Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:31:39 GMT

تخلفات صنفی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۷۳۱۲

تخلفات صنفی کاهش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اظهار کرد: از مجموع کل شکایات صنفی دریافت شده در شش ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد غیرمتخلف بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و ۸۳۵۰ فقره نیز متخلف شناخته شده که نسبت به نیمه اول سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته و حاکی از کاهش تخلفات صنفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، یداله صادقی از انجام ۳۵۴ هزار بازرسی از صنوف تهران در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بازرسی‌ها از صنوف توزیعی نسبت به نیمه اول سال گذشته هفت درصد رشد داشته و منجر به تشکیل ۳۲ هزار ۹۱۹ پرونده شده است. بیشترین تخلفات نیز در بخش لوازم خانگی، آرایشی و بعداشتی، مواد نیروزا، تنقلات و مواد دخانی بوده است.

همچنین به گفته وی، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور و ابلاغیه های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای اساسی از جمله لوازم خانگی، لاستیک، شکر، لبنیات و تخم مرغ دراین بازرسی ها در اولویت بوده و ارزش ریالی پروندهای متشکله در این بخش در نیمه اول امسال بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده که مراتب به تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم ارسال شده است.

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان صمت برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی، توزیعی و انبارها است، تصریح کرد: این گشت‌ها با حضور دستگاه‌های نظارتی، پلیس امنیت اقتصادی، دادستانی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار می‌شود و در همین زمان با رشد ۲۶۱ درصدی بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۲۰ گشت انجام و ۴۴۲۴ برگه تخلف بازرسی تنظیم شده که ارزش ریالی آن بیش از ۳۱۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان بوده است.

همچنین به گفته وی، در شش ماهه اول امسال ۱۸ هزار و ۲۱۱ مورد بازرسی از نانوائی‌ها و صنف خباز در سطح استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴۶ درصدی داشته و از این تعداد ۳۵۸۱ مورد منجر به تنظیم گزارش تخلف شده که ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۶ درصدی شکایات صنفی

صادقی در ادامه از دریافت بیش از ۲۴ هزار شکایت صنفی در این مدت در استان تهران خبر داد و گفت: شکایات صنفی در نیمه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشته است. در این مدت ۱۴ هزار و ۱۵۵ مورد شکایت‌ها تلفنی و ۹۸۵۹ مورد نیز حضوری ثبت شده است و گزارشات تلفنی ۱۱ درصد کاهش داشته است. از مجموع کل شکایات دریافت شده ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد غیر متخلف بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و ۸۳۵۰ فقره نیز متخلف شناخته شده که ۲۹ درصد کاهش داشته و حاکی از کاهش تخلفات صنفی است.

رئیس سازمان صمت تهران با بیان اینکه باید موضوع گرانی با گرانفروشی را از هم جدا کرده گفت: وظیفه ما در سازمان صمت برخورد با گران‌فروشی به عنوان یکی از تخلفات صنفی است و برابر قانون با متخلفان برخورد و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظارت و بازرسی اصناف نظارت بر بازار گرانفروشي مدت مشابه سال تخلفات صنفی سازمان صمت درصد کاهش سال گذشته نیمه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:


قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۲.۸۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۹۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و نود و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۵۴ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۵۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۹۱،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد و نود و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳،۸۹۶ (چهل و سه هزار و هشتصد و نود و شش) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی
قیمت سکه امامی به ۴۲،۸۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه
نیم سکه، امروز به ۲۵،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز
همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۹۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳