Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، دولت ارمنستان که روز گذشته مدعی شده بود جنگنده «اف۱۶» ترکیه، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» نیروی هوایی ارمنستان را ساقط کرده، تصاویری را منتشر کرده که سقوط این جنگنده را نشان می‌دهد.

وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته ادعا کرد جنگنده «اف۱۶» ترکیه، یک فروند «سوخو ۲۵» نیروی هوایی ارمنستان را سرنگون کرده و خلبان «سوخو ۲۵» را کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دنبال این ادعا یکی از مقامات ترکیه نیز عصر سه‌شنبه به وقت تهران ادعای ارمنستان در این باره را تکذیب کرد. 

 

منطقه «قره‌باغ کوهستانی» (ناگورنو قره‌باغ) بامداد یکشنبه هفته جاری به صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان تبدیل شده است.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه با موضع‌گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ»، خواستار عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز با تاکید مجدد بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در دور جدیدی از تنش‌های نظامی با ارمنستان، گفته بود که آنکارا برای ایجاد صلح در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ هر کاری بتواند انجام می‌دهد. 

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان ترکیه قره باغ جمهوری آذربایجان سوخو25 قره باغ سوخو ۲۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پایش رودخانه مرزی ارس از جمله دغدغه‌ها بود که در این خصوص سند دو جانبه ایران و ارمنستان در بیست و پنجمین نشست مشترک برای پایش رودخانه مرزی ارس تنظیم و به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، ایرج حشمتی در تشریح عملکرد یک ساله معاونت محیط زیست انسانی اظهار کرد: برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گردوغبار در شهریور سال ۱۴۰۲ یکی از مهمترین اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای این اجلاس تصویب قطعنامه تهران در نشست کنیا بود، افزود: اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور از جمله دیگر برنامه‌های ما برای کنترل پدیده گردوغبار بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به طراحی و ساخت بیش از ۱۰۰ دستگاه اندازه‌گیری غبار ریزشی تصریح کرد: پایش رودخانه مرزی ارس از جمله دغدغه‌ها بود که در این خصوص سند دو جانبه ایران و ارمنستان در بیست و پنجمین نشست مشترک برای پایش رودخانه مرزی ارس تنظیم و به امضای طرفین رسید.

حشمتی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ طرح مورد بررسی قرار گرفت و بعد از بررسی گزارش‌ها ارزیابی اثرات طرح‌های مشمول ۵۱ مجوز برای طرح‌ها صادر و با ۳۰ طرح به صورت مشروط موافقت شد.

وی تاکید کرد: کارشناسان در سال جاری با استقرار، بهره‌برداری و طرح‌های توسعه نزدیک به ۴۵۰۰ واحد صنعتی موافقت کردند که قدم رو به جلویی در صدور مجوزها و حمایت از تولید و رشد اقتصادی در کشور بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انجام مستمر پایش‌های محیط زیستی در حوزه‌های مختلف گفت: انجام بیش از ۶۵۰۰ مورد پایش سوخت، خاک و دستگاه‌های بی خطرسازی پسماندهای پزشکی از دیگر اقدامات در طول سال ۱۴۰۲ بود.

کد خبر 739064

دیگر خبرها

  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس
  • امکان میانجیگری هند در حل مناقشه روسیه و اوکراین
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه ۲ در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه 2 در حال طی فرآیندهای قضایی است