Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخی گفت: تنظیم یک برنامه مدون می تواند این امکان را برای وزیر جدید صمت فراهم کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن آشفتگی در بازارهای مختلف را برطرف سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، روز گذشته نمایندگان مجلس تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور را پس از ماه ها انتظار روشن کردند، در جلسه رای اعتماد مجلس به این وزیر، پس از بیان نظرات مخالفان و موافقان سرانجام علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت با اکثریت قاطع آرا به عنوان وزیر صمت معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه رزم حسینی به عنوان وزیر صمت معرفی شد اما انتظاراتی برای مخالفان و موافقان ایجاد شده که شرایط را برای فعالیت وزیر صمت سخت تر می کند.

مهلت کوتاه چندین ماهه و توقع ایجاد شده برای سامان بخشی به بازارهای مختلف، رزم حسینی را وارد جبهه ای سخت کرده که نیاز به تلاش های شبانه روزی دارد.

تنظیم برنامه ای مدون راهکار وزیر صمت برای سامان بخشی به آشفته بازار اقتصاد

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: انتظار سامان بخشی به بازارهای مختلف، انتظار به جایی است، تنظیم بازار محصولات غیر کشاورزی شامل فعالیت های صنعتی و خدماتی نیاز به زمان طولانی ندارد.

وی افزود: تنظیم یک برنامه مدون می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن این آشفتگی در بازارهای مختلف را برطرف سازد.

این استاد اقتصاد عنوان کرد: رزم حسینی نباید پایه فعالیت خود را چند ماه بگذارد بلکه باید بنای خود را فعالیت طولانی مدت قرار دهد و در صورتی که در مسیر کلی سیاست های کلی نظام حرکت کند، 9 ماه، 9 سال یا 90 سال تفاوتی برای وزیر ندارد.

شیخی اظهار کرد: لازم است که وزیر صمت سیاست های اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار داده، بر اساس آن ها هدف گذاری کند و رونق تولید داخل و جهش تولید را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

وی یادآور شد: حمایت از فرآوری تولید، جلوگیری از خام فروشی، تامین مواد اولیه صنایع، راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده، تکمیل ظرفیت کارخانه هایی که پایین تر از ظرفیت خود کار می کنند، رونق تولید و جلوگیری از ورود کالاهای لوکس باید در دستور کار وزیر صمت قرار گیرد.

واردات کالاهای غیرضروری، بازار عرضه تولیدات داخلی را اشغال کرده است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: زمانی که به مراکز خرید بزرگ در شهرها مراجعه می کنیم، متاسفانه می بینیم که مغازه ها مملو از کالاهای غیرضروری وارداتی است و جایی در بازار برای عرضه کالاهای داخلی نیست.

شیخی بیان کرد: بر اساس روایت از حضرت علی (ع) باید به گونه ای برای دنیا کار کنید که انگار هرگز نمی میری و برای آخرت به گونه ای تلاش کن که انگار قرار است اکنون بمیری، از این رو مدت 9 ماه برای یک وزیر کوتاه نیست.

وی ادامه داد: وزیر صمت برای کار کردن نباید توجه چندانی به تحریم ها داشته باشد، اگر توان داخلی از مرحه بالقوه به مرحله بالفعل برسد و بخش حقیقی اقتصاد تقویت شود، در این صورت است که بخش مجازی اقتصاد مغلوب شده و جولان ارز در بازار پایان می یابد.

این استاد اقتصاد تاکید کرد: نباید وضعیت آشفته کنونی اقتصاد ترس در دل وزیر جدید ایجاد کند چرا که تنظیم برنامه ها بر اساس سیاست های کلی نظام هموار کننده مسیر است و به سرعت شرایط بهبود می یابد.

شیخی در پایان تصریح کرد: اگر وزیر صمت اراده تغییر شرایط را داشته باشد قطعا موفق می شود، بنا به فرموده قرآن کریم اگر در راه خدا به قصد اخلاص در اعمال به مردم خدمت شود، قطعا تمامی کارها تسهیل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازارهای مختلف سامان بخشی رزم حسینی وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است