Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در پی وقوع سیل در شهرستان تالش در نامه‌ای برای تأمین هزینه‌های ضروری اولیه و بازسازی تأسیسات آسیب‌دیده از سیل شهرستان‌های غرب گیلان ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داد.

تخصیص پنج میلیارد تومانی بودجه ضروری و اولیه سازمان برنامه‌وبودجه در حالی رقم می‌خورد که خسارت‌های سیل تنها به شهرستان تالش حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخصیص کم و خسارات زیاد سیل به شهرستان تالش موجب شد تا حسن محمد یاری، نماینده مردم  تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی امروز در مجلس نسبت به تخصیص اعتبارات کم دولت به این شهرستان سیل‌زده واکنش نشان دهد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تذکر دوباره خود به مسؤولان کشور در خصوص سیل تالش، اظهار کرد که از وزیر راه و وزیر نیرو خواسته‌ام تا از منطقه سیل‌زده تالش بازید میدانی داشته باشند و این تذکر به‌صورت شفاهی از طریق نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس به امیری معاون پارلمانی و حقوقی مجلس ابلاغ شده است.

نماینده مردم تالش با بیان اینکه سیل به زیرساخت‌های عمرانی و همچنین به دارایی‌های مردم بالای ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده، گفت: از دولت خواسته‌ایم تا گزارشی از میزان دقیقی خسارت‌های وارده در شهرستان تالش و اعتبارات تخصیص‌یافته به آن مناطق ضمن حضور در منطقه سیل‌زده تهیه و به مجلس ارائه دهند.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از سوی دولت علیرغم گذشت چندین روز از وقوع سیل در شهرستان تالش و شهرستان‌های هم‌جوار، هیچ کمکی به تالش نشده و تاکنون تنها در این راستا از ظرفیت استانی بهره گرفته‌شده است.

محمد یاری همچنین بیان کرده از اعتبار پنج میلیارد تومانی که نوبخت به شهرستان‌های غرب گیلان اختصاص داده یک میلیارد تومان هزینه‌های جاری و چهار میلیارد تومان آن عمرانی است.

انتقاد نماینده تالش بزرگ از دولت در مواجه با سیل اخیر در غرب گیلان در حالی رخ می‌دهد که محمد یاری در طول مدت حضور خود در خانه ملت از عملکرد دولت انتقادی نداشت.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، دولت در مواجهه با سیل تالش با تسامح و تساهل از کنار آن گذشته و  هیچ توجهی به منطقه سیل‌زده نداشته است.

به گزارش فارس، هفته گذشته محمدیاری، نماینده تالش درباره وضعیت مناطق سیل‌زده این شهرستان به مسئولان کشور تذکر داده بود و در پی آن و در همان جلسه، قاضی‌زاده هاشمی از نواب مجلس به امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد که اقدامات لازم دراین‌باره صورت گیرد و گزارش آن به مجلس ارائه شود.

نیکزاد، نائب رئیس مجلس نیز صبح امروز در صحن علنی اعلام کرد که تاکنون از دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی و هیچ‌کدام از ارگان‌های دولتی اقدامی برای رسیدگی به منطقه سیل‌زده تالش صورت نگرفته است؛ وی همچنین از طرف نمایندگان مجلس به دولت گفت که سیل ویرانگر تالش را دریابند.

اکنون شهرستان تالش علیرغم حضور مسؤولان استانی که هر چه داشته‌اند به میدان آورده‌اند تا تسکینی برای آلام سیل‌زدگان باشند، با وسعتی از خرابی‌ها و ویرانگری‌ها در انتظار مساعدت‌های مالی و معنوی مسئولان عالی‌رتبه کشور ازجمله در بخش راه و شهرسازی و نیرو است تا نگاه ویژه و ملی نسبت به حل مشکلات زیرساختی و مردم داشته باشند.

انتظار مردم غرب گیلان از دولت به‌ویژه معاون گیلانی رئیس‌جمهور علیرغم آگاهی و شناخت نوبخت از زیرساخت‌های شهرستان تالش بیش از این است، انتظاری که بارها در رسانه‌ها آن را فریاد زده و نماینده‌شان نیز رساتر از آن‌ها در سطح ملی در مجلس شورای اسلامی آن را مطالبه گری کرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس سیل مجلس تالش سیل در تالش میلیارد تومان منطقه سیل زده شهرستان تالش غرب گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این طرح گفت: برای تکمیل طرح اعتبارات قطره چکانی پاسخ نمی‌دهد و نیازمند تخصیص اعتبار ملی بیشتر بویژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی است.   فلاحی در جمع مشاوران و پیمانکاران طرح رانش محور ماربره به صالح آباد افزود: گرانیگاه ما در استان اربعین است و مرز بین المللی مهران در ایام اربعین پر حجم‌ترین تردد‌ها در مقایسه با سایر مرزهارا دارد و باید بییشتر دیده شود.   پیمانکار طرح رانش محور ماربره به صالح آباد عنوان کرد: برای اجرای این مسیر ۲۱۵ کیلومتری تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.   مسیر ایلام به مهران یکی از پر ترافیک‌ترین مسیر ارتباطی با حجم تردد حدود ۳ میلیون نفر در اربعین است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح فاضلاب گناوه و دیلم
  • تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه فاضلاب گناوه و دیلم
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار