Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران اینترنتی که قصد خرید در فضای وب را دارند، حتما از سایت های معتبر استفاده کرده و فریب صفحه های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی را نخورند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ محمد اقبالی با بیان اینکه امروزه استفاده از اینترنت و فضای مجازی جزء جدانشدنی زندگی افراد شده است، بیان کرد: در این میان عده ای سودجو با سوء استفاده از این فضای ایجاد شده و نا آگاهی کاربران اقدام به اعمال مجرمانه و کلاهبرداری در این فضا می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخیرا در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اینکه یک صفحه اینستاگرامی با تبلیغ فروش گوشی تلفن همراه و اغوا 2 نفر از شهروندان مبلغ 210 میلیون ریال از آنها در ازای ارسال پستی موبایل دریافت کرده و پس از واریز وجه توسط مالباختگان، دیگر جواب گوی آن ها نبوده است، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان به هیچ وجه به صفحه های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی اعتماد نکنند، اظهار داشت: ماموران در اقدام اول حساب مقصد وجوه مالباختگان را مسدود و با انجام اقدامات پلیسی و فنی موفق به شناسایی متهم در یکی از استان های مرکزی کشور شدند.

سرهنگ اقبالی با بیان اینکه متهم به پلیس فتا ساوجبلاغ دعوت و تحقیقات از او آغاز شد، خاطرنشان کرد: نامبرده در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری اینترنتی بود اما با مشاهده مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 2فقره کلاهبرداری با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی فروش موبایل اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضائی تصریح کرد: شهروندان عزیز در صورت خرید به صورت اینترنتی در نظر داشته باشند که حتما از از سایت های معتبر استفاده کرده و فریب پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی را نخورند.

سرهنگ اقبالی با بیان این که معمولا این صفحات مبلغ کالاها را به میزان قابل توجهی پایین تر از بازار اعلام می کنند تا افراد را به خرید آن ها تحریک کنند، خاطرنشان کرد: کاربران اینترنتی می توانند برای اطلاع از آخرین روش های کلاهبرداری و دریافت نکات پیشگیری از کلاهبرداری های سایبری به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز اینستاگرام کلاهبرداری پلیس فتا تلگرام فریب اینستاگرامی و کانال پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر

سردار حیدر سوسنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در یک هفته اخیر همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از ۸۴ تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان کرد: تمامی محتوا‌های مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجار‌های اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنما‌های در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی استان بوشهر در خاتمه با تاکید بر احترام به مطالبات و دغدغه‌های مردم خصوصا خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتوا‌های مبتذل در فضای مجازی می‌نمایند در اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید