Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@08:21:46 GMT

روشنگری مانع از تحریف اربعین حسینی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۷۶۱۵

روشنگری مانع از تحریف اربعین حسینی می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به همایش ملی اربعین پژوهی که به همت بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور امروز در سازمان مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر لزوم پیشگامی و روشنگری مشعل داران عالم برای جلوگیری از هجمه‌های دشمنان در جعل و تحریف اربعین حسینی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: بزرگی و عظمت رخدادهای تاریخی، چون اربعین حسینی به این است که محصور در ظرف زمانی و فضایی معینی نبوده و در مسیر تاریخ تبدیل به آیین و فرهنگ ماندگار شده اند و خود تبدیل به ظرف و بستری برای تبلیغ و تبیین فرهنگ ایثار، شهادت و آزادگی شده اند.

بی گمان واقعه بزرگ و بی بدیل شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین علیه السلام و اصحاب وفادارش، در سال ۶۱ هجری، چون منظومه‌ای است که فراراه همه عالمان آزاده قرار دارد تا با غور و کاوش‌های عمیق و پربار خود جلوه‌ها و ساحت‌های تازه‌ای را از آن واقعه در اختیار عاشقان و علاقمندان این مسیر ماندگار و پربرکت قرار دهند. اربعین و فرهنگ برآمده از آن به سان کاروانی است که با حرکت پیوسته و رویش‌های خود توانسته تبدیل به جریانی انسانی -اجتماعی شود که همه آزادگان را در گرداگرد خویش، تجمیع نموده است و این کاروان از روز آغازین تاکنون سال به سال بالنده و شوریده‌تر شده است به نحوی که همگان در تلاشند تا در آن قافله نام خویش را ثبت نمایند.

این کاروان که ریشه در جان عموم مردم از همه اقشار و صنوف دارد، از یک سو همواره در حال تعمیق و ترغیب فرهنگ حسینی بوده و خواهد بود و از سویی دیگر از جانب راهزنان عقیده و ایمان با انواع پیرایه بندی ها، دروغ پردازی ها، تردید افکنی ها، تحریف‌ها و جعل‌ها مورد هجوم قرار گرفته یا خواهد گرفت لذا با احساس چنین خطراتی لازم است که مشعل داران عالم و مومن، پیشگامی و روشنگری لازم را عهده دار شوند تا از تحریف این حرکت ایمانی، انسانی و اجتماعی جلوگیری نموده و جایگاه عظیم پیاده روی اربعین را در ایجاد همبستگی و هم افزایی امت اسلامی بر پایه ایمان و اعتقاد بیش از پیش، متبلور نمایند.

اینجانب از یکایک دلدادگان و شیفتگان مکتب امام حسین علیه السلام به ویژه مجموعه بسیج اساتید دانشگاه پیام نور که با احساس وظیفه دینی و انسانی دست به قلم شده و با تحقیقات فاخر خود ساحتی از این پدیده زیبای فرهنگی، انسانی و ایمانی را معرفی و مکتوب ساخته اند، کمال تشکر و سپاس را دارم و امیدوارم که خدای متعال بانیان و حامیان این همایش، ملی را با الطاف کریمانه خود ماجور نماید.

در پایان از خداوند حکیم می‌طلبیم که در سالی که به دلیل بیماری فراگیر کرونا از زیارت آن مزار مطهر محروم شده ایم، به برکت این تلاش معنوی نام همه تلاشگران را در شمار زائران اربعین قرار دهد و این فعالیت پژوهشی و عالمانه که معطوف به امر مهم اربعین پژوهی است را آغازگر راهی نورانی به سوی ورود و اهتمام هر چه بیشتر جامعه علمی کشور در تولید دانش و معرفت اصیل و اثرگذار در حوزه شناخت آموزه ها، سیره و عمل اهل بیت قرار دهد.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1074384 برچسب‌ها منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل ازروابط عمومی این اداره کل، در این پیام طی روز دوشنبه آمده است: جناب آقای مهدی فرجی تهیه کننده محترم سریال "نون خ"، می‌دانیم که در جریان تارخ کهن و غنی استان پهناور کرمان هستید؛ در قدیمی‌ترین نقشه‌های به‌جا مانده از دوران تاریخی می‌توان نام کرمان را به عنوان مهمترین مرکز جمعیتی جنوب شرق کشور مشاهده کرد.

این پیام می افزاید: این استان همچنین با داشتن ظرفیت‌های اقلیمی، بوم‌شناختی، فرهنگی، هنری و همچنین آثار و ابنیه‌های تاریخی از جمله ۱۰ اثر تاریخی ثبت جهانی و صدها ظرفیت و توان علمی و دانشگاهی اولویت‌های بسیار مهم‌تری به واسطه ارائه فرهنگ غنی و متعالی ایرانی اسلامی دارد.

پیام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تاکید کرد: بی‌شک ایجاد همدلی و صمیمیت بین آحاد جامعه ایران و رسانه ملی، از طریق برنامه‌سازی گستره وسیعی است که حساسیت‌ها و نکات باریک‌تر از موی بسیار دارد و شما به جهت تجربه در این وادی، نیک از همه آنها آگاهید.

انتخاب کرمان به عنوان حضور بازیگران سریال در نمایشگاه صنایع دستی انتخاب هوشیارانه‌ای بود، زیرا این شهر به علت تنوع انواع صنایع دستی در سال ۱۴۰۰ به عنوان شهر ملی صنایع دستی معرفی گردید، اما متأسفانه در حالی که از قسمت اول سریال اسم کرمان مطرح شد، در نهایت نه تنها هیچ لوکیشن، تصویر و نمایی از این شهر در سریال آورده نشده بلکه مواردی مطرح شد که باعث ایجاد دلخوری و همچنین بروز سوء‌تفاهم شد.

این پیام تصریح کرد: اگر تنها به اسم نمایشگاه صنایع دستی اکتفا نمی‌شد و هنرمندان و بازیگران سریال چند روزی مهمان دیار کریمان می‌شدند، بی‌تردید ظرفیت‌ها و ایده‌های مناسب‌تر و دقیق‌تری برای عرضه کلیّت داستانی سریال پیش روی شما و دیگر عوامل قرار می‌گرفت.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در پیام خود خاطرنشان کرد: در توضیحتان در خصوص یک سکانس از مهمان نوازی مردم دیار کریمان یاد کردید، به‌جاست اشاره کنیم در صورت هماهنگی و اطلاع مسئولان استان کرمان حتماً زمینه‌سازی ساخت همان بخش‌های اندک و دقایق کوتاه در لوکیشن‌های ناب شهر و فضای شهری کرمان به شکل مطلوب و مناسبی تدارک دیده می‌شد. اینگونه بافت و جنس تصاویر ضبط شده قطعاً جذاب‌تر و مصمم‌تر می‌شد و با هدف ایجاد صمیمیتی که عنوان کردید، نزدیکی بیشتر پیدا می‌کرد. همانگونه که در استان زیبای سیستان و بلوچستان به تصویر کشیده شد.

این پیام افزوده است: هر آنچه از ظرفیت‌های پهناورترین استان ایران بزرگ بگوییم کم است و شما خود به این توانمندی‌ها واقف هستید. تنها ذکر یک نکته می‌ماند که اگر در سال و سال‌های آینده تصمیم به ساخت قسمت‌های بعدی سریال نون خ گرفتید خوشحال خواهیم شد با لوکیشن بومی، طاق‌های باشکوه، بادگیرهای بی‌نظیر، مکان‌های بی‌بدیل گردشگری بافت سنتی و با اصالت دیار کریمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام از شما و تیم سازنده سریال میزبانی کنیم.

به گزارش ایرنا، «نون خ» نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که پخش فصل اول آن از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک آغاز شد. این سریال، داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد.

فصل پنجم آن از ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هر شب از شبکه یک سیما ساعت ۲۲ در حال پخش است، در بخشی از فصل جدید سریال «نون خ» که بازیگران به استان کرمان سفر کردند، سکانس‌هایی به نمایش درآمد که برخی کرمانی‌ها از جمله اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به این سکانس ها اعتراض کردند.

تهیه‌کننده سریال «نون خ» به‌دنبال ایجاد برخی سوء تفاهم‌ها درباره قسمت‌هایی از فصل پنجم این سریال و دلخوری و ناراحتی برخی مسئولان و مردم استان کرمان با انتشار یادداشتی توضیحاتی ارائه کرده بود.

دیگر خبرها

  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • واکنش فرهنگ وارشاد اسلامی استان به معرفی کرمان در سریال «نون خ»
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده "نون خ"