Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان ‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امسال با توجه به اوج گیری بیماری کرونا و همزمانی آن با آنفلوانزا در سه ماهه سوم و چهارم سال، برنامه‌های پیشگیرانه ارتقای سلامت از جمله برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا در استان، برنامه پیشگیری از آمبلیوپی از اول شهریور ماه به مدت ۳ ماه تا پایان آبان ماه اجرا می‌شود.

احمدی تصریح کرد: بر این اساس تمهیدات غربال از طریق چارت به منظور عدم استفاده از چشم بند و تماس غربالگر با کودک ممنوع شد و تمامی کودکان با دستگاه پلازاپتیکس غربال می‌شوند.

بیشتر بخوانید

کودکان ۳ تا ۶ سال در خراسان جنوبی غربالگری می‌شوند

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: دستگاه پلازاپتیکس به گونه‌ای است که فاصله کودک با غربالگر یک متر است و در عرض چند ثانیه غربالگری انجام می‌شود.

او ادامه بیان کرد: در حال حاضر از ۴۶ هزار کودک ۳ تا ۶ سال استان، تعداد ۵ هزار کودک غربال شده اند که تا کنون غربال بینایی ۴۱ هزار کودک در استان هنوز انجام نشده است.

تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده نشود فرد از یک یا هر دو چشم کم بینا و یا نابینا خواهد شد.

شهروندان می‌توانند حداکثر تا پایان آبان ماه با در دست داشتن شناسنامه کودک به ادارات بهزیستی و پایگاه‌های دائمی شهرستان‌ها از خدمات غربالگری بینایی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری بینایی توانبخشی سنجش بینایی تنبلی چشم هزار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در شورای عالی مسکن و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومان کشور افتتاح شد که از این تعداد هزار و ۴۲۷ واحد متعلق به خراسان جنوبی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی
  • کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی