Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، نغمه ضیایی متخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی  از عدم مراجعه بیماران قلبی به‌دلیل ترس ابتلا به کووید ۱۹ ابراز نگرانی کرد و افزود: عدم درمان صحیح و به موقع مشکلات حاد قلبی عروقی در بعضی موارد به مراتب کشنده‌تر و خطرناک‌تر از ابتلا به کووید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به ۲۹ سپتامبر روز جهانی قلب و با اعلام اینکه بیماری قلبی و عروقی که همچنان به عنوان اولین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده است، بیان کرد: بیماران قلبی از جهات مختلف در این همه‌گیری تحت خطر و آسیب قرار دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، تصریح کرد: بیماران قلبی و افراد مبتلا به زمینه‌های مساعدکننده آن همچون دیابت و فشار خون بیشتر در معرض ابتلا به فرم‌های شدید این بیماری قرار دارند.

ضیایی با اشاره به اینکه یکی از عوارض قابل توجه ابتلا به کرونا در افراد با زمینه‌های سالم قلبی، ابتلای سیستم قلبی عروقی است، اظهار کرد: از هر ۵ انسان مبتلا به کووید۱۹ یک نفر مبتلا به آسیب عضله قلب می‌شود.

وی ادامه داد: آسیب و التهاب عضله قلب، درگیری عروق کرونر یا ایجاد نارسایی قلبی و تمایل به تشکیل لخته در سیستم قلبی عروقی از عوارض وخیم ابتلا به کووید۱۹ است.

متخصص قلب و فلوشیب و نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: به موازات انتشار اخبار شیوع کرونا در جامعه، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای قلبی که دچار علائم حاد قلبی عروقی شدند، به‌دلیل خطر ترس ابتلا به کرونا از مراجعات دوره‌ای خود به مراکز درمانی یا مراجعه به مراکز اورژانسی سر باز زدند.

وی اضافه کرد: این اطمینان به همه افراد جامعه باید داده شود که در مراکز درمانی، بیماران مبتلا به بیماری زمینه‌ای قلبی که دچار کووید شدند و بیمارانی که دچار علائم حاد قلبی و عروقی به صورت مجزا شدند با رعایت دستورالعمل.های بهداشتی و در مراکز مجزا نگهداری می‌شوند و عدم درمان صحیح و به موقع مشکلات حاد قلبی عروقی در بعضی موارد کشنده‌تر و خطرناک‌تر از ابتلا به کووید بوده است. 

ضیایی عنوان کرد: بیایید امسال بیش از هر زمان به سلامت سیستم قلبی عروقی و ایجاد یک زندگی سالم و استفاده از رژیم غذایی سالم و پرهیز از مصرف نمک ، سیگار و الکل و زندگی بی‌تحرک توجه کنیم و اجازه ندهیم این همه گیری مانع مراجعات دوره‌ای بیماران قلبی و عروقی و یا مراجعه اورژانس در زمان بروز علائم حاد قلبی عروقی به مراکز درمانی شود.

متخصص قلب و فلوشیب و نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل تأکید کرد: با حفاظت از سلامت قلب‌مان، قدردان کادر درمان و مبارزان سلامت جامعه که خالصانه جان خود را در معرض آسیب قرار دادند باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماران قلبی دانشگاه علوم پزشکی قلب درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل حاد قلبی عروقی ابتلا به کووید بیماران قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • "قلیان اکسیژن"؛ بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن