Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:53:08 GMT

ورود سامانه جدید به کشور از اواخر هفته

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۶۹۲۶

ورود سامانه جدید به کشور از اواخر هفته

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: با خروج سامانه فعلی فعال در کشور از فردا دما در اکثر مناطق کشور افزایش پیدا خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صادق ضیائیان درخصوص آخرین شرایط جوی کشور بعد از ورود سامانه جدید بارشی که با افت دما در اکثر نقاط ایران همراه بود، اظهار کرد: براساس اطلاع‌رسانی قبلی که انجام شده بود شاهد افت محسوس دما در چند روز گذشته در برخی مناطق کشور بودیم که صبح امروز حتی شاهد رسیدن دما به زیر صفر هم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این استان‌ها در مرکز استان اردبیل بود که دما به 2 درجه زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته برهمین اساس شاهد بارش‌هایی در استان‌های یزد، کرمان، کهگیلویه‌وبویراحمد و استان‌های ساحلی خزر مثل مازندران و گلستان بودیم و حتی بعضی از ایستگاه‌ها بارش‌هایی را در اصفهان و سیستان و بلوچستان گزارش کردند.  

وی تصریح کرد: عمده فعالیت این سامانه به پایان رسیده و انتظار داریم از فردا روند افزایش دمایی را در اغلب مناطق کشور شاهد باشیم و دما به حال طبیعی خود برگردد اما همچنان طی چند روز آینده بارش‌های پراکنده‌ای در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و برخی مناطق استان‌ کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که با خروج این سامانه از کشور از اواخر جمعه و اوایل روز شنبه یک سامانه جدید دیگر وارد کشور خواهد شد، گفت: ابتدا شمال غرب را در برگرفته و به تدریج استان‌های حاشیه دریای خزر را شامل و سپس بخش‌های از استان‌های واقع در عرض‌های پایین‌تر را در بر می‌گیرد که در مورد فعالیت این سامانه در روزهای آینده گزارش‌های لازم ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین اردستان با ۲۹ میلی متر، زواره ۲۷.۹ دهم میلی متر، مهاباد ۲۵ میلی متر، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، شهرضا با ۱۸.۲ دهم میلی متر، نطنز با ۱۶ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر، پادنای علیا با ۱۲ و مبارکه با ۱۰.۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی استان اصفهان را در این مدت داشته اند.
لیلا امینی، میزان بارش باران را در شهر اصفهان ۵ میلی متر دانست و افزود: در پی بارندگی‌ها چند مورد وقوع سیل در راه‌های اصلی خور و بیابانک، زواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان گزارش شده است.
وی همچنین با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: نحوه فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی گاهی، مه آلود، گاهی وزش تند باد لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وتنش دمایی پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی اوج فعالیت این سامانه را تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تاحدودی جنوب استان دانست و افزود: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: سامانه بارش‌جدیدی از هفته آینده وارد استان خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان