Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در جلسه نشست گفت وگو دولت با بخش خصوصی مازندران که  با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن  و تجارت در ساری برگزار شد ، افزود : بانک های خصوصی فقط ساز خوشان را می زنند و اصلا  به مشکلات و مسایل اقتصادی استان و کشور توجه نمی کنند و در واقع تبدیل به یک مجموعه ضد توسعه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت : البته ما هم به هیچ عنوان نسبت به عملکرد ضد توسعه ای بانک های خصوصی بی تفاوت نخواهیم بود و طبق قوانین و مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : به همین منظور با برگزاری جلسه اضطراری و با رسیدن به نتیجه واحد، در آینده نزدیک شاهد برخورد جدی با یکی از بانک های خصوصی در استان خواهیم بود.

وی گفت : طبق بررسی و گزارش های موجود به رغم وجود قوانین و مقررات بانک مرکزی در زمینه یکسان بودن فرم و قراداد تسهیلات در همه بانک های خصوصی و دولتی ، اما برخی از شعب بانک های استان به این موضوع توجه ندارند و طبق مقررات داخلی خود فرم تهیه می کنند.

حسین زادگان افزود : بر اساس قوانین بانک مرکزی ، قراردادهای بانک ها در پرداخت تسهیلات باید در ۲ نسخه تنظیم شود که یکی از آن باید در اختیار مشتری قرار بگیرد ، اما این موضوع مورد بی توجهی و قانون شکنی برخی از بانک های خصوصی قرار می گیرد.

مشکلات مازندران ملی است 

استاندار مازندران همچنین در این نشست خطاب به معاون وزیر صنعت با برشمردن مشکلات اقتصادی واحد های تولیدی و صنعتی استان ، گفت: به رغم این که سال های سال همه مشکلات استان در بخش های مختلف آسیب شناسی و به صورت  کارشناسی احصاء شده است ، اما به دلیل نبود اراده مشترک و نرسیدن به درک جمعی شاهد عقب افتادگی استان هستیم.

حسین زادگان با تاکید بر این که بخش زیادی از مشکلات استان مازندران ملی است ، توضیح داد : در سه دهه اخیر در همه دولت ها ، وزرا ، مسئولان ملی و استانی حتی استانداران از وضعیت خاص و شکنندگی زیست محیطی مازندران ، نقش ملی گردشگری استان ، نقش تولیدات کشاورزی منطقه در امنیت غذایی کشور ، اهمیت حفظ زمین های کشاورزی ، سواحل دریای خزر و نقشی که مازندران می تواند در صادرات و بازرگانی با کشورهای سی آی اس داشته باشد ، به اندازه کافی توضیح داده اند ، برنامه برای رفع مشکلات ارائه کرده اند و پیشنهادات کارشناسی داشته اند ، ولی همواره این مسایل به خاطر نبود اراه مشترک و جمعی در سطح ملی لاینحل مانده است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : برای نمونه امروز تولید مرکبات در این استان به حدود سه میلیون تن رسیده است که تا ۷۰ درصد آن به عنوان مازد بر مصرف قابلیت صادرات دارد ، اما همچنان استان فاقد گمرگات دریایی ، شرکت های حمل و نقل بین المللی ، کشتی های دارای امکانات خاص ، پرواز های مستقیم تجاری و دیگر زیرساخت های مورد نیاز است و هر ساله هم ضرر و زیانش متوجه باغداران و کشاورزان ما می شود.

وی افزود : بارها با توجه به شرایط خاص مازندران تاکید شده است که مقررات و قوانین در حوزه زیست محیطی برای فعالیت معادن ، ساخت وساز و تغییر کاربری ها ، تعیین حریم جاده ها به صورت ویژه دیده شود تا بتوان از بروز مشکلات بویژه تخریب محیط زیست ، دست اندازی به زمین های کشاورزی و باغی و توسعه حمل و نقل جلوگیری کرد ، ولی متاسفانه این موضوع همچنان در حد حرف و مصوبات باقی مانده و مشکلات نیز حل نشده است.

استاندار مازندران گفت : بسیاری از مصوبات ، مقررات و قوانین نه تنها در استان مازندران اجرایی نمی شود ، بلکه از سوی همه از مسئولان دستگاه های  اجرایی اجرایی گرفته تا کارشناسان و افراد حقیقی و حقوقی برداشت و تفسیر منفعت طلبانه و متفاوت از آنها می شود که به بغرنج شدن موضوع و گره خوردن مشکلات می انجامد.

حسین زادگان یکی دیگر از مشکلات را فرسایشی شدن تصمیمات و مصوبات در فرایند اداری در دستگاه های اجرایی مازندران دانست و بیان داشت : به نظر می رسد تا زمانی که نتوانیم این مسایل را حل و فصل کنیم ، قادر به توسعه و رسیدن به رضایتمندی عموم مردم نخواهیم بود.

وی با قد دانی از مجلس شورای اسلامی در دادن رای اعتماد به وزیر صنعت به عنوان مهم ترین وزارتخانه در جبهه مقدم جنگ اقتصادی ، گفت: امیدواریم مشکلات تولید و صنعت استان مازندران با حضور دکتر رزم حسینی حل و فصل شود.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی احمد حسین زادگان  مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی احمد حسین زادگان مازندران گفت و گوی دولت و بخش خصوصی احمد حسین زادگان مازندران اخبار کنکور بانک های خصوصی حسین زادگان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان