Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر صمدی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا و شورای سلامت شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان مشگین‌شهر همچنان قرمز و بحرانی است.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین‌شهر ۳۴ نفر است.

فرماندار مشگین‌شهر بیان کرد: ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی خوب اکثریت مردم، در ایام ماه صفر و اربعین حسینی به هیچ‌وجه مجوزی برای پیاده‌روی اربعین و تجمعات خیابانی و شبیه‌خوانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داده نخواهد شد.

عبور از بحران کرونا با استفاده حداکثری از ماسک

حسین شریفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش آماری بررسی اپیدمیولوژیکی بیماری کرونا گفت: حدود ۶۳ درصد از بیماران مثبت کرونا از بانوان و ۳۷ درصد از آقایان بوده و بیش از ۷۰ درصد این افراد بیماری‌های زمینه‌ای خصوصاً فشار خون، دیابت دارند.

وی افزود: از اسفندماه ۹۸ و با شروع ویروس منحوس کرونا، یک هزار و ۲۶۷ نفر در بیمارستان مشگین‌شهر بستری شده‌اند و از ابتدای تیرماه ۹۹ از مجموع ۵۵۷ نفری که از آن‌ها تست کرونا گرفته شده است، ۳۲۵ مبتلا به کرونا بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر تصریح کرد: باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله ‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اهتمام جدی به‌عمل آید.

شریفی بیان کرد: در صورت استفاده ۸۵ درصدی مردم از ماسک می‌توان از این بحران عبور کرد.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا فرماندار مشگین شهر اردبیل مشگین شهر حسین شریفی ماسک مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

مجتبی نوروزی در نشست خبری درباره فواصل و حریم‌های بهداشتی مراکز تولیدی و صنایع وابسته دام، طیور و آبزیان در پاسخ به ایرنا در خصوص وضعیت بیماری تب برفکی در کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون سه نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که منجر به فوت یک نفر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این بیماری در استان سیستان و بلوچستان دیده شده، اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و بارش‌های شدید و بروز سیل، احتمال طغیان بیماری‌ها و ازدیاد کنه‌ها وجود دارد، بنابراین تولیدکنندگان از دست زدن به کنه‌ها و خون دام به طور جدی خودداری کنند.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی موارد ابتلا هستیم.

فراهم‌سازی شرایط واردات دام پرواری از ۷ کشور
نوروزی در خصوص واردات دامپرواری تصریح کرد: اکنون شرایط برای واردات دام پرواری از قفقاز، روسیه، گرجستان، قزاقستان، اروگوئه، استرالیا و نیوزلند در حال انجام است و در صورتی که کشور برزیل مستندات لازم را ارائه دهد شرایط برای واردات دام از این کشور نیز انجام می‌شود.

وی گفت: اکنون واردات دام از هند و پاکستان نیز انجام می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان قرنطینه و پس از سم‌پاشی و سایر فرایندهای بهداشتی ذبح می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور گفت: طبق گزارش‌های سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور هفت کیلوگرم بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ اندکی کاهش یافته اما این رقم به مصرف گوشت سفید از جمله گوشت مرغ اضافه شده است.

او درباره مجوز صادرات دام از کشور افزود: اکنون کشور برای تأمین گوشت قرمز نیازمند دام است بنابراین هیچ مجوزی برای صادرات دام از کشور صادر نشده است.

نوروزی درباره وضعیت بیماری تب برفکی در کشور اظهار داشت: این بیماری از سال ۱۴۰۲ افزایش معناداری در کشور نداشته و وضعیت به خصوص در استان سیستان و بلوچستان تحت کنترل است.

وی افزود: پیش از این با بیماری تب برفکی در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به دلیل واردات دام از مرزهای شمال غرب و غرب کشور و همچنین ترانزیت دام روبرو بودیم که برای کنترل اوضاع ترانزیت دام را ممنوع کردیم.

به گفته نوروزی، اکنون برای مهار بیماری تب برفکی عملیات واکسیناسیون به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمز‌های نظام قاطع و سخت است