Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:11:33 GMT

توسعه سیستم پوشیدنی برای پیش‌بینی تشنج

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۶۳۰۴

توسعه سیستم پوشیدنی برای پیش‌بینی تشنج

دانشمندان اخیرا موفق به طراحی و توسعه سیستم پوشیدنی برای پیش‌بینی تشنج شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اگرچه دارو به کنترل تشنج در برخی از بیماران مبتلا به صرع کمک می‌کند اما این داروها بر روی برخی افراد مبتلا تاثیر چندانی ندارد. حال محققان سیستم جدیدی برای کمک به این گروه از افراد طراحی کرده‌اند و این سیستم حداقل به آنها زمان وقوع تشنج را اطلاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم مذکور که "Epiness" نام دارد از دو قسمت تشکیل شده است: مجموعه‌ای از الکترودهای نوار مغزی(الکتروانسفالوگرافی) نصب شده روی پوست که فعالیت الکتریکی مغز افراد را کنترل می‌کند و یک ریزپردازنده متصل به آن که مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ماشین است. این الگوریتم‌ها بر روی داده‌های نوار مغزی نظارت دارند و داده‌هایی را درباره حالات این افراد چه در هنگام تشنج و چه در هنگامیکه این تجربه را نداشتند جمع آوری می‌کنند.

با یادگیری اینکه کدام الگوها به طور مداوم در فعالیت الکتریکی که بلافاصله قبل از تشنج اتفاق می‌افتد، رخ می‌دهد، این الگوریتم‌ها در نهایت قادر به پیش‌بینی شروع تشنج افراد با دقت ۹۷ درصد بودند. این الگوریتم‌ها همچنین می‌توانند بین سیگنال‌های الکتریکی مغز و سر و صدای زمینه‌ای منحرف کننده تفاوت قائل شوند.

دکتر "اورن شریکی"(Oren Shriki) دانشمند ارشد این مطالعه از دانشگاه بن گوریون گفت: حملات صرعی، بیماران مبتلا به صرع را در معرض خطرات مختلف قابل پیشگیری از جمله سقوط، سوختگی و سایر آسیب‌ها قرار می‌دهد. بنابراین ما بسیار هیجان زده هستیم که الگوریتم‌های یادگیری ماشین که ما توسعه داده‌ایم پیش‌بینی دقیق حملات قریب الوقوع را حداکثر تا یک ساعت قبل از وقوع آنها فراهم می‌کنند.

یک کنسرسیوم آلمانی نیز همچنین در حال کار بر روی یک گوشی پیش‌بینی کننده تشنج است که می‌تواند افزایش میزان نبض کاربر را تشخیص دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشنج صرع الگوریتم ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی : خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است / بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی، ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌کنم.   به گزارش تسنیم، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.   وی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می شود.   ضرغامی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ایران عضویتش را در سه سازمان بین المللی لغو کرد + اسامی خروج عجیب ایران از شورای بین المللی موزه ها / عواقب امضای مصوبه با چشم‌‏ بسته

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های پوشیدنی را متا توسعه می‌دهد
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • ضرغامی : خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است / بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی، ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • پیش‌بینی زمان وزش طوفان‌های گرد‌ و غبار با هوش مصنوعی
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد