Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، بر اساس این قانون که کمیته قانون اساسی وابسته به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) آن را تصویب کرده، در صورت اعلام قرنطینه کامل به دلیل کرونا مشارکت شهروندان در تظاهرات در مکانی بیش از ۱۰۰۰ متر دورتر از منزلشان و مشارکت بیش از ۱۰۰۰ تن در تظاهرات ممنوع است.

بررسی این قانون زمانی صورت گرفت که هزاران معترض ساختمان کنست را محاصره کرده و هزاران خودرو نیز در خیابان‌های مختلف در تظاهرات شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان تاکید کردند این قانون بر پایه دموکراسی نیست و برای خدمت به شخص بنیامین نتانیاهو است. این قانون به این دلیل تصویب شده که اعتراضات موجب ناراحتی او شده است.

نتسان هوروویچ، رئیس حزب مرتز گفت: این قانونی است که نشان می‌دهد دیکتاتور نتانیاهو تمام امکانات دولت را به نفع جنگ قضایی خود در مقابله با اتهامات فساد به کار گرفته است.

بعد از اینکه پلیس پلاکاردی را که روی آن عبارت "قانونی مخالف دموکراسی در خدمت نتانیاهو"، نوشته شده بود، پایین آورد، درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس رخ داد.

پلیس چهار تن از معترضان از جمله یکی از فرماندهان سابق ارتش را بازداشت کرد. این فرمانده گفت: من بیش از نتانیاهو و دیگران در ارتش خدمت کرده‌ام و چند بار نزدیک بود جانم را از دست بدهم و همچنان آماده جانفشانی هستم. اما نتانیاهو امروز می‌خواهد اسرائیل را یک دولت فاشیست کند و کسی که این کار را بکند اسرائیل را از بین می‌برد. همانطور که با دشمنان خارجی اسرائیل جنگیدم با دشمنان داخلی نیز می‌جنگم.

نتانیاهو از چند هفته پیش برای ممنوع کردن تظاهرات تلاش می‌کند. وی خواست این اقدام را با دستورات فوق العاده با استناد به قوانین قیمومت انگلیس انجام دهد اما شرکای وی در ائتلاف آبی سفید با ریاست بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالفت کردند. او به دادگاه رجوع کرد اما در آنجا با آویخای مندلبلیت، مشاور قضایی دولت روبرو شد و مجبور شد به کنست برود تا قانون را تصویب کند. نتانیاهو مجبور به مذاکره با هم‌پیمانانش در دولت برای رسیدن به یک راهکار میانه شد. نتانیاهو از درخواستش برای ممنوعیت تظاهرات کوتاه آمد و قبول کرد که تنها در صورت قرنطینه کامل ممنوع شود. با این حال جلسه کمیته پارلمانی شاهد برخوردها و اتهام‌زنی و دشنام و فریاد بین نمایندگان ائتلاف و مخالفان بود. صدها تن از معترضان اخیرا در مقابل منازل تعدادی از مسئولان از جمله بنی گانتس، گابی اشکنازی، وزیر خارجه و آوی نیسانکورین، وزیر دستگاه قضایی و یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت تجمع کردند. معترضان از آن‌ها خواستند منفعت اسرائیل را بر منفعت شخصی و حزبی ترجیح دهند. آن‌ها فریاد زدند: مثل ترسوها نباشید. به نتانیاهو بگویید اینجا بیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نتانیاهو اسراییل حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس نیویورک تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه ییل در کنکتیکت و دانشگاه نیویورک در منهتن را سرکوب و ده‌ها نفر را بازداشت کرد.
 
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا کلاس‌های حضوری روز گذشته را به دلیل اعتراضات لغو کرد.
 
تظاهرکنندگان خیابان اطراف محوطه دانشگاه ییل را مسدود کردند و خواستار توقف تولید تسلیحات نظامی شدند. به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می‌شود، پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرد.
 
تظاهرات در دانشگاه ییل، کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین، پس از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 7 اکتبر همچنان ادامه دارد.
 
از زمان آغاز حملات اسرائیل علیه نوار غزه در 7 اکتبر 2023 تا کنون، بیش از 34 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک