Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@06:42:27 GMT

اعتماد به بورس دوباره بالا می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۷۵۵۷

اعتماد به بورس دوباره بالا می‌رود؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام، سیر نزولی و صعودی بازار در گرو افزایش تقاضا و عرضه در حال تغییر است، اما به نظر می‌رسد تعادلی نسبی میان و عرضه و تقاضه به وجود آمده است. به گزارش پول نیوز، با شروع معاملات آخرین روز هفته شاخص کل بازار نوسان زیادی میان محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد داشت و عرضه و تقاضا در بازار امروز به نوعی در حال تقابل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی بازار سهام بازگشایی نماد‌های شاخص‌سازی است که مدت‌ها متوقف بودند، مثلا در دوره توقف نماد وبصادر بازار حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اصلاح کرده بود و با بازگشایی نماد وبصادر این اصلاح دیر یا زود شامل این نماد نیز می‌شد و امروز استارت منفی شدن بازار سهام با منفی شدن پالایشی‌ها و وبصادر خورده شد.

او در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: پدیده صف‌نشینی چه صف خرید باشد و چه صف فروش امر درستی نیست و بازار باید روان باشد و بتواند جوابگوی عرضه و تقاضا باشد، اما درحال‌حاضر جو هیجانی حاصل از عدم اعتماد به بازار سرمایه و بازیگردانی ضعیف شرکت‌ها بازار را نوسانی کرده و به نظرم بازار فعلا بین یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت.

او در رابطه به علل نوسان بازار ادامه داد: فعلا بازار باید نوسانی باشد تا اعتماد حقیقی‌ها به بازار بازگردد، زیرا متغییر‌های زیادی در آینده کوتاه مدت ریسک بازار را برای حقیقی‌ها زیادتر می‌کند. متغیر‌هایی مانند قیمت دلار، ریسک انتخابات امریکا و اخبار مذاکرات عواملی است که در صورت مشخص و تثبیت شدن آن‌ها ریسک بازار کمتر و اعتماد بیشتر خواهد شد.

او در رابطه با ادامه روند بازار امروز گفت: به نظر می‌رسد در رنجی مثبت به پایان برسد، زیرا بعد از تمام ریزش‌های هفته امروز آخرین روز معاملات هفته است و روند بازار شنبه نیز از معاملات این هفته تاثیر می‌پذیرد. به نظر می‌رسد یک موج عرضه دیگر نیز داریم، اما احتمالا تقاضا بر عرضه برتری دارد.    

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746294

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد