Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  گفت: در سال زراعی جاری ۱۵۳هزار و ۱۸۲هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم می رود که یک سوم از این رقم به شکل دیم کاری خواهد بود. 

خمسه افزود: کشت گندم دیم در مزارع کشاورزی استان آغاز شده و تا چند روز آینده کشت گندم آبی نیز در مزارع کشاورزی استان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ازاین میزان ۴۸هزار و۱۸۲ هکتار گندم آبی و ۱۰۵هزار هکتار گندم دیم است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد:  بر اساس برنامه ابلاغی حدود ۳۴۳هزار تن گندم از این میزان سطح زیرکشت برداشت شود.

خمسه  گفت:  درسال زراعی گذشته ۴۷هزار و۷۰۰ هکتارگندم آبی و۱۰۶ هزار هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی استان کشت شده بود.

او افزود: در سال گذشته ۳۴۱ هزارتن گندم برداشت شدکه ۲۱۱ هزارتن دانه گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: همچنین در سال زراعی گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم در مزارع کشاورزی استان تولید شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی مزارع کشاورزی استان کشاورزی استان قزوین جهاد کشاورزی کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر از آزادسازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر با اجرای ۱۲ دستور قضایی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مسعود ایلکا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادسازی اراضی کشاورزی گفت: 12 مورد دستور قضایی تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره از دادسرای ناحیه 37 ویژه رسیدگی به پروندهای انفال و ثروت‌های عمومی و حوزه قضایی بخش چهاردانگه اجرایی شد.

وی افزود: این آزادسازی شامل سوله و دیوارکشی با حضور  پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه، شهرداری چهاردانگه و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر به اجرا درآمد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: با قلع و قمع این ساخت و ساز  20هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش چهاردانگه  شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.

ایلیکا با اشاره به فعالیت سامانه 131 برای دریافت گزارش‌های مردمی در راستای حفاظت از اراضی زراعی و باغی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه 131 اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر