Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمرده گفت: در پی طرح سوال بنده از وزیر کشور درباره مرز سیستان، مقرر شد هیات تصمیم گیرنده متشکل از کمیسیون امنیت ملی وزارت کشور و وزارت امور خارجه در تعطیلات آتی مجلس به سیستان سفر و مشکلات مرز را بررسی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب اله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: تیم مورد نظر در چارچوب کارگروه مرزهای مجاز به سیستان می آید و علاوه بر مدیران کل مربوطه، سفیر ایران در افغانستان و سفیر افغانستان در ایران هم حضور خواهند داشت تا در همان 2 روز مختص مرز تصمیم بگیریم و صورت جلسه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سیستان سه بازارچه مرزی مصوب دولت شامل شاهگل، بش دلبر و تخت عدالت وجود دارد که باید پرسید آیا اتفاقی در این زمینه رخ داده است؟

وی اضافه کرد: دو دهه قبل مردمان دو سوی مرز ایران و افغانستان با هم تبادل کالا داشتند، اما پس از خشک شدن رودخانه هیرمند دیوار مرزی در آنجا ایجاد شد.

این نماینده تصریح کرد: کارخانه و شغل هم در منطقه سیستان در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل بسیاری از مردم در حال تخلیه آنجا هستند. 

دهمرده بیان کرد: وزیر کشور بازارچه مرزی تخت عدالت را افتتاح کرد، و باید پرسید آیا این بازارچه یک روز فعال بوده است یا نه؟ 

وی گفت: بازارچه شاهگل زهک دو سال قبل فعال بوده و به گفته نیروهای انتظامی، فرماندار و مردم منطقه 50 درصد جرائم شهرستان زهک در این مدت کاهش یافت، این بازارچه های مرزی ظرفیتی بود که مردم استفاده می کردند و اکنون تعطیل شده است.

مشکلات رانندگان ایرانی در مرز افغانستان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میلک به عنوان یک مرز رسمی در سیستان فعال است، تعداد کامیون های افغانستانی که با شناسنامه در حال تردد در منطقه هستند به چهار هزار و دویست عدد می رسد، اما کامیون های ایرانی 400 عدد است که کمتر از 10 درصد را شامل می شود.

دهمرده گفت: همین تعداد کم کامیون ایرانی هم که به افغانستان می روند دچار مشکلات زیادی می شوند و باید پرسید آیا در این خصوص رسیدگی شده است؟

وی ادامه داد: اگر زیرساخت های این پایانه مرزی فراهم شود و هنگ مرزی همراهی کند و راه اندازی ایکس ری و فیبر نوری با سرعت و شتاب انجام شود امکان تردد روزانه هزار دستگاه در منطقه وجود دارد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت مرز برای نگهداری مردم در سیستان استفاده کنیم، زیرا مرزهای ایران یک فرصت است و نباید به تهدید تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار تایباد گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، می طلبد که مسئولان برای محقق شدن شعار سال همت و تلاش داشته باشند که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال دارد.   مهدی شیردل افزود: بخش کشاورزی تایباد جمعیت بیش از هفت هزار نفری را شامل می شود، حمایت دولت از این قشر زحمت کش می تواند منجر به شکوفایی این حوزه شود.   فرماندار تایباد به کمبود منابع آبی در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره و گفت: تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی و علمی شدن آن می تواند نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی تایباد داشته باشد.   شیردل افزود: ارائه بسته های حمایتی از سوی دولت برای کشاورزان و دامداران می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و افزایش فعالیت آنان بشود.   قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در استان خراسان رضوی آغاز کرده است، این قرارگاه ساکنان ۱۰ روستای دهستان کرات تایباد با جمعیت افزون بر ۱۸ هزار نفر را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده است.   شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان