Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:24:31 GMT

نشست مجازی «گردشگری معدن» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۴۵۴

نشست مجازی «گردشگری معدن» برگزار می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از برگزاری نشست مجازی گردشگری معدن در روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، پرهام جانفشان به مناسبت برگزاری این نشست، گفت: یکی از جاذبه‌های زمین ‌گردشگری کشور، معادن است که باعنوان «زمین ‌گردشگری معادن» شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آن‌ها، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی و جواهر است.

او با اشاره به سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی که بر لزوم توسعه گردشگری معدن تاکید داشت، یادآور شد: معرفی درست ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری معدن و ایجاد تعامل و همکاری با دستگاه‌های همسو در این حوزه، یکی از اهداف ما است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران ادامه داد: تولیدات هنرمندان صنایع دستی در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی روی سنگ‌هایی انجام می‌شود که از معادن داخل کشور استخراج می‌شود و این ظرفیت وجود دارد تا با برندسازی توسعه و صادرات صنایع دستی در بخش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را نیز شاهد باشیم.

امیر اسماعیل شاهسوارانی ـ کارشناس ارشد حوزه معدن و مدرس نشست مجازی ظرفیت‌های گردشگری معدن ـ نیز گفت: ایجاد یک کاربری جذاب و فراهم کردن مسائل ایمنی و زیرساخت‌های لازم  برای معادن متروک می‌تواند باعث توجه گردشگران به این بخش و توسعه گردشگری معدن در کشور شود، یک معدن که دیگر ذخیره قابل استخراجی از جمله مواد معدنی، سنگ‌ها و کانی‌های قیمتی نداشته باشد، به‌جای تبدیل آن به ‌یک مکان متروک می‌تواند یکی از منابع درآمدزایی و اشتغال‌زایی باشد.

او بیان کرد: دیدن مراحل استخراج از یک معدن در حال فعالیت با رعایت تمام مسائل ایمنی می‌تواند  برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی باشد و با توجه به تعداد و تنوع بالای معادن فعال در کشور این ظرفیت برای حضور گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد.

این کارشناس ارشد مسائل معدن افزود: معدن در ایران تاریخ چندهزارساله دارد و بخشی از فعالیت ایرانیان در گذشته کار در معادن بوده است که شنیدن و دیدن این پیشینه و تاریخ از معدن در ایران می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

او با اشاره به مقوله استفاده از معادن نمک در دنیا برای درمان بعضی بیماری‌ها، اظهار کرد: معادن نمک در منطقه گرمسار نیز با ایجاد یک سرمایه‌گذاری هدفمند می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت فعال باشد.

برای حضور در این نشست مجازی می‌توان با ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۵۴۲۰۲۰ اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري ژئوتوريسم گردشگری معدنی گردشگری و صنایع دستی گردشگری معدن میراث فرهنگی نشست مجازی سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی