Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: رزمایش مواسات به‌عنوان سندی برای معرفی ایران اسلامی به آیندگان در تاریخ ثبت خواهد شد لذا باید تلاش خود را برای ایثار و انفاق به کار بگیریم.

 حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، ۹ مهرماه، در آئین مشق احسان (پویش اهدای نوشت افزار به دانش آموزان مناطق کم برخوردار) که در سالن کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت کمک و مواسات در مکتب اسلام، اظهار کرد: در آیات و روایات تأکید بر آن است تا ازآنچه که علاقه دارید به نیازمندان ببخشید و کمک کردن از این بخش اموال بسیار تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فدا کردن جان درراه خدا را از نمونه‌های این آیات بیان کرد و گفت: با فدا کردن جان به‌عنوان محبوب درراه محبوب‌تر که همان خدا بوده، انقلاب ماندگار شد و در پی این خون‌ها عزتمند و متحد با یکدیگر در صحنه‌های مختلف حضور پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: انفاق دارای ارزش و لذت معنوی بسیار است به نحوی که به‌عنوان یکی از درس‌های اخلاق اسلامی مطرح شده و برای موفقیت در این درس باید محبوب‌های خود را فدای محبوب‌ترین‌ها کنیم و به این نحو به رستگاری خواهیم رسید.

امام‌جمعه بجنورد کمک به دانش آموزان نیازمند را یک ایثار و فداکاری دانست و بیان کرد: این اقدام و به‌طورکلی رزمایش مواسات به‌عنوان سندی برای معرفی ایران اسلامی به آیندگان در تاریخ ثبت خواهد شد لذا باید تلاش خود را برای ایثار و انفاق به کار بگیریم.

وی افزود: فرهنگ انفاق و بخشش در قالب کمک‌های مؤمنانه امری ارشادی از سوی رهبر معظم انقلاب بود که در ایران اسلامی بعد از شیوع کرونا جانی دوباره گرفت و باعث فراموشی بسیاری از آثار زیان‌بار کرونا شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: به تعبیر دیگر مسیر عزت و وحدت همان راه شهدایی است که از جان محبوب خود برای محبوب‌ترها گذشتند و امروز در قالب فرهنگ مواسات و همدلی شاهد آن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه شاد کردن دل دانش آموزان پاداش‌های بزرگی دارد، گفت: درواقع در قرآن کریم بارها تأکید شده است که به قله کمال و سعادت نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست دارید، انفاق و بخشش کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری رزمایش مواسات ایثار و فداکاری خراسان شمالي خراسان شمالی ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۲۷ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال خبر داد و گفت: فرد کلاهبردار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفندهای مختلف از جمله خرید و فروش ملک و خودرو اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی اظهارات شاکیان پرونده، یک نفر کلاهبردار در این رابطه شناسایی و دستگیر شد، افزود: این فرد در بازجویی‌های بعمل آمده به ۲۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در همین رابطه یک پرونده جعل هم کشف شد، خاطرنشان کرد: فرد کلاه‌بردار بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.‌

کد خبر 746826

دیگر خبرها

  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • «ایران جوان بمان» با معرفی«نهضت مادری و گام دوم مواسات مادرانه»
  • «چهره برتر خبر» سال خراسان شمالی معرفی شد
  • معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی
  • چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی معرفی شد