Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد ظرفیت‌های تسهیل‌گری برای توسعه و رونق کسب و کار در شهر تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمالک حسینی در مراسم افتتاح نخستین مرکز توسعه و رونق کسب و کار در شهر تهران که صبح امروز در منطقه 9 برگزار شد اظهار کرد: دو هفته گذشته یک دوره آموزشی را آغاز کردیم که با پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پیوسته است؛ این دوره، دوره تربیت تسهیل‌گرانی است که در چنین مراکزی بتوانند با تغییر رویکرد و ریل‌گذاری جدیدی که سازمان رفاه شهرداری در حوزه کارآفرینی تعریف کرده مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به تعبیری ضمن اینکه به ارائه زیرساخت ارزان به گروه‌های آسیب‌پذیر و همچنین افراد علاقه‌مند به توسعه کسب و کار ارائه خواهیم داد ظرفیت‌هایی برای ایجاد تسهیل‌گری ارائه می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: تسهیل‌گری به معنای این است که در راه‌اندازی کسب و کار و موفقیت آن بتوانیم در کنار کسانی باشیم که یا خوداشتغالی می‌کنند یا وارد یک پروسه تولیدی و خدماتی شده‌اند. بعضا می‌بینیم کسب و کاری راه‌اندازی می‌شود ولی تداوم ندارد بنابر این پایدار ساختن شرایط تداوم کسب و کار مسئله بسیار مهمی است، زیرا ایجاد یک شغل با همه هزینه‌هایش کار مهمی است اما وقتی نتوانند آن را حفظ کنند هزینه زیادی هدر می‌رود.

حسینی با بیان اینکه محوریت آنچه در مرکز طوتیا (مرکز توسعه و رونق کسب و کار) رخ خواهد داد محله‌محوری است، اظهار کرد: در سازمان رفاه شهرداری موضوعی با عنوان "رسته راسته" در حال پیگیری است؛ در برخی از مناطق و محله‌های شهر تهران راسته فروش محصولات خاصی وجود دارد این امر فرهنگی با خودش با همراه داشته ولی متأسفانه در بسیاری از موارد این فضا و اتمسفر را از بین برده‌ایم از این به دنبال احیای فضاهایی که در گذشته وجود دارد هستیم و محوریت این کار را پروژه تسهیل‌گیری قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران در ادامه سخنان خود گفت: به طور متوسط هر فردی که بی‌خانمان و یا آسیب‌پذیر به طور متوسط سالانه حدود 10 تا 15 میملیون تومان هزینه می‌کنیم اگر بتوانیم 100 نفر از آنها را از این چرخه خارج کنیم بین یک تا یک‌ونیم میلیارد تومان از منابع شهرداری را ذخیره کرده‌ایم که می‌توانیم آن را در حوزه‌های دیگر هزینه کنیم.

وی ادامه داد: بنابر این هرچه بتوانیم در حوزه کارآفرینی سرمایه‌گذاری و شرایط کسب و کار را تسهیل کنیم هم پیشگیری انجام داده‌ایم و هم از برخی انجام هزینه‌ها جلوگیری کرده‌ایم. تمرکز معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و به طبع آن سازمان رفاه، تلاش برای رفتن به سمت اقدامات پیشگیرانه است.

حسینی خاطرنشان کرد: نه تنها موضوع‌های آسیب‌های اجتماعی بلکه بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به عدم منابع درآمد پایدار در خانواده‌ها مربوط می‌شود البته ما مسئول اشتغالزایی نستیم اما بحث این است که از منابع‌مان به شکل بهینه و با رویکرد کارآفرینی استفاده کنیم.

موسوی شهردار منطقه 9 نیز با حضور در این مراسم اظهار کرد: ما به دنبال شهر پایدار و پویا هستیم که یکی از آیتم‌های مهم آن این است که بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از مواردی که می‌تواند بیشترین تأثیر را در کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشد اشتغالزایی و کارآفرینی است. امیدوارم مجموعه‌ای که امروز افتتاح می‌شود بتواند در این زمینه مؤثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسعه و رونق کسب و کار اجتماعی شهرداری سازمان رفاه تسهیل گری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی پیری اظهار کرد: در تهیه و تدوین بودجه و لایحه عوارض و خدمات شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ مراعات حال شهر و شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با عنایات استاندار آذربایجان غربی منابع مالی و اعتباری خوبی از سهم شهرداری برای توسعه شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان از ارگان‌ها جذب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات شهر ارومیه یکی از اهداف شورای اسلامی شهر ارومیه است.

پیری تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری اولویت کاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و در تلاش هستیم برای حل مشکلات مدیریت شهری بویژه معضل ترافیک برنامه‌ریزی و اقدام لازم را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: از امام جمعه و دستگاه قضا خواهشمندیم با عواملی که باعث عقب افتادگی و کاهش سرعت توسعه شهر ارومیه می‌شوند، برخورد کنند؛ چرا که تاوان این تسویه حساب‌های سیاسی را مردم پرداخت می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه