Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، دکتر سیما سادات لاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : همچنین بر اساس آماری که تا نیمه اول شهریور ماه سال جاری اخذ شده حدود ۵۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ دارای بیماری زمینه ای بودند.
وی توضیح داد : با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور ، ما شاهد بستری تمامی گروه های سنی از نوزاد یک روزه تا افراد کهنسال ۱۰۰ ساله به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بودیم ولی آمار ابتلای کودکان حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد بود که از این میزان ۱.۲۴ درصد به طور قطعی به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده بودند.
سخنگوی وزیر بهداشت با اعلام این که آمار فوتی ها در بین بیماران ۶ تا ۱۸ ساله مبتلا به کووید-۱۹ تنها نیم درصد بود ، گفت : تاکید ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی حتی در ارتباط با کودکان این است که این گروه سنی ناقلین خاموش برای والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگانشان محسوب می شوند.

وی بی توجهی در رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود : شهروندان باید بدانند که بر اساس بررسی های انجام شده حدود ۸۰ درصد از ناقلین ویروس کرونا فاقد هرگونه نشانه بالینی بیماری کووید-۱۹ هستند در حالی که می توانند براحتی ویروس را منتقل کنند.

سادات لاری با انتقاد از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه از سوی اصناف ، گفت : در شرایط فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به گذشته در اصناف ، فرودگاه ها ، پاساژها و نانوایی ها کاهش یافت و سطح نظارت ها نیز روند نزولی به خود گرفته است.

وضعیت قرمز کرونایی در ۱۵۸ شهر کشور 
وی افزود : هم اکنون حدود ۱۵۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت کرونا در برخی استان ها از جمله اصفهان مناسب نیست و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انتقال ویروس را کاهش دهیم.

سخنگوی وزیر بهداشت گفت : ما در سطح کشور حدود هفت هزار و ۵۰۰ مراقبت بهداشت محیط داریم که نمی توانند تمام اصناف را نظارت داشته باشند و از ابتدا نیز قرار بر نظارت بر این اماکن از سوی اتحادیه ها و اصناف بوده است.
وی افزود : در ستاد ملی کرونا با پیشنهاهایی برای برخورد و اعمال جریمه بویژه برای اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، پیش بینی شده ، ولی متاسفانه این برخوردها از ضمانت اجرایی زیادی برخوردار نیست.
سادات لاری اظهار داشت : به هر حال ما در بخش نظارتی تا حد زیادی ضعیف عمل کردیم و باید سطح حساسیت ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی را در بین مردم افزایش دهیم و نیاز است تا رسانه ها در این حوزه فعال تر شوند.
سرمایه گذاری ایران در تولید واکسن 
سخنگوی وزیر بهداشت همچنین در مورد خرید واکسن کرونا از سوی ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران به همراه چندین کشور جهان از جمله چین و انگلستان در یکی از شرکت های سازنده واکسن کرونا زیر نظر سازمان بهداشت جهانی مشارکت کرده و با دستور ستاد ملی کرونا مجوز سرمایه گذاری به وزارت بهداشت داده شده است.
وی افزود : حدود ۱۵ درصد از این بخش همانند سایر کشورها سرمایه گذاری می کنیم و چنانچه واکسن کرونا اثر بخشی به مرحله تولید رسید از این محل سهمیه ای به ایران به کشورهایی که سرمایه گذاری کردند، داده می شود.
این مسئول گفت : تاکنون هیچ گونه واکسن تاثیرگذار پیشگیرانه برای کرونا در سطح جهان تولید نشده است، ولی وزارت بهداشت رایزنی را با برخی کشورهایی که در این زمینه فعالیت های علمی داشتند ، انجام داد.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت : برنامه اصلی ما در صورت تولید واکسن کرونا و نتیجه بخش بودن آن ، واردات دانش فنی تولید و تجهیزات آن است.

پرداخت کارانه ۹۸ تا پایان مهر
سخنگوی وزیر بهداشت گفت :  کارانه سال ۹۸ کادر درمانی تا پایان مهرماه سال جاری به حسابشان واریز می شود.
وی افزود : برای این کار حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

سادات لاری دلیل تاخیر در پرداخت  کارانه را ناشی از کم شدن درآمد های اختصاصی بیمارستان ها پس از شیوع ویروس کرونا به خاطر کم شدن پذیرش بیماران غیر کرونایی اعلام کرد و گفت : براساس قانون کارانه کادر درمانی از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها باید پرداخت شود و کم شدن درآمدهای بیمارستانی موجب شده تا کارانه با تاخیر مواجه شود و برای جبران این کار پرداخت اضافه کار از کارانه جدا شد و این اضافه کار ماهانه همراه با حقوق پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد : اگرچه کارانه ها با تاخیر به کادر درمانی پرداخت می شود، ولی این تاخیر تاثیری  در خدمات رسانی آنها به بیماران کرونایی در سطح کشور ایجاد نمی کند.

برچسب‌ها سیما سادات لاری مازندران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیما سادات لاری مازندران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری مازندران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی سخنگوی وزیر بهداشت سرمایه گذاری وزارت بهداشت واکسن کرونا سادات لاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر کنعانی از نیروی دریایی پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه از اقدام نیروی دریایی پاکستان در نجات ماهیگیران سانحه دیده ایرانی تقدیر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدام انساندوستانه و به موقع نیروی دریایی کشور همسایه و برادر پاکستان در امداد و نجات 8 ماهیگیر سانحه دیده ایرانی در آبهای بین‌المللی را ارج می‌نهیم.

وی افزود: پیوندهای دوستی میان دو ملت ایران و پاکستان، فراتر از مرزهای سرزمینی است.

نجات 8 ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تشکر کنعانی از نیروی دریایی پاکستان
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره «آناتومی یک نسل کشی» در غزه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • یک فوتی و ۸ مصدوم در دو سانحه رانندگی در خوزستان
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید