Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی دو ماه گذشته بازار سرمایه با اُفت شاخص کل رو به رو است. سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش اُفت بیشتر شاخص، مصوباتی را از جمله حذف معاملات الگوریتمی و ممنوعیت خرید و فروش سهام در یک روز کاری تصویب کرد.

هنوز تاثیر مصوبات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار بر بازار سرمایه مشخص نیست و باید منتظر ماند و در طولانی مدت تاثیر این مصوبات را رصد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار سرمایه تا دو ماه آینده به روند مثبت باز می‌گردد

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفت‎وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ممنوع شدن معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری اظهار کرد:این روز‌ها سهامداران در بازار سرمایه با هیجان خرید و فروش مواجه هستند به گونه‌ای که یک سهامدار در طول روز می‌بیند که سهام شرکتی درحال مثبت شدن است و اقدام به خرید آن میٌ‌کند، اما در دقایق پایانی معاملات سهامی که خریده است منفی می شود در نتیجه برای ضرر کمتر آن را می فروشد که این کار به بدنه بازار آسیب می‌شود.

وی افزود:اُفت بازار مقطعی است و تقریبا تا دو ماه آینده  بازار به روند مثبت باز می‌گردد و سازمان بورس مصوبات اخیر را لغو می کند اما نکته حائز اهمیت این است که این تصمیمات باید زودتر گرفته می‌شد.

بیشتر بخوانید

بازگشت EPS به تابلو بورس معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری به نفع بازار سرمایه است

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ممنوع شدن معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری بیان کرد:در حال حاضر در بازار سرمایه با عدم تعادل مواجه هستیم که علت آن هم هیجانات بیش از حد سهامداران است.

وی گفت:به منظور کم کردن هیجانات سهامداران، مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار جلساتی برگزار و تصمیم گرفتند  معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری ممنوع شود،قطعا این تصمیم ها در بلند مدت به نفع بازار سرمایه خواهد بود.در نتیجه سهام داران نباید دیدگاهشان نسبت به این مصوبات کوتاه مدت باشد.

تغییرات به نفع بازار سرمایه نیست

فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بروز رسانی شاخص EPS در بورس گفت:بروز رسانی شاخص EPS از نظر آیین نامه و مقررات موجود به صلاح بازار سرمایه نیست.

وی بیان کرد:بازار در حال بازگشت به روال اصلی خود است و هرگونه تغییرات روی آن اثر منفی می گذارد به همین دلیل مسئولان باید اجازه دهند بازار سرمایه به حالت عادی خود بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:در حال حاضر شاهد شکل گیری تغییرات ظاهری و نمادین در بازار هستیم که این تغییرات نه تنها سبب مثبت شدن بازار نمی‌شود بلکه روند اصلاحات طولانی تر می‌کند.

آقا بزرگی تصریح کرد:با تغییر و اصلاح قیمتی و نزدیک شدن ارزش ذاتی به ارزش روز سهام که در حال حاضر در بازار سرمایه رخ دادن است، می‌توان گفت که قطعا تا دوماه آینده بازار به حالت اولیه خود باز خواهد گشت و بازهم شاهد رشد شاخص کل و شاخص هم وزن خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاملات الگوریتمی بورس ایران باشگاه خبرنگاران جوان کارشناس بازار سرمایه سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۳۰۳۷ واحدی به ۲,۲۵۰,۵۶۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ با افت ۳۰۳۷ واحدی به ۲,۲۵۰,۵۶۴.۹۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۸۵.۸۳ و احدی واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۲۱۷ میلیارد سهم بود که طی ۷۰,۶۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۸,۹۵۰.۸۲۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۴۶,۲۹۰.۷۱۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 739156

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار