Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@10:55:49 GMT

امیر جدید کویت کیست؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۷۴۲۸

امیر جدید کویت کیست؟

«نواف الاحمد الجابر الصباح» 83 ساله که دیروز به عنوان امیر جدید کویت معرفی شد پیش از این پست‌هایی در وزارت کشور، وزارت کار و امور اجتماعی و گارد ملی را تجربه کرده است.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سه‌شنبه (هشتم مهر) درگذشت «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر ۹۱ ساله کویت اعلام شد و پس از آن کابینه کویت «نواف الاحمد الجابر الصباح» بردار ناتنی ۸۳ ساله وی را به عنوان امیر جدید معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواف الاحمد در ۲۵ ژوئیه ۱۹۳۷ در منطقه‌ای در مرکز کویت متولد شد و ششمین پسر امیر وقت کویت «احمد الجابر الصباح» است. وی دوران کودکی خود را در قصر «دسمان» به عنوان مقر دولت در آن زمان گذراند و در چندین مدرسه کویت از جمله «المبارکیه» تحصیل کرد. المبارکیه اولین مدرسه در تاریخ کویت به شمار می‌رود و شیوخ خانواده حاکم کویت که بعدها زمام امور را به دست گرفتند، در آن تحصیل کرده بودند.

نواف الاحمد که شانزدهمین امیر کویت به شمار می‌رود پنج فرزند دارد که چهار نفر از آنها پسر و یکی دختر است.

بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، شیخ نواف کار سیاسی خود را در سال ۱۹۶۲ به عنوان استاندار « حَوَلِّی » آغاز کرد، امیر وقت کویت «عبدالله سالم الصباح» معتقد بود که باید طبقه جوان خاندان حاکم را به کار گرفت. نواف الاحمد در راستای توسعه تجاری استان حولی تلاش کرد و آن را از جایی که کویتی‌ها صرفا تعطیلات خود را در آن می‌گذارنند به مهم‌ترین منطقه تجاری و گردشگری حال حاضر این کشور تبدیل کرد.

وی در طول ۱۶ سال خدمتش در حولی از صحنه سیاسی اصلی در کویت دور ماند اما درگذشت امیر کویت صباح السالم الصباح در اواخر ۱۹۷۷ و امیر شدن شیخ جابر الاحمد ورود وی به صحنه سیاسی را تسهیل کرد و وی در سال ۱۹۷۸ پست وزارت کشور را بر عهده گرفت و جانشین «سعد عبدالله الصباح» شد.

بر اساس این گزارش، شیخ نواف الاحمد در طول دوره ریاست بر وزارت کشور با چالش‌های زیادی روبرو شد که بارزترین آنها وقوع انفجار در سفارتخانه‌های خارجی و کافه‌ها و نیز تلاش برای ترور امیر وقت جابر الاحمد الصباح در سال ۱۹۸۵ بود. وی در سال ۱۹۸۸ و دو سال قبل از حمله عراق به کویت در ۱۹۹۰ وزیر دفاع شد، حمله‌ای که ارتش کویت به دلیل تعداد کم نیرو در برابر ارتش عراق نتوانست مقاومت کند.

پس از حمله کویت و در آوریل ۱۹۹۱ وی از طریق وزارت امور اجتماعی و کار به تشکیلات دولتی بازگشت و اعلام کرد «به کویت در هر منصبی خدمت خواهد کرد» و حضورش در این پست زیاد طول نمی‌کشد. نواف در ۱۶ اکتبر ۱۹۹۴ به عنوان معاون اول گارد ملی تعیین شد و در سال ۲۰۰۳ به وزارت کشور بازگشت و به عنوان معاون اول نخست‌وزیر و وزیر کشور منصوب شد تا بدین گونه مهم‌ترین نامزد بر عهده گرفتن ریاست کشور پس از نخست‌وزیر آن زمان صباح الاحمد الصباح شود.

در سال ۲۰۰۶ مجلس امت کویت شیخ سعد العبدالله را به دلیل وضعیت نامناسب جسمی و عدم توانایی برای ادای سوگند در برابر پارلمان کنار گذاشت و صباح الاحمد الصباح امیر کویت شد. وی بلافاصله برادر خود نواف الاحمد الصباح را به عنوان ولی‌عهد کویت معرفی کرد.

العربی الجدید افزود، شیخ نواف در دوره ولی‌عهدی هیچ مأموریت سیاسی یا اداری بزرگی انجام نداد و در سایه حضور امیر کویت صباح الاحمد الصباح و گرداندن اکثر پروند‌های اصلی توسط خود وی و هیأت دولت، پست وی یک پست تشریفاتی بود. نقش ولی‌عهد بیشتر به عنوان فرستاده امیر کشور در مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی و نیز ریش‌سفید بودن خاندان حاکم برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان شیوخ این خاندان یا میانجیگری در اختلافات تجاری و اجتماعی میان آنها خلاصه می‌شد.

بر اساس این گزارش، شخصیتی آرام دارم و به تشریفات پروتوکلی زیاد اهمیتی نمی‌دهد، در یکی از محله‌های طبقه متوسط در کویت زندگی می‌کند و به خاطر اهداف راهبردی کویت، بر ادامه دادن شیوه شیوخ پیشین در سیاست خارجی و حفظ سیستم فعال و زنده شورای همکاری خلیج فارس اصرار دارد.

بنا بر این گزارش، شیخ نواف روابط خوبی با سران کشورهای خلیج فارس دارد و از مقبولیت خوبی در جامعه بین‌المللی برخوردار است زیرا با اجماع خاندان حاکم، پارلمان و ملت به عنوان امیر انتخاب شده است و سه پسر وی مناصب متوسط نظامی در وزارت کشور و ارتش کویت را بر عهده دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امیر جدید کویت الاحمد الصباح الجابر الصباح صباح الاحمد نواف الاحمد وزارت کشور امیر کویت شیخ نواف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند

به گزارش همشهری آنلاین نمی‌شود از لحظاتی که در راه است، فرار کرد. رفقای قدیمی و رقبای کنونی، خاطرات و خطرات، نبرد ایرانی‌ها علیه یکدیگر فرا می‌رسد، آن هم به زودی. تیم ملی فوتسال کویت با سیدمحمد ناظم الشریعه مربی ایرانی‌اش بلندپروازی می‌کند و برای راهیابی به جام جهانی دریادلانه دست به جیب شده است. آن‌ها برای چنگ زدن به رویاهایشان به یک ایرانی قناعت نکرده‌اند و تمامی دستیاران ناظم الشریعه را به خدمت گرفتند. در نیمکت کویت چهره های برجسته‌ای خواهند نشست که روزگاری با ایران سوم جهان شده بودند. آن‌ها نقشه‌کش های بزرگی هستند و مشخص نیست برای رویارویی با ایران چه خوابی دیده‌اند. کویت امشب از ساعت 21:30 به وقت ایران در اولین مسابقه دوستانه اش به مصاف عربستان سعودی می‌رود. عربستانی‌ها در فوتسال برنامه‌ریزی بلند مدت و ویژه ای را داشته‌اند و چندی پیش همراه با ایران در تورنمنت شش جانبه برزیل شرکت کردند.

آن‌ها در گروه B جام ملت های آسیا کار بسیاری دشواری را مقابل ازبکستان، عراق و استرالیا خواهند داشت. به هر حال، آندرو پلازا مربی بزرگ اسپانیایی آنجاست تا به شرایط فوتسال این کشور سامان ببخشد و طی سالیان آینده آن‌ها را به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل کند. پلازا در بارسلونا به تمام عناوین ممکن دست یافت و جام دوگوش لیگ قهرمانان اروپا را هم فتح کرد. مربی مشهوری که پس از قهرمانی اروپا، جام را به بارتومئو داد و با نیش و کنایه 20000 طرفدار بارسلونا در آن برهه مواجه شد. با تمام این تفاسیر، دیدار دوستانه کویت و عربستان قطعا جالب و نتیجه آن برای ایرانی‌ها مهم خواهد بود.

ناظم الشریعه سوای هدف بزرگی که در سر می‌پروراند، خاطرات گذشته را هم در ذهنش مرور می‌کند. همان مربی که روزگاری طرفداران عجیب دوستش داشتند و مرد تاریخ‌ساز خطابش می‌کردند. می‌گویند مربی ها به دو دسته خوب و بد تقسیم نمی‌شوند، بلکه موفقیت‌شان آن‌ها را متمایز می‌کند. او همان مربی بود که قهرمان آسیا شده، ولی سکوی سومی که برای اولین بار به ارمغان آورده بود را تکرار نکرده. مربی‌ای که روزی ستایش می‌شد، آن روز بازیکن‌سالار صدایش کردند و قلم ها برایش تیز و تیزتر می‌شد. روزی که آخرین پیوند ها از همدیگر گسسته شدند. بعدها او را قربانی قلمداد کردند و برکناری‌اش را اشتباه خواندند. دستاوردش را تعریف می‌کردند، او که به علت عدم راهیابی به جمع چهار تیم جهان از کار کنار گذاشته شده، حالا ناکامی ایران در جام ملت‌های آسیا دوره قبلی را دیده و برای جریحه‌دار کردن این زخم های چاک چاک با همکاران ایرانی‌اش در تدارک طراحی نقشه بزرگی است.

مراوده فروپاشیده ناظم الشریعه و تیم ملی فوتسال ایران بازتابنده ورزش این عصر است. بدون وفاداری. بی رحم. او ماه‌ها پیش با بی مهری عجیبی روبه‌رو شد. در حالی طرفداران دیدار ایران و روسیه در لار، ناظم الشریعه را با تشویق هایشان دنبال می‌کردند، با دریغ از یک گل از سوی فدراسیون سالن مسابقات را ترک کرده. دیگر مهم نیست تاریخ فوتسال ایران با ناظم الشریعه و دستیارانش چند بار ورق می‌خورد. مهم نیست که او با ایران چه افتخاراتی را تصاحب کرده. مهم این است که کمتر از یک ماه دیگر برابر تیم ملی فوتسال ایران قرار می‌گیرد. در صف رقیب ایستاده و خط و نشان کشیده. او علیه کسانی است که روزگاری علیه موفقیت‌هایش قد علم کردند.

ایرانی‌ها آماده نبرد هستند، سیدمحمد ناظم الشریعه، میشل پطروس، حمید شاندیزی، وهاب خان احمدی و مربی بزرگی که روز گذشته به صف آن‌ها پیوسته. بله، محمد هاشم زاده.

کد خبر 840838 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتسال و فوتبال ساحلی

دیگر خبرها

  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • ستاره ایرانی، پیراهن کشور عربی را پوشید؛ دالاهو ایراندوست کیست؟
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!
  • جانشین سردار آزمون کیست؟
  • ترکیب احتمالی ایران در برابر تیم ملی ترکمنستان؛ جانشین سردار آزمون کیست؟
  • امیر حسین ترکمان معروف به «امیر خلوت» کیست؟ فیت‌ها و دیس‌های مشهور «امیر خلوت»