Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، غلامرضا نوری قزلجه روز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود اظهارداشت: در روزهای اخیر شاهد درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان هستیم که ضمن ابراز نگرانی از این مناقشه و تلفات و صدمات آن، طرف‌های درگیر را به صلح و آرامش دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از سرزمین‌های جهان اسلام خواهان پایان یافتن تحریم‌های سازمان ملل در موضوع قره‌باغ و بازگشت به قبل از سال ۱۹۹۲ میلادی است، تصریح کرد: از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار داریم فعالیت سیاسی و حقوقی خود را بیش از پیش در این زمینه به کار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ذینفعان منطقه باید مراقب توطئه‌های رژیم صهیونیستی باشند زیرا این رژیم نه خواهان آرامش برای ارامنه و ترک‌های آذری است و نه خواهان آسایش برای مسیحیان و مسلمانان است.

نماینده مردم بستان آباد با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال آتش افروزی و بر هم ریختن منطقه برای بقای خویش است، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر این درگیری‌ها به پایان برسد مردم منطقه مانند صدها سال گذشته با تکیه بر مشترکات فرهنگی و محور یکتاپرستی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی را در پیش بگیرند.

به گزارش ایرنا، پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ دچار اختلاف هستند.

آمریکا با ایران با زبان تکریم صحبت کند

 نوری قزلجه در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که چرا در شرایط جنگ اقتصادی، کشور آرایش لازم را ندارد؟ افزود: مگر فراموش کردیم که راهنمایی کلیدی امام راحل در چنین شرایطی وحدت کلمه بود. این وحدت کلمه را در ابتدای شروع کرونا در کشور تجربه کردیم. اما در شرایط فعلی اقتصادی این وحدت کلمه کمتر دیده می‌شود و لازم است سران قوا با هم افزایی، امید را به کشور تزریق کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران به ترامپ یا هر فردی که به جای او رییس جمهور آمریکا شود و جمهوری اسلامی را تهدید کند، پاسخ دندان شکن خواهد داد، یادآور شد: ایالات متحده باید یاد بگیرد که با ملت بزرگ ایران با زبان تکریم صحبت کند و اگر وارد فضای تهدید شود، جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه خود شد و گفت: از وزیر کشور می‌خواهم برای تغییر نام بستان آباد اقدام کند و از وزیر جهاد کشاورزی نیز خواستار رسیدگی به بازار و قیمت محصولات کشاورزی و دامی به ویژه سیب‌زمینی ومشکلات منابع اولیه واحدهای دامداری و مرغداری را خواستاریم.

 ایجاد پایگاه اکتشافات، ‌عملیاتی کردن راه‌های شهری و روستایی و بازنگری در طرح حمل و نقل، اصلاح زیر ساخت‌های تلفن سیار و اینترنت روستاها و کنترل قیمت و گرانیها از جمله درخواستهایی بود که نوری قزلجه از وزیران دولت درخواست کرد.

وی با اشاره به ریزش بورس در هفته‌های اخیر گفت: بسیاری از مردم که برای رونق تولید در کشور و افزایش سرمایه خود در بورس سرمایه گذاری کرده بودند، به خاطر سیاست‌های غلط متضرر شدند و از مسوولان دولت می‌خواهیم  بار دیگر اعتماد را به ملت بازگردانند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری قره‌باغ غلامرضا نوری قزلجه بستان آباد سازمان ملل متحد ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری قره باغ بستان آباد سازمان ملل متحد ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ترامپ مجلس شورای اسلامی جمهوری قره باغ بستان آباد سازمان ملل متحد ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ترامپ اخبار کنکور جمهوری آذربایجان نوری قزلجه بستان آباد قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است

نماینده ایران در مجمع اتحادیه جهانی بین‌المجالس گفت «اقدامات جنایتکارانه و نیات وقیحانه رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است».

به گزارش ایسنا، «مجتبی رضاخواه» رئیس هیات نمایندگان ایران که در اتحادیه بین‌المجالس در ژنو حضور دارد، با بیان این‌که در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر که ۷۲ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، در غزه به شهادت رسیده‌اند، گفت: «جنایات رژیم اسرائیل در بیمارستان‌های شفا، المعمدانی، ناصر و تجاوزات علیه زنان فلسطینی آن‌قدر وقیح بوده که حتی نمی‌توانم در مورد آن‌ها صحبت کنم. البته جنایات بسیاری اتفاق افتاده که به دلیل نبود رسانه‌ها گزارش نشده‌اند».

او اظهار کرد: «ما متوجه ماهیت نسل‌کشی در موجودیت استعماری اسرائیل بوده‌ایم و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس در مقابل اشغال غیرقانونی فلسطین ایستاده است».

رضاخواه ادامه داد: «ما در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی، با فرمان روشنگرانه امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هر ساله روز قدس را برگزار می‌کنیم، روزی که در آن میلیون‌ها ایرانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای آگاهی‌بخشی نسبت به نسل‌کشی فلسطینیان راهپیمایی می‌کنند».

نماینده ایران تاکید کرد: «در نتیجه تعهد به سیاست‌های ضد نسل‌کشی، ملت ایران چه با ترور شدن فرزندان دانشمندش توسط رژیم صهیونیستی چه از طریق تحمل تحریم‌های سنگین آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی، هزینه‌های زیادی برای مخالفت با نسل‌کشی اسرائیل پرداخت کرده است».

رضا خواه با انتقاد از رویکردهای ریاکارانه حقوق‌بشری غربی‌ها افزود: «آیا میلیون‌ها مادر، کودک، روزنامه‌نگار، پزشک و .. فلسطینی که آواره و کشته شده‌اند، شایسته چند کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی نیستند؟ آیا دارندگان وتوی غربی به خاطر آزمایش آخرین سلاح های خود بر روی برادران فلسطینی ما پاسخگو خواهند بود؟ واضح است که نه!».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «به همین دلیل است که ما در جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌ایم که صلح بدون عدالت غیرممکن است».

رضاخواه در ادامه سخنرانی خود گفت: «امروز از طرف ملت شجاع و مؤمن ایران در برابر شما ایستاده‌ام تا نسل‌کشی فلسطینیان را به قوی‌ترین معنا محکوم کنم و رژیم کوچک و ضعیف اسرائیل را که مرتکب آن شده و رژیم آمریکا را که زمینه را برای چنین جنایاتی فراهم ساخته است، مسئول بدانم».

نماینده ایران در ادامه گفت: «البته مقامات بیشتری هستند که دستشان به خون فلسطینی‌ها آغشته است؛ برخی کشورهای غربی که هزاران نیرو و سلاح به اشغالگران می فرستند؛ برخی کشورهای شرقی که تمام تلاش خود را برای شکستن محاصره دریای سرخ انجام می‌دهند و مقامات سازمان ملل که فریاد اعتراض میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را نادیده می‌گیرند و در خصوص حقوق بشر فقط حرف می‌زنند و شعار می‌دهند نیز در این جنایات شریک هستند».

او در پایان تاکید کرد: «ما به جهانی نیاز داریم که در آن رهبران بیشتری از اخلاق و شجاعتی مانند رهبران آفریقای جنوبی، برخوردار باشند. زنده باد ایمان، انسانیت و مقاومت. فلسطین آزاد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • اهتمام پلیس برای تأمین امنیت فرودگاه‌های کشور و مسافران نوروزی
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد