Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@00:40:55 GMT

اشاعه فحشا در تورهای طبیعت گردی مختلط

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۶۲۶۳

اشاعه فحشا در تورهای طبیعت گردی مختلط

 معاون دادستان مشهد گفت: برخورد قاطع با سگ‌گردانی در شهر مشهد در دستور کار است. برگزاری تورهای کوهنوردی و ... توسط افراد فاقد صلاحیت اخلاقی موجب بروز فساد و از هم‌پاشیده شدن برخی خانواده‌ها شده که برخورد با آن ادامه دارد.

عقیل رحمانی/

 معاون دادستان مشهد گفت: برخورد قاطع با سگ‌گردانی در شهر مشهد در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری تورهای کوهنوردی و ... توسط افراد فاقد صلاحیت اخلاقی موجب بروز فساد و از هم‌پاشیده شدن برخی خانواده‌ها شده که برخورد با آن ادامه دارد.

رحمانی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد در نشست خبری که در دادگستری استان برگزار شد، گفت: یکی از مؤلفه‌های حکومت دینی پاسخگویی مسئولان به مردم و این امر هم وظیفه حاکمان جوامع اسلامی است. برای رسیدن به این هدف باید بدون سانسور پاسخگوی مردم بود.

وی تصریح کرد: حوزه سرزمینی دادسرای ناحیه ۶ مشهد از جاده قدیم مشهد به قوچان شروع و تا کلانتری انداد و از سوی دیگر بولوار سجاد را هم دربرمی‌گیرد.

**محاربه در انتظار سارقان مسلح

معاون دادستان مشهد ادامه داد: دادستان یک شهر معمولاً دو حوزه فعالیت اصلی دارد. یکی از آن‌ها حرکت در مسیر احقاق حقوق‌عامه و دفاع از این موضوع است. از سوی دیگر و مسیر دوم هم که در عنوان دادستان عمومی و انقلاب آمده مقوله انقلاب است که منظور هم حفظ ارزش‌های انقلاب است که سعی کرده‌ایم در این دادسرا هم در این دو زمینه حرکت کنیم.

قاضی رحمانی بیان کرد: در راستای حقوق شهروندی و مبارزه قاطع با ناامنی‌ها و... در اولویت بوده و همچنان هم هست.

به عنوان مثال در راستای برخورد با سرقت‌های به عنف که در این میان برخی مجرمان روی شهروندان سلاح می‌کشند، در آخرین تصمیم‌گیری قرار بر این شد که به این دست جرایم از دید محاربه نگاه شود.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد عنوان کرد: این یعنی با کسی که با کشیدن سلاح از مردم شهر سرقت می‌کند، باید طبق قانون محاربه که در آن اعدام، قطع ید، پا و همچنین تبعید دیده شده، برخورد شود.

فردی که به خود اجازه می‌دهد برای سرقت یا... به مردم حمله کند و روی آن‌ها سلاح بکشد، محارب است و این اقدام در ذیل قانون ۲۷۹ مجازات اسلامی هم آمده است.   تأکید می‌شود کسانی که با سلاح به مردم حمله و آن‌ها را مجروح کنند و موجب ارعاب و ناامنی در شهر شوند، با اتهام محاربه رو به‌رو خواهند شد. محاربه یکی از مجازات‌های اصلی در اسلام است که کسی نمی‌تواند به آن تخفیف دهد. برخورد با این دست افراد هنجارشکن هم دفاع از حقوق‌عامه محسوب می‌شود.

**کلینیک‌های دامپزشکی باید از شهر خارج شوند

رحمانی در مورد برخورد قاطع پا پدیده سگ‌گردانی عنوان کرد: موضوع  دیگری هم که حقوق عامه در آن دیده شده، برخورد با پدیده غربی سگ‌گردانی در شهر بود که متأسفانه عده‌ای با این کار در پی ترویج این هنجارشکنی هستند و برخی اقدام‌ها در این مسیر، فراوانی کلینیک‌های دامپزشکی در دل شهر مشهد است. از همین رو به دنبال آن هستیم که آن‌ها با راهکاری قانونی از شهر خارج شوند.

معان دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد عنوان کرد: اجازه نمی‌دهیم افرادی به راحتی با آوردن سگ به بوستان‌ها و مکان‌های عمومی موجب سلب آسایش مردم شوند. این اقدام حتی مخل حقوق حیوانات هم محسوب می‌شود؛ چرا که جای حیوانات داخل شهر نیست و باید در کنار همنوع خود به ادامه زیست بپردازند.

رحمانی گفت: این ماجرا از هر دو حیث حقوق شهروندان و هم حقوق حیوانات باید مدنظر قرار بگیرد. از سوی دیگر با توجه به اینکه پشتوانه حکومت ما مردم عزیز هستند، دشمن هم این ماجرا را هدف اقدام‌های خود قرار داده است. معاندان در این مسیر حدود ۳۰ سال است برای به انحراف کشاندن جوانان کشور در حال برنامه‌ریزی هستند. متأسفانه در برخی زمینه‌ها هم مانند طلاق و اعتیاد تا حدوی موفق شده‌اند.

معاون دادستان شهر به گوشه‌ای از تحرکات دشمن اشاره کرد و گفت: به تازگی دشمن یا بهتر بگویم ضدانقلاب تحرکاتش را در این زمینه سرعت داده و طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، آن‌ها به دنبال مسلح کردن برخی افراد و رواج هر چه بیشتر مصرف مشروبات الکلی در بین قشر جوان هستند. از همه این موضوع‌ها مهم‌تر، آن‌ها در تلاش هستند فساد اخلاقی را بین جوانان کشور از طریق فضای‌مجازی گسترش دهند.

**رواج فساد اخلاقی در تورهای مختلط

حتی آن‌ها روش‌های دیگری هم برای رواج فساد اخلاقی اجرا کرده‌اند و آن هم این است که برخی افراد که خود فاقد صلاحیت اخلاقی هستند، افرادی را در قالب تورهای مختلط طبیعتگردی و کوهنوردی به ارتفاعات و مکان‌های خلوت می‌برند و در آن مکان‌ها موجبات ایجاد فساد و انحطاط آن‌ها را فراهم می‌کنند.

وی افزود: در بررسی‌های قضایی صورت گرفته مشخص شد اکثر روابط  نامشروع شروعش در این تورها بوده و موجب جدایی زن از شوهر و حتی برعکس آن هم رخ داده است. حتی شکایت‌های مردمی فراوانی هم در این زمینه وجود دارد. برهمین اساس برخورد با متخلفان در دستور کار قرار دارد، اما تورهایی که رعایت قوانین را بکنند و برگزارکننده آن مجوزهای لازم را از گردشگری دریافت کرده باشد و در آن اختلاط زن و مرد وجود نداشته باشد، برگزاری آن منعی ندارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس که پرسید پس از اجرای هر مرحله از طرح مبارزه با پدیده شوم سگ‌گردانی در شهر، سرانجام حیوانات جمع‌آوری شده چه می‌شود، عنوان کرد: سگ‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر به مکانی که در جاده مشهد –نیشابور قرار دارد،   منتقل و آنجا نگهداری خواهند شد. در این مسیر هم روشی که آقای صادقی، دادستان سابق مشهد در پیش گرفته بودند را ادامه خواهیم داد. سگ‌گردانی با توجه به اینکه مخل آسایش و نظم عمومی است، جرم محسوب می‌شود.

سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهد تصریح کرد: از سوی دیگر وقتی فردی برای استراحت در بوستان و یا ... حاضر و با سگ‌گردانی مواجه می‌شود، در او ایجاد ترس می‌کند. در مقابل موضوعی که کمتر به آن توجه شده مقوله تهدید علیه بهداشت عمومی آن است؛ چرا که موجب ایجاد بیماری‌هایی می‌شود که بین انسان و حیوان مشترک است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طبیعت گردی دادستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، در نشست با دبیر اجرایی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور افزود: کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، کمبود اعتبار و نداشتن سرویس بهداشتی کافی به خصوص در مدارس مختلط استان از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار رایانه در هنرستان‌های استان نیاز به تعمیر دارند و برای تعمیر و نوسازی این تعداد رایانه نیازمند کمک و همراهی قرارگاه عدالت تربیتی کشور با کمک سایر گروه‌های جهادی و خیران هستیم.

جمالی آرند اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام آموزشی استان، یکی از اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش بوده و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام‌ تعلیم و تربیت این استان کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس و کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازی ویژه دبیران متوسطه استان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • ۵۰۰مدرسه مختلط در کهگیلویه وبویراحمد
  • برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد