Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی ضبط‌شده‌ای برای مجمع عمومی سازمان ملل از توافق هسته‌ای با ایران که آمریکا با تحریم‌های خود به آن حمله می‌کند حمایت کرده در عین حال مدعی شد: پایان برجام در بهترین حالت ایران را یک گام به بمب اتمی نزدیکتر می‌کند.

هایکو ماس همچنین گفت: به همین دلیل ما به‌عنوان شرکت‌کنندگان در این توافق هسته‌ای همچنان بر اعتبار کامل آن تأکید داریم و از ایران هم می‌خواهیم کاملاً به آن پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس با تأکید بر اینکه ایران چندین بار این توافق را نقض کرده است همچنین اعتراف کرد که کشورهای اروپایی مشارکت‌کننده در برجام از جمله، آلمان، فرانسه و انگلیس هم دیگر نمی‌توانند به تعهدات خود برای یک همکاری اقتصادی قدرتمندانه با ایران به‌دلیل تحریم‌های آمریکا عمل کنند. آمریکا از این توافق خارج شده است.

هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر مسمومیت "آلکسی ناوالنی"، منتقد سرسخت کرملین با یک ماده شیمیایی را مسئله‌ای برای تمام جامعه بین‌المللی دانسته روسیه را مجدداً تهدید به اعمال تحریم کرد.

وی مسمومیت ناوالنی را نقض ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی و در نتیجه نادیده گرفتن یک اصل موجودیتی همکاری‌های بین‌المللی دانست.

هایکو ماس از روسیه درخواست کرد اقدامات بیشتری برای شفاف‌سازی این پرونده انجام دهد. وی افزود: چنین پرونده‌ای نمی‌تواند بدون پیگیری باقی بماند، از این رو اتحادیه اروپا حق اعمال تحریم‌ها را برای خود محفوظ می‌دارد.
وی از شرکای خود در سراسر دنیا برای حمایت‌های صریح در این راستا قدردانی کرد.

تا به حال مسکو هرگونه مداخله در مسمومیت ناوالنی را که برای درمان به برلین فرستاده شده است رد کرده است، در مقابل برخی رسانه‌های طرفدار دولت و برخی مقامات دولتی در روسیه همواره فرضیه‌های جدیدی را درباره این پرونده منتشر می‌کنند و حتی از طرف این گروه‌ها این فرضیه هم مطرح شده است که ناوالنی در خاک روسیه مسموم نشده بلکه در آلمان مسموم شده است.

ناوالنی 32 روز در این بیمارستان چریته برلین بستری بود. او ماه گذشته پس از بیمار شدن در جریان یک پرواز داخلی در روسیه برای درمان به برلین منتقل شد.

دولت آلمان می‌گوید، نتایج آزمایش‌ها در آلمان، فرانسه و سوئد مشخص کرده است که ناوالنی با عامل اعصاب «نوویچوک» مسموم شده بود و خواستار توضیح کرملین شده است. مسکو با رد هرگونه مداخله در این حادثه، برای دسترسی به شواهدی که این موضوع را اثبات کند، تأکید دارد.

هایکو ماس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به موضوعات دیگری هم پرداخت. وی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را هم به اعمال تحریم از طرف اتحادیه اروپا تهدید کرد.

ماس گفت که لوکاشنکو همه پیشنهادات میانجیگرانه بین او و اپوزیسیون را رد کرده است و همچنان به خشونت و سرکوب ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین به‌دلیل مبارزات قدرتی در لیبی خواستار پایان هر گونه دخالت خارجی در این کشور شده نزدیکی بین احزاب درگیر در این کشور را یک گام بزرگ رو به جلو دانست.

وی از عوامل خارجی درخواست کرد به ارسال سلاح و مزدور به این منطقه پایان دهند. در نشست صلحی که اوایل سال جاری میلادی در برلین برگزار شد همه کشورهای درگیر در لیبی خود را موظف کردند به دخالت‌ها در این کشور پایان دهند و دیگر به لیبی سلاح ارسال نکنند، اما تا به حال این تحریم تسلیحاتی کاملاً رعایت نشده است.

هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش همچنین درباره آغاز دوباره مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان ابراز امیدواری کرده خواستار مذاکرات جدی و جدید درباره یک راه‌حل دودولتی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برجام المان تحریم اقتصادی هایکو ماس تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، یک هفته بعد از سفر صدراعظم آلمان به پکن، دادستانی آلمان اعلام کرد که دستیار عضو پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شده است.

در ادامه بازداشت افراد در آلمان به اتهام جاسوسی برای روسیه و چین، این بار دستیار عضو پارلمان اروپا در آلمان به همین اتهام بازداشت شده است.

دفتر دادستان‌های فدرال آلمان اعلام کرد که پلیس این کشور دستیار یک قانونگذار عضو  حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) را به این اتهام دستگیر کرد. به گفته دادستانی، شواهد زیادی درباره این اتهام وجود دارد.

روز گذشته دستگیری سه آلمانی به اتهام ارسال فناوری به چین رسانه‌ای شد. وزیر دادگستری آلمان مارکو بوشمان ادعا کرد که آنها در حال مذاکره درباره پروژه‌های تحقیقاتی بودند که می‌توانست برای توسعه قدرت رزمی دریایی چین مفید باشد.

طبق گزارش رویترز، نام فرد بازداتش شده، «جیان جی» اعلام شده که دستیار «ماکسیمیلیان کرا» نماینده پارلمان اروپا است است.

به گفته مقامات آلمانی، جیان جی به نهادهای جاسوسی چین اطلاعاتی درباره مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا داده است.

این فرد متهم شده که از شخصیت‌های اپوزیسیون چین در آلمان جاسوسی می‌کرد. وی در بروکسل و همچنین شهر درسدن آلمان اقامت داشت و دیروز بازداشت شد.

یکی از سخنگویان حزب آلترناتیو برای آلمان، خبر دستگیری این فرد را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد و گفت که «ما هنوز اطلاعات بیشتری نداریم و باید منتظر تحقیقات بیشتر دادستانی بمانیم».

 

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!