Web Analytics Made Easy - Statcounter

از هر ۹ نفر در جهان یک نفر در سن ۶۰ سال یا بالاتر است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۵۰ میلادی به پنج نفر در ازای هر ۹ نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، افزایش جمعیت سالمندان نشان دهنده پدیده جهانی است که بیش از این نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در حال حاضر در اندونزی، بزرگی جمعیت افراد بالای ۶۰ سال ۲۸ میلیون نفر برآورد شده و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۵ تقریبا دو برابر شده و به ۵۰ میلیون نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش طول عمر، یکی از بزرگترین دستاوردهای بشریت است زیرا افراد مسن و سالمندانِ سالم و فعال می توانند کمکهای بی پایانی به خانواده، اجتماع و کل جامعه داشته باشند. هرچند، چنین فرصت هایی با چالش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواجه است. به طور خاص آسیب پذیری و نیازهای خاصِ این گروه سنی در بحران های بشردوستانه بیشتر می شود.

در سال ۲۰۲۰، همه گیری بیماری کووید-۱۹آسیب پذیری و نیازهای خاص سالمندان را تشدید و برجسته کرده است. میزان مرگ و میر در آنان در مقایسه با جمعیت جوان بالاتر است و برای افراد بالای ۸۰ سال پنج برابر میانگین جهانی است. در اندونزی نسبت افراد مسن (۶۰ سال به بالا) ۴۱ درصد موارد مربوط به مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را تشکیل می دهد در حالیکه نسبت آنها در موارد مثبت بیماری فقط ۱۰.۹ درصد است.

دکتر «ناتالی کانم»، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) در ماه آوریل در اظهاراتی گفت: همه گیری بیماری کووید-۱۹ شکاف های جوامع ما را آشکار کرد و آنها مشکلات بزرگی همچون تبعیض سنی، نژادپرستی و تبعیض جنسیتی و تبعیض توانمندی و قدرت حرکت است.

به گزارش reliefweb، صندوق جمعیت سازمان ملل به عنوان متولی توسعه و اطلاعات جمعیتی کمک می کند تا نیازهای سالمندان و مراقبان آنان در کانون اقدامات بشردوستانه مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد صندوق جمعیت سازمان ملل میانسالی جمعیت کروناویروس کووید 19 همه گیری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود