Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@08:40:13 GMT

واعظی: دولت از سرمایه مردم در بورس حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۱۰۸

واعظی: دولت از سرمایه مردم در بورس حمایت می‌کند

رییس دفتر روحانی با اشاره به این که بورس محلی مناسب برای حفظ سرمایه‌ها است، گفت: دولت دخالتی در بورس ندارد، اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت با اعلام اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما باید در مورد بازار سرمایه اقدام فرهنگی کنند، گفت: در هیچ‌ بورس دنیا، بازار سهام کوتاه‌ مدت نیست و رفتار هیجانی با این بازار هنگام خرید یا فروش و متاثر از تبلیغات، جای اشکال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهور در برابر این نکته که به گمان برخی، وضعیت فعلی بورس نتیجه دخالت دولت بوده است، توضیح داد: دولت دخالت مستقیمی نکرد. طبق قانون حتی رییس سازمان بورس هم چنین حقی ندارد و فقط بر عهده شورای عالی بورس است. بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند.

واعظی با ااره به این که همراهی دولت در اجرای مصوبات شورای عالی بورس دخالت نیست، افزود: مردم باید امیدوار باشند که بورس محلی مناسب برای حفظ سرمایه‌ها است؛ اما در هیچ‌جای دنیا کسی نمی‌تواند ادعای بورسی همیشه مثبت داشته باشد.

شاخص بورس 10هزار واحد رشد کردنماینده زنجان: بی‌تدبیری دولت در کاهش شاخص بورس مشهود است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه فرابورس بورس تهران بازار سرمایه فرابورس بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام رشد قابل توجهی کردند. برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در معاملات روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۷ هزار و ۲۵۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۸ هزار و ۹۶۴ واحدی در رقم ۷۶۷ هزار و ۷۱ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۰۱ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۶۲۵ واحد به سطح ۱۴۲ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

آمار معاملات سهامی

در دومین روز معاملاتی سال جدید، خالص جریان پول حقیقی مثبت شد و سومین روز پیاپی با افزایش مالکیت حقیقی در بازار سهام به ثبت رسید. بدین ترتیب در دو روز معاملاتی سال جدید، در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شده است.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، کچاد، نوری و بوعلی نماد‌های سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های فملی، پارسیان و شتران از نماد‌های قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های شگویا، آریان و فغدیر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نماد‌های وسپهر، کگهر و مادیرا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

پیش بینی بورس امروز

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز سه‌شنبه در تداوم روند صعودی شاخص‌ها در معاملات روز یکشنبه و دوشنبه آغاز خواهد شد. بورس تهران در حال حاضر با سیگنال‌های مثبت و منفی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان سطح پایین ارزش معاملات خرد را یک سیگنال مقاومتی مهم برای معاملات امروز سهام در نظر گرفت. بازار سهام در آخرین روز معاملاتی سال با افزایش تراز شاخص کل و ورود پول حقیقی به سهام مواجه بود که در دو روز گذشته نیز باز هم با شدت بیشتری تجربه شد.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۵ تا ۷ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت، ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است.

صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۲ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۱ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • اشرف بروجردی: می‌خواهند در امور شخصی دخالت کنند | جامعه ایران، رها شده است
  • ۳۰ شرکت جدید در ۱۴۰۲ بورسی شدند/ ظرفیت های بورس جهت تحقق شعار سال
  • ساماندهی به بازار بورس یک راهکار برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • اشرف بروجردی: بی‌اعتمادی مهم‌ترین چالش کشور است