Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با بیان اینکه قزوین یکی از استان‌هایی است که در آن زندانیان بر اساس میزان و نوع جرم تفکیک می‌شوند گفت: بند زندانیان تحت قرار یا موقت که هنوز در حال محاکمه هستند از بند محکومان سابقه‌دار جدا است. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با یادآوری این جمله که "در هر کلاسی که بسته شود، در زندانی باز می‌شود" اظهار داشت: عمده محکومانی که در زندان‌های استان دوره محکومیت خود را می‌گذرانند تحصیلات زیردیپلم و سیکل دارند و تعداد و جمعیت زندانیان تحصیل‌کرده در قزوین بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محکومان و زندانی‌های تحصیلکرده در بندهای جداگانه نگه‌داری می‌شوند، اضافه کرد: هر چقدر میزان تحصیلات در یک گروه افزایش پیدا کند به همان نسبت میزان و درصد زندانی‌ها در این گروه کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر سوادآموزی و ارتقای فرهنگی زندانیان یکی از برنامه‌های مهم قوه قضائیه در دوره جدید است.

قاسمی با ذکر اینکه قزوین یکی از استان‌هایی است که در آن زندانیان بر اساس میزان و نوع جرم تفکیک می‌شوند، ادامه داد: بر این اساس بند زندانیان تحت قرار یا موقت که هنوز در حال محاکمه هستند، از بند محکومان سابقه‌دار جدا است. ضمن اینکه محکومان مالی و کیفری و یا محکومان مواد مخدر و سرقت هم بندهای جداگانه‌ای دارند و در کنار هم قرار نمی‌گیرند.

روش‌های کاهش جمعیتی کیفری زندان‌ها در قزوین اجرایی شوداولویت سازمان زندان‌ها اجرای برنامه‌های فرهنگی برای تربیت زندانیان است1150 زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های قزوین آزاد شدند

دادستان استان قزوین تفکیک بیشتر زندانیان در قزوین بر اساس نوع جرم را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های خیلی قوی‌ در زندان‌های استان دانست و گفت: با این حال در استان قزوین تفکیک زندانی در نهایت ظرفیت صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم که فردی که با جرم سبک زندان رفته، بعدها جرم سنگینی را مرتکب نشود و یا اگر مجرم مالی است فردا مرتکب جرم کیفری نشود.

قاسمی با اشاره به کمبود نسبی زیرساخت‌های تنبیهی و تادیبی مانند زندان در استان قزوین افزود: در همین حوزه برای الکترونیکی کردن ملاقات با زندانیان نیازمند کابین‌های تماس تصویری بیشتری هستیم که باید بودجه آن از طریق سازمان  برنامه و بودجه استان در اختیار اداره کل زندان‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه زندان استانداری قزوین قوه قضائیه زندان استان قزوین زندان ها نوع جرم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت