Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:37:30 GMT

دولت از ثبت جهانی اورامان حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۰۵۶

دولت از ثبت جهانی اورامان حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در دیدار با حسام مهدی ارزیاب یونسکو در خصوص ثبت جهانی اورامان اظهار کرد: دولت از ثبت جهانی اورامان حمایت و موانع موجود را برطرف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های انجام شده برای معرفی و شناساندن اورامان به عنوان یک میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعه دولت همه تلاش و مساعی خود را برای تامین نظر کامل یونسکو و بهبود فضای منطقه اورامان بکار می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون گردشگری در جهان به عنوان یک صنعت پر درآمد در دنیا مطرح است، ادامه داد:  مردم دنیا مشتاق دیدن مناظر بکر طبیعی و فرهنگ های غنی و متفاوت هستند و بی گمان ثبت جهانی اورامان توجه جهانیان را جلب خواهد کرد.

مرادنیا اظهار کرد: مردم منطقه اورامان همیشه آغوششان به روی مهمانان باز است و حتما در صورت ورود گردشگران زندگی اقتصادی مردم و ساکنان آن مناطق متحول خواهد داشت.

حسام مهدی ارزیاب یونسکو نیز ضمن بیان حیرت از زیبایی های اورامان گفت: در چند روز حضور در منطقه اورامان مردم با قلب هایشان پذیرای ما شدند.

وی گفت: اگر مشکلی در اورامان وجود دارد حاصل مداخلات از بیرون و ساختمان های احداثی توسط دولت است که با بافت سنتی و معماری آن همخوانی ندارد که در این زمینه دولت برای اصلاح و تغییر آن باید کمک کند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: اورامان استاندار کردستان بهمن مرادنیا ثبت جهانی اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند

دولت جو بایدن از همان روز‌های نخست جنگ غزه به طور گسترده حمایت خود را از نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها اعلام داشته و از ارسال هیچ گونه تسلیحاتی برای تحقق این امر کوتاهی نکرده است. با این وجود، مقامات کابینه راستگرای صهیونیست از این موضوع به هیچ عنوان خشنود نیستند. 

به گزارش الجزیره، آمیچای چیکلی، وزیر امور یهودیان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از دولت بایدن به دلیل آنچه عدم حمایت مناسب از اسرائیل خواند، انتقاد کرد. 

بر این اساس، چیکلی به رادیو کان در این باره گفت: ما شاهد آن بودیم که بایدن اقدامات لازم به منظور نشان دادن قدرت آمریکا در حمایت از اسرائیل را نشان نداد. همین مسئله به اسرائیل و دیگر کشور‌ها آسیب وارد کرد. 

این وزیر راستگرای صهیونیست که از مقامات ارشد حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است، خاطر نشان کرد: ما در ابتدای جنگ شاهد بودیم که وی در پاسخ به تهدیدات ایران و حزب الله از آنها خواست از هر گونه ماجراجویی اجتناب کنند، اما همگان دیدند که نتیجه کار چه بود. 

وی در ادامه به اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، افزود: اگر من یک شهروند آمریکایی با حق رای بودم بی تردید به دونالد ترامپ، رقیب بایدن و نامزد جمهوریخواهان رای می‌دادم. 

علی رغم حمایت‌های بی دریغ دولت بایدن از کابینه جنگی رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیست از انتقادات سطحی مقامات کاخ سفید درباره آمار بالای کشتار غیرنظامیان در غزه ناراضی هستند. این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که اکنون بایدن در آستانه امضای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به تل آویو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمایت مردم از اجرای طرح نور
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل