Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید گفت: اینکه گرایش مردم به سمت آموزش‌های مهارتی در کشور افزایش پیدا کرده و شاهد استقبال بسیاری از جوانان در این موضوع شده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور امروز در مراسم اختتامیه اولین المپیاد مهارتی دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور به میزبانی استان مرکزی گفت: در سال جاری این افتخار را داشتیم که در سه رشته گرافیک ، فناوری اطلاعات و ماشین‌ابزار اولین المپیاد مهارتی دانشجویان را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید اظهار کرد: با توجه به اینکه گرایش مردم به سمت آموزش‌های مهارتی در کشور افزایش پیداکرده و شاهد استقبال بسیاری از جوانان در این موضوع شده‌ایم برگزاری المپیادها و این‌گونه فراخوان‌ها یک ضرورت محسوب می شود.

وی ادامه داد: ترویج آموزش های مهارتی امروز باید به عنوان یک ضرورت مهم به آن توجه شود چراکه در شرایطی که کشور با آن مواجه است مهارت افزایی و ایجاد اشتغال می تواند خیرات و برکات زیادی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: امروز تمایل مردم و خصوصا جوانان به سمت تحول و بازآفرینی در امر آموزش است که در طی سه سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر برای آموزش های مهارتی ثبت نام کرده اند که یک رشد قابل توجه و ۱۰ درصدی داشته است.

امید بیان کرد: علیرغم اینکه در کشور شاهد کاهش قابل توجه جمعیت دانشجویی بودیم اما مراکز مهارت افزایی علمی و کاربردی جذب قابل توجهی داشته اند.

وی افزود: امروز توانمندی های دانشگاه علمی و کاربردی در سطح قابل قبولی قرار دارد که البته گرایش و اقبال عمومی مردم نیز این ضرورت را می پذیرد که توجه بیشتری به مسئله مهارت افزایی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: ۲۸ واحد استانی در اولین المپیاد مهارتی دانشجویان شرکت کردند که نیاز است ۴ استان باقی مانده برنامه ریزی های لازم را برای جذب در المپیاد سال آینده نیز داشته باشند.

امید بیان کرد: امروز در شرایط کرونایی دانشگاه علمی و کاربردی علیرغم محدودیت های موجود وضعیت قابل قبولی دارد. کلاس ها علاوه بر مجازی به شکل حضوری اما فشرده برگزار می شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: متاسفانه افزایش مراکز علمی و دانشگاهی در مقطعی که در کشور شاهد آن بودیم آسیب های زیادی به سیستم دانشگاهی وارد کرد و نیاز است تدبیرهای بهتری برای ساماندهی دانشگاه ها و اساتید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی تنها ۹۳ هزار مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی تدریس می کردند که ساماندهی و فراخوان این تعداد کار بسیار سختی بود که الحمدلله با همت جهادی انجام شده امروز ۳۵ هزار مدرس سازماندهی شده اند و همه این اساتید صلاحیت علمی آنها تایید شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور آموزش های مهارتی علمی و کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود