Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سعید زرندی روز چهارشنبه در نشست گفت و گو دولت با بخش خصوصی مازندران در ساری افزود : یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل شده در داخل شهرک ها و بقیه در خارج از شهرک ها آماده واگذاری است. 

وی با بیان این نکته که شفاف سازی در مقوله انتشار آمار و فهرست واحدهای تعطیل شده یک اصل مهم است باید انجام شود، ادامه داد: درحال حاضر سرمایه گذاران جدید ابتدا با دیدن لیست این واحدهای تعطیل شده تصمیم گیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

زرندی دومین گام وزارتخانه در بهبود فضای کسب و کار و رسیدن به جهش تولید را تکمیل طرح های تولید و صنعتی عنوان کرد و گفت : وزارتخانه طرح هایی را که به دلایل مختلف پیشرفت فیزیکی ندارند ، شناسایی و برایشان فراخوان صادر کرده است.

وی با اعلام این که شمار زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت فعال هستند ، بیان داشت: وزارت صنعت برای افزایش ظرفیت این واحد ها نیز برنامه مشارکتی با سرمایه گذاران جدید را پیگیری می کند.

معاون وزیر صنعت همچنین گفت : طبق بررسی های صورت گرفته در ۲۴ رشته تولیدی و صنعتی کشور شاخص تولید امسال از سال ۹۰ کمتر شده است ، گفت : این مشکل را نیز  می توان با افزایش سرمایه در گردش حل و فصل کرد که درحال انجام است.

وی سرمایه گذاری در بخش خالی صنعت ، معدن و تجارت را بسیار مهم توصیف کرد و افزود : همسو با این رویکرد به صورت شفاف اعلام شده است که کشور در ۱۴۲ محصول اصلی واردات را انجام می دهد و به همین دلیل هم سرمایه گذاری در کشور برای تولید این محصولات مهم و ضروری است.

زرندی گفت : حتی وضعیت مقدار مورد نیاز واردات این محصولات در استان های مختلف  کشور مورد بررسی قرار گرفت تا سرمایه گذاری جدید در این مناطق پیشنهاد و سوق داده شود.

وی یکی دیگر از برنامه های وزارت صنعت را  ایجاد هلدینگ های سرمایه گذاری در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود : در آینده شاهد آمار خوبی در این بخش خواهیم بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت حوزه صادرات و تمرکز وزارت صنعت بر ظرفیت سازی در این بخش در هر استان تاکید کرد و بیان داشت: همواره استان مازندران به عنوان استان محوری برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و دیگر کالاها به کشوهای سی آی اس cis  مطرح شده است و باید مسایل و مشکلات صادراتی استان حل و فصل شود.

وی به  اهمیت تنظیم بازار در شرایط خاص امروز کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع ارز موضوع اول تنظیم بازار است چرا که با ترمیم فضای صادرات و  ارز آوری ناشی از آن ، تلاطم بازار کنترل می شود و این که ارز سه هزار تومانی به  ۲۷هزار تومان برسد و قیمت دیگر کالاها افزایش بیاید امری طبیعی است.

زرندی تنظیم بازار را به توجه به نوسان قیمت ارز ضروری و از برنامه های مهم وزارت صنعت برشمرد و گفت : موضوع دوم در تنظیم بازار مقوله توزیع محصولات است که وزارت صنعت طرح و برنامه ساماندهی توزیع را با دستور شخص معاون اول رئیس جمهوری آغاز کرده است.

وی بهبود فضای کسب را برای شرایط فعلی اقتصاد و  جهش تولید مهم و اولویت وزارت صنعت دانست و افزود : این راه که مشکلات یکی یکی حل شود جوابگو نیست ، چرا که باید فضای فکری را یکپارچه کنیم یعنی مشکلات را باز چینش و برای رفع موانع  جهش تولید باید بازمهندسی فکری در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی ایجاد کنیم.

معاون وزیر صنعت با بیان این که بخش تولید با ۱۶ دستگاه به صورت مستقیم ارتباط دارد ، گفت : وقتی  برای هر یک از این دستگاه های مرتبط ماموریت تعریف شود و هر یک با دستگاه ها با دنیایی از موضوعات مختلف سر و کار داشته باشند ، نیاز است برای حل مشکلات با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

وی با اظهار این که باید برای حل مشکلات بخش تولید تغییر معماری صورت گیرد ، افزود : قدم به قدم پیش رفتن خیلی جواب نمی دهد.

زرندی گفت:  در حال حاضر ۱۷۰ مورد مسایل و مشکلات ۱۶دستگاه مرتبط با حوزه تولید برای بهبود فضای  کسب و کار احصاء شده است که عمده این مشکلات با دخالت ها و اعمال نظر هر یک از دستکاه ها شرایط را سخت تر کرده است .

وی افزود : باید نگاه قید بندها رادر حوزه تولید و صنعت از بین ببریم.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران صمت گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران صمت اخبار کنکور سرمایه گذاری تنظیم بازار وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، باقر باقرزاده اظهار کرد: حدود هفت ماه است که عملیات احداث پل معلق شیشه‌ای منحصر به فرد دربند سرعین با همت و تلاش سرمایه‌گذار این طرح شروع شده و در سخت‌ترین شرایط فصل زمستان شاهد ادامه اجرای این طرح و آماده‌سازی برای فصل گردشگری امسال بودیم.
وی افزود: این مجموعه با تجربه‌ای که در مشگین‌شهر و هیر به دست آورده، پل سه طبقه‌ای شیشه‌ای را در حال نصب دارد تا اواسط خردادماه فاز اول این طرح به بهره‌برداری برسد.
فرماندار شهرستان سرعین گفت: از روز اول و با صدور مجوز قانونی حمایت‌های همه‌جانبه از سرمایه‌گذار این طرح انجام شده و تلاش بر این است با همراهی تیم رسانه‌ای، تبلیغات گسترده‌ای را در باب پل معلق سرعین داشته باشیم تا گردشگران ورودی به شهر سرعین از این پل بازدید کرده و ماندگاری مسافران بیش از گذشته باشد.
باقرزاده افزود: با تأمین اعتبار مورد نیاز و خرید تجهیزات عملیات برق‌رسانی به این طرح شروع شده و در ۲ هفته آینده شاهد تکمیل روند نیرورسانی به این طرح عظیم با همکاری شرکت توزیع برق و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهیم بود.
وی گفت: با هماهنگی شرکت گاز و پرداخت هزینه از سوی سرمایه‌گذار قرار است عملیات گازرسانی به این مجموعه نیز انجام شده و ما تأمین انرژی مورد نیاز برای طرح‌های گردشگری را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد