Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار تسریع در راه‌اندازی کارخانه کاغذ سازی شهرستان خرامه شد و گفت: احداث این کارخانه باعث ایجاد اشتغال و بهره گیری از این صنعت زیست محیطی در منطقه و رونق صنایع وابسته در این شهرستان خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی در نشستی مشترک  با معاون وزیر صمت و سرپرست شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران، عنوان کرد: برای برداشتن گام‌های موثر در راستای توسعه صنایع و صنعتی سازی استان فارس، همراهی همه مجموعه‌ها بخصوص وزارت صمت و شرکت‌های مادر تخصصی از جمله ایدرو ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی با تشکر از همکاری‌های موثر دکتر بیات، معاون وزیر و سرپرست ایدرو با مدیران فارس، افزود : باید برای جبران عقب ماندگی فارس در حوزه صنعت در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت برنامه ریزی کرد تا با تحقق برنامه‌ها و همت دست اندرکاران موجب توسعه و پیشرفت استان فارس شود.

استاندار فارس با اشاره به دیدارهای خود و پیگیری مشکلات استان در تهران، گفت: با مجموعه‌های دولتی ،ارتباط و تعامل خوبی وجود داردو تعامل و گسترش ارتباطات با ایدرو نیز در دستور کار مدیریت استان فارس قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به قابلیت‌های منابع انسانی، دانش فنی، اعتبار برند و نیز توان و قدمت ایدرو و همچنین سایر سرمایه‌های سازمان گسترش از آمادگی مجموعه دستگاه‌های استان برای پشتیبانی و فراهم آوری زمینه حضور سرمایه گذاران در طرح‌های صنعتی مشترک با ایدرو خبر داد.

او با تاکید بر ضرورت تسریع در راه‌ااندازی و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان جهرم  توسط ایدرو از معاون وزیر درخواست کرد همکاری‌های لازم در جهت اختصاص زمین و امکانات زیرساختی به متقاضیان انجام شود.

استاندار فارس اظهار امیدواری کرد در نتیجه این همکاری به موازات رشد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد و فعالیتهای گسترده صنعتی نظیر کارخانجات آلومینیوم لامرد به منظور توسعه و صنعتی سازی جنوب استان ،شهرستان جهرم نیز با بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی و مساعدت دولتی ، رشد و شکوفایی صنایع در فارس محقق شود.

رحیمی همچنین ازامادگی مناطق ویژه شیراز، لار و دیگر شهرک‌های صنعتی استان برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی وایدرو خبر داد.

او از دیگر موارد نیازمند رسیدگی و همکاری ایدرو در فارس را موضوع افزایش سرمایه گذاری و توسعه کارخانه ایران خودرو شیراز عنوان و اضافه کرد: ایران خودرو شیراز که با سرمایه گذاری ایدرو و کارخانجات مخابراتی راه دور ایران (itmc ) فعالیت‌های محدودی دارد، می‌تواند با حمایت مدیر عامل و هیات مدیره ایدرو به توسعه و افزایش ظرفیت بیشتری برسد.

استاندار فارس با اظهار تاسف از عقب ماندگی فارس در توسعه صنعتی در بخش تولیدات خودرو از دکتر بیات خواست علاوه بر مساعدتهای کوتاه مدت همکاری لازم برای انجام مطالعات و سرمایه گذاری بمنظور راه‌اندازی خطوط تولید خودرو و قطعات در فارس داشته باشند.

امیر بیات، معاون وزیر صمت و سرپرست شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران نیز در ادامه این نشست گفت: ایدرو به سهم خود در صنعتی سازی و گسترش صنعت در فارس تلاش خواهد کرد.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری این نشستها افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهرم از جمله مناطقی است که می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت موفق باشد که در همین زمینه ایدرو آماده همکاری با متقاضیان است.

بیات با اشاره به دانش فنی بالای مورد نیاز برای کارخانه کاغذ سازی خرامه، گفت: استحصال انواع کاغذهای RMP با ضخامت ۴ صدم تا ۱ میلیمتر  از سنگ‌های کربنات کلسیم به عنوان مواد اولیه این محصول تنها بخشی از الزامات راه‌اندازی این واحد صنعتی است و نیروی انسانی ، دانش فنی و ماشین آلات مورد نیاز از جمله سایر ابعاد ضروری اجرای طرح است که ایدرو در این زمینه با روزآمد سازی مطالعات فنی، اقتصادی و امکان سنجی پروژه زمینه اجرایی شدن پرشتاب تر آن را پی گرفته است.

به گفته او، برآورد ارزش روز سرمایه گذاری ارزی و ریالی تمام فازهای عملیاتی این طرح حدود ۵ هزار میلیارد ریال است که ایدرو در فاز نخست امسال عملیات تکمیل ظرفیتی در حدود ۵ هزار تن انواع کاغذ RMP را از مجموع ۲۰ تن در دستور کار خود دارد.

بیات با تشریح مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، گفت: اینکه در اوج سختی‌های کشور نسیم کار و تلاش و مطالبه از استان کهن فارس احساس می‌شود نشان دهنده عظم مجموعه استان برای زمینه سازی حضور سرمایه گذاران و صنعتگران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی وزارت صمت ایدرو شهرستان جهرم استاندار فارس سرمایه گذاری معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مساله امروز کشور را اقتصاد دانست و افزود: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: روستاها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

به گفته او در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشورهای پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

ابراهیمی لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستاها و تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه کشور باید روستاها را یکی از محورهای اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تاکید کرد: تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستاها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه نگریستن به خودکفایی بدون توجه به الزامات پایداری آن، همواره کشور را با آسیب پذیری مواجه خواهد کرد؛ گفت: از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ابراهیمی ضمن بیان اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده آن، اذعان کرد: ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

او در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.

کد خبر 6079989 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • کارخانه فروآلیاژ پارس دامغان افتتاح شد
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است