Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:21:29 GMT

رکورد جدید افزایش بودجه نظامی ژاپن

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۲۷۴

رکورد جدید افزایش بودجه نظامی ژاپن

وزارت دفاع ژاپن خواستار یک بودجه نظامی حدودا ۵.۵ تریلیون ین (۵۵ میلیارد دلار) برای سال مالی ۲۰۲۱ با هدف صرف پول برای خرید جنگنده‌های رادارگریز گرانقیمت آمریکایی و توسعه قابلیتهای نظامی این کشور برای مقابله با تهدیدهای ممکن در حوزه سایبر و فضا شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بودجه درخواستی که امروز (چهارشنبه) علنی شد اولین بودجه درخواستی یوشیهیده سوگا، نخست وزیر جدید ژاپن بوده و در بردارنده افزایش هشت درصدی نسبت به بودجه سال جاری است که یک رکورد در نوع خود محسوب شده و حاکی از تداوم سیاستهای امنیتی شینزو آبه، نخست وزیر تندروی قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۲۰۱۳ یعنی یک سال بعد از آنکه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن شد، بودجه نظامی این کشور برای هشت سال متوالی هر سال افزایش یافته است.

این افزایش بودجه نظامی ژاپن در حالی مشاهده شده که شینزو آبه مصر بود که نیروهای نظامی ژاپن موسوم به نیروی دفاع شخصی نقش بین‌المللی خود و قابلیتهایش را به دنبال مشاهده تهدیدهای کره شمالی و چین که هم شامل تهدیدهای سنتی و هم شامل تهدیدهای غیرسنتی هستند افزایش دهد. ژاپن همچنین با درخواستهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه همپیمانان آمریکا بودجه نظامی خود را افزایش دهند روبرو شده و ژاپن تا حدی این کار را با خریدهایش از تسلیحات گرانقیمت آمریکایی که باعث سازگاری پیدا کردن بیشتر تسلیحاتش با نیروهای آمریکایی می‌شود انجام داده است.

خرید سامانه های بازدارندگی موشکی جزو گرانقیمت ترین اقلام مربوط به بودجه پیشنهادی سال ۲۰۲۱ بوده و شامل خرید جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ بی به میزان ۲۶ میلیارد ین (۲۴۶ میلیون دلار) می‌شود. ژاپن برنامه ریخته تا طی سالهای آینده ۴۲ فروند از این جنگنده‌ها را تهیه کند.

وزارت دفاع ژاپن برای ارتقای ناو حامل هلیکوپتر به ناوی که بتواند جنگنده های اف-۳۵ بی را نیز با عرشه مخصوص پرواز مقاوم به حرارت جای دهد، درخواست ۳.۲ میلیارد ین (۳۰ میلیون دلار) کرده است.

وزارت دفاع ژاپن همچنین ۵۸.۷ میلیارد ین نیز برای تحقیقات در زمینه توسعه جنگنده‌های نسل بعدی و جایگزین کردن آنها با جنگنده‌های در حال فرسودگی اف-۲ در دهه ۲۰۳۰ درخواست کرده است. ژاپن برنامه‌ریزی کرده تا موتور مخصوص به خودش را توسعه دهد اما در عین حال توسعه مشترک برخی قطعات دیگر را با آمریکا و انگلیس در نظر گرفته است.

خریدهای پرهزینه نظامی ژاپن از آمریکا به کاستن از مازاد تجاری این کشور در تجارت با آمریکا کمک کرده‌اند اما در داخل این نگرانی را ایجاد کرده‌اند که سبب عقب ماندگی صنعت دفاعی داخلی نوپای ژاپن می‌شوند.

بودجه نظامی درخواستی دولت ژاپن برای ۲۰۲۱ شامل اعتبارات درخواستی برای حوزه‌های کمتر سنتی همچون تحقیق و عملیات در حوزه فضا و سایبر و همچنین واحدهای مخصوص جنگ الکترومغناطیسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دفاع ژاپن ژاپن یوشیهیده سوگا بودجه نظامی نظامی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت نفت به ۹۰ دلار، تغیراتی در جداول بودجه ایجاد خواهد کرد، گفت: مجلس حدود ۵۸۰ همت برای درآمد‌های حاصل از فروش نفت در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده و این رقم متغیر است، مثلا افزایش قیمت هر بشکه نفت، قیمت دلار یا افزایش میزان صادرات نفت در ۵۸۰ همت تغییر پذیر است.   وی افزود: بر این اساس همه تغییراتی که تاکنون صورت گرفته و تا پایان سال ادامه داشته باشد، از سقف ۵۸۰ همت افزایش پیدا نخواهد کرد.   رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: هرچند خوشحال می‌شویم که میزان فروش نفت افزایش پیدا کند، چراکه این افزایش‌ها در درآمد‌های دولت و حاصل شدن درآمد‌های دولت تاثیرگذار است و بودجه دولت را محکم‌تر می‌کند، کسری‌ها را کاهش می‌دهد و بر ارزش پول ملی هم موثر است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • امیرعبداللهیان: ریشه بحران در منطقه به جنگ غزه بر می‌گردد
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود