Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: خبرگزاری انگلیسی «رویترز» از بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دومین مکان مورد نظر خود در ایران، طبق توافق قبلی با تهران خبر داد.

به گزارش فارس، بر این اساس، آژانس اتمی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طبق توافقی که ماه قبل با جمهوری اسلامی ایران حاصل شد، بازرسان این سازمان در دومین مکان مورد نظر برای بازرسی حضور پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه آژانس آمده است: «به عنوان بخشی از توافق با ایران برای حل مسائل مربوط به اجرایی پادمان که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شده بودند، آژانس در هفته جاری دسترسی‌های تکمیلی به دومین مکان در این کشور را انجام داده و نمونه‌های محیطی برداشت کرد».

پیشتر «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس اتمی در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفته بود اکنون سطحی از همکاری با ایران را به دست آورده‌اند که نیاز بود و بازرسان این سازمان می‌توانند به فعالیت خود در این کشور ادامه دهند.

سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه طی بیانیه‌ای مشترک درباره توافق فعالیت‌های پادمانی اِن‌پی‌تی که در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرائت شد، از ایران خواستند توضیحات لازم را به آژانس ارائه کند.

تروئیکای اروپایی با درخواست از تهران برای ارائه اطلاعات لازم و شفاف‌سازی درباره سوالات آژانس اتمی درخصوص فعالیت‌های پادمانی در ایران، گفتند که از تهران انتظار دارند تا توافق با آژانس را به صورت کامل اجرا کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی تهران رافائل گروسی صراط آژانس اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران سفر خواهد کرد

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می‌کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

وی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین‌های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی افزود: درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ایران هرگونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می‌دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: اگر آن‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران