Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، کنست ( پارلمان رژیم صهیونیستی ) امروز ( چهارشنبه ) با تصویب طرحی ضمن ایجاد محدودیت برای برگزاری اعتراضات، خروج از منازل به فاصله بیش از یک کیلومتر جهت شرکت در اعتراض‌ها و شکل گیری تجمع‌ها را به حداکثر ۲۰ نفر در فضای بیرونی محدود کرد که در نهایت موجب خاموشی تظاهرات هفتگی گسترده در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح مزبور در قرائت دوم و سوم پارلمان با آرای ۴۶ به ۳۸ مصوب شد و منتقدان را نسبت به خاموشی صدای معترضان برآشفت. حزب حاکم رژیم صهیونیستی خواستار برقراری ممنوعیت برگزاری اعتراضات گسترده علیه کابینه نتانیاهو حتی پس از لغو قرنطینه سراسری در فلسطین اشغالی است اما آوی نیسنکورن وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت که لیکود در اقدامات خود برای اعمال محدودیت‌ها بر اعتراضات پس از لغو قرنطینه شکست خورده است. 

حزب لیکود و آبی‌سفید پس از کشمکش‌های موجود بر سر ارائه طرح به پارلمان در نهایت طی مذاکراتی در این مورد به توافق رسیدند. مقامات صهیونیستی گفتند که طبق مقررات تعداد معترضان در نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو در مجموع ۲ هزار نفر می‌شود به صورتی که در میدان پاریس محل برگزاری اعتراضات باید ۱۰۰ تجمع ۲۰ نفری انجام شود و فقط افراد ساکن در محلات نزدیک قادر به مشارکت در آن هستند. تعداد مذکور بسیار کمتر ۱۰ تا ۲۰ هزار شرکت کننده در تظاهرات علیه نتانیاهو در نزدیکی محل اقامت وی در هفته‌های اخیر به شمار می‌رود.

مئیر کوهن از حزب مخالف یش عتید- تلم کنترل اعتراضات به این شکل را محکوم کرد. یائیر گولان از حزب چپگرا مرتص نیز هشدار داد که مقررات جدید موجب توقف تظاهرات نخواهد شد. وی افزود که عصبانیت فزاینده در خیابان‌ها راه خود را به بیرون پیدا می‌کند.

الی آویدار نماینده حزب اسرائیل خانه ما گفت که این مصوبه یک حمله به شهروندان است." زمانی که قانون تصویب شد، دیگر هیچکس ما را تنها دموکراسی در خاورمیانه نمی‌داند ما یک دیکتاتوری شده‌ایم."

درماه‌های اخیر معترضان با برگزاری تجمعات هفتگی در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو در قدس خواستار استعفای وی شدند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بارها با شیوه‌های مختلف به دنبال ایجاد مانعی برای برگزاری اعتراض‌ها شده بود در نهایت دیروز در پارلمان صدای این اعتراضات را به نحوی خاموش کرد.

برچسب‌ها اسرائیل اعتراضات رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل اعتراضات رژیم صهیونیستی اسرائیل اعتراضات رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای نتانیاهو برای پیروزی با وجود ۷ ماه ناکامی در غزه

با وجود هفت ماه ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دست نیافتن به اهداف اعلام شده، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم امروز سه شنبه بار دیگر از رویای خود برای پیروزی سخن گفت.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه با اذعان به ناکامی این رژیم در برابر محور مقاومت و در عین حال فرافکنی برای توجیه ناکامی ارتش خود در نوار غزه گفت: ایران پشت حماس و طرف‌های دیگر ایستاده است اما ما مصمم به تحقق پیروزی در غزه و دفاع از خود در تمامی جبهه‌ها هستیم.

نتانیاهو پیش از این چند و از آغاز جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) اعلام کرده بود که هدف رژیم صهیونیستی از جنگ علیه غزه نابودی جنبش حماس و آزادی اسرای صهیونیست است اما این رژیم تا این لحظه نتوانسته به اهداف اعلامی خود برسد و همچنان در نوار غزه گرفتار مانده است.

پیش از این، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: آتش بس دائمی تنها تضمینی است که مردم فلسطین در برابر قتل عام ادامه دار رژیم صهیونیستی دارند.

وی افزود: حماس در مورد خواسته‌های خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه و بازگشت بدون مانع همه خانواده‌های آواره به خانه‌هایشان سازش نمی‌کند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: رژیم اشغالگر خواهان یک توافق موقت برای آزادی اسرای خود است تا پس از آن جنگ نسل‌کشی خود را از سر بگیرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • رویای نتانیاهو برای پیروزی با وجود ۷ ماه ناکامی در غزه