Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون اطلاعات ۲۱ هزارو ۸۱۶ معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی زنجان ثبت شده که ۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.       

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای این نهاد پیشگیری از انواع معلولیت ها است، اظهار داشت: در این ارتباط بحث غربالگری شنوایی نوزادان یک تا ۱۰ روز در بیمارستان ها مورد سنجش قرار می گیرند که برای موارد مشکوک اقدامات لازم نظیرکاشت حلزون انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسؤول با اشاره به اینکه با اقدامات انجام گرفته پوشش ۸۵ درصدی در این بخش حاصل شده است، ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۶ هزار نوزاد در این استان مورد معاینه قرار گرفتند که موارد مشکوک برای انجام غربالگری پیشرفته، کارهای تخصصی و سایر درمان های ارجاع داده شد.

وی اظهار داشت: تشخیص هر چه زودتر ناشنوایی تاثیر بسزایی بر ارائه درمان ها به همراه دارد، به دلیل آنکه زمان طلایی برای آموختن یک زبان در کودکان هفت سالگی است و بی توجهی به این امر و تاخیر در رشد گفتار و زبان را به دنبال دارد.

وی یادآورشد: ۵۰ درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات ژنتیکی است و در این خصوص اقداماتی از قبیل اطلاع رسانی، آگاه سازی به گروه های هدف به ویژه زوجین در آستانه ازدواج برای بهره گیری از مشاوره های لازم مراکز تحت پوشش انجام گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از علت های شایع نابینایی تنبلی چشم است که این سازمان طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ ساله را اجرا می کند که با کارهای انجام گرفته پوشش ۸۵ درصدی حاصل شده است که موفقیتی خوب محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در این طرح گروه های مشکوک نیز برای انجام خدمات مورد نیاز به بخش های دیگر ارجاع داده می شود تا از بروز احتمالی نابینایی و مشکلات ناشی از آن جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این سازمان با توانمندسازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور در جامعه آماده کند که در این راستا برنامه های مختلفی در حال اجرا است.

برچسب‌ها درمان ناشنوایی زنجان ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی زنجان ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور درمان ناشنوایی زنجان ناشنوایان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای اخلاق، نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «آرامش در سکوت» که شامل آثار مهسا خان‌احمدی است، از جمعه هفتم اردیبهشت در نگارخانه کلک خیال برپا می‌شود.

مهسا خان‌احمدی متولد ۱۳۶۳ و کارشناس رشته تصویرسازی و فارغ‌التحصیل کاردانی رشته گرافیک دانشگاه جامع علمی کاربردی است که از سال ۸۰ تاکنون در فعالیت‌ها و مسابقات هنری شرکت کرده است. وی از کودکی از نعمت شنوایی و تکلم بی‌بهره بوده ولی امروز با افتخار به عنوان جوان برتر ایرانی بر سکوی افتخار ایستاده است. وی موفقیت‌های بسیاری در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد از جمله حضور در مسابقات بین‌المللی فنی و حرفه‌ای افراد دارای معلولیت (ابیلمپیک) که مهسا خان‌احمدی به عنوان نماینده ایران در آن شرکت کرد. همچنین شرکت در بیش از ۸۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در شهرها و کشورهای محتلف از جمله بیست و هفتمین دوره مسابقات نقاشی ناشنوایان جهانی در میلان ایتالیا و دریافت لوح تقدیر و شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از جمله فعالیت‌های خان‌احمدی است.

در این نمایشگاه ۲۱ اثر هنری در ابعاد متفاوت با موضوع تعالی انسانی و تکنیک رنگ روغن و اکرلیک به نمایش گذاشته شده است.

«آرامش در سکوت» ۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ افتتاح و به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۲۰ در نگارخانه کلک خیال آماده بازدید علاقمندان است. نگارخانه کلک خیال در فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار، طبقه دوم واقع است.

کد خبر 6088374

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی