پشتیبانی اطلاعاتی کارشناسان استان لرستان تشکیل و با توجه به بررسی‌های تخصصی شبانه روزی یکی از متهمان پرونده در یکی از روستا‌های استان لرستان شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد