Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:11:06 GMT

صد‌ها دانشجوی دانشگاه منچستر قرنطینه شدند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۶۴۷۹

صد‌ها دانشجوی دانشگاه منچستر قرنطینه شدند

در پی ابتلای ۱۲۷ دانشجوی دانشگاه منچستر به کرونا، این دانشگاه دانشجویان دو بلوک خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، به ساکنان محوطه دانشگاه بیرلی و سالن‌های کمبریج در دانشگاه متروپولیتن منچستر گفته شده که حتی اگر علائم ابتلا به کرونا را ندارند، به مدت 14 روز در اتاق‌های خود بمانند و خودشان را قرنطینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش یکی از نشریات محلی، در مجموع هزار و 700 دانشجو در منچستر به کووید19 مبتلا شده‌اند و آمار نشان می‌دهد که به ازای هر 100 هزار نفر در هفته گذشته 185 نفر به این بیماری دچار شده‌اند و هزار و 26 تست مثبت کرونا ثبت شده است. این آمار تقریبا دو برابر هفته پیش از آن بود که به ازای هر 100 هزار نفر 93 نفر به کووید19 مبتلا شده بودند و 515 مورد تست مثبت گزارش شده بود. برهمین اساس به دانشجویان اعلام شده که برای جلوگیری از شیوع کرونا در دانشگاه‌های این منطقه آخر هفته‌ها در مناطق شلوغ تردد نکنند.


اتحادیه دانشگاه‌ها و کالج‌های بریتانیا که بیش از 120 موسسه آموزشی را شامل می‌شود، حادثه منچستر را آخرین فاجعه در یک هفته توصیف و پیش‌بینی کرد که ادامه شیوع این بیماری موجب تعطیلی تمامی دانشگاه‌های سرتاسر انگلستان خواهد شد.

راهکار دانشگاه "کمبریج" برای مقابله با خسارت مالی کروناویروسخسارت مالی کرونا به دانشگاه‌های استرالیا به 11 میلیارد دلار خواهد رسید
جو گرادی، دبیر کل این اتحادیه اعلام کرد: ماه گذشته در مورد مشکلات سفر هزاران دانشجو از سرتاسر کشور هشدار داده بودیم و هم‌اکنون زمان اقدامات فوری وزرا و دانشگاه‌ها برای محافظت از کارمندان و دانشجویان فرا رسیده است.

دانشگاه متروپولیتن منچستر که تصمیم گرفته بود فقط برای دانشجویان پایه و سال اولی آموزش از راه دور برگزار کند، حال سعی دارد که برای تمامی مقاطع این نوع آموزش را ارائه دهد.

عضو شورای بهداشت و سلامت بزرگسالان شورای شهر منچستر نیز در این زمینه اعلام کرد: ضمن همکاری با دانشگاه‌ها و سایر خدمات عمومی سعی داریم از تمامی دانشجویان حمایت کنیم و نیاز‌های آن‌ها را فراهم آوریم. دانشجویان بخش حیاتی شهر ما هستند و بخشی از طرح ما این است که دانشجویان بیشتری را به شهر‌های خود بازگردانیم.

اما از سوی دیگر، دانشجویان اعلام کرده‌اند که پلیس و نیرو‌های امنیتی بیرون از منزل کشیک می‌دهند و هیچکس حق خروج از خانه را ندارد. همین امر قرنطینه را برایمان سخت‌تر و روحیه‌مان را ضعیف کرده است.

یکی از دانشجویانی که در دانشگاه متروپولیتن منچستر تحصیل و در خوابگاه آن زندگی می‌کند، در این مورد می‌گوید: قصد بیرون رفتن با دوستانم را داشتیم که دیدیم پلیس و نیروی امنیتی در محوطه ایستاده‌اند و به ما گفتند نمی‌توانیم آنجا را ترک کنیم. این در حالی است که هیچ ایمیلی در این مورد از دانشگاه دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: من شغلی داشتم و کمک مالی خوبی هم برایم بود، زیرا بودجه دانشجویی کافی نیست. اما دیگر نمی‌توانم برای کار بیرون روم تا حقوقی داشته باشم این درحالی است که از صورت راه دور می‌توان تحصیل کرد. دانشگاه به ما اجازه نمی‌دهد حتی به خانه‌هایمان برگردیم و در این اتاق‌ها زندانی شده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشجویان خارجی ویروس کرونا دانشجویان خارجی ویروس کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیربد اسلامی دانشجوی دانشجوی مهندسی مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به اردوی تیم ملی امید بوکس راه یافت.

اسلامی با پیروزی برابر حریفان خود در مسابقات انتخابی تیم ملی امید‌های کشور در وزن ۸۰ کیلوگرم به عضویت تیم ملی ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان درآمد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور سال ۲۰۲۱ و در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا برای نخستین‌بار موفق به کسب نشان طلای تاریخی برای ایران اسلامی شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟
  • ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند